steinjarle Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Drastiske prisøkninger for noen abonnementer.Hello innfører data rollover og fri roaming – og setter opp prisene Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Ikke overraskende. Mange som klagde i ICE tråden over nye proser ol., men det er jo pga et EU direktiv. Så dette kommer til å skje me alle. Dette er slik det kommer til å være nå fremover. Som tel sier er det vanskelig å sammenligne alle priser nå. Til sommeren når alle må ha fri roaming så ser vi hvem som faktisk er billigst igjen. Nå går det fint an å bytte til operatør uten EU, men det kommer ikke til å vare mange måneder, og hvis folk bytter bør de og være klar over at dette kommer til å skje. Også om du ikke har byttet selvfølgelig. 5 Lenke til kommentar
Jackal Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 På tide å bytte ja. den ekstra 50lappen vil jeg ikke betale. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Det vil skje endringer hos mange (alle?) operatører frem til 15.5. Sitt rolig til da, og vent hva som skjer. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Hvorfor anbefaler dere fortsatt Telio? Ja, de er billigst synlig sett, men har TEK redaksjonen lest avtalevilkårene? Oppsigelsesperiode er inneværende måned + neste måned, selv om man har portert til et annet selskap! Porterer jeg vekk 1. April så må jeg uansett betale tilogmed 31 mai, selv om jeg ble kunde hos operatør x den 10, april! 8 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 På tide å bytte ja. den ekstra 50lappen vil jeg ikke betale. Hva skal du bytte til da? 1 Lenke til kommentar
Jackal Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 På tide å bytte ja. den ekstra 50lappen vil jeg ikke betale. Hva skal du bytte til da? Nei, si det. må sjekke litt rundt om. Lenke til kommentar
Populært innlegg Beffa1 Skrevet 30. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 30. mars 2017 Dessverre skal vi som så godt som aldri forlater landet være med å betale for de som har nytte av dette. Komplett sin løsning er genial, men selv de vil vel bli pålagt å gi det som teleselskapene kaller "fri roaming" (ikke mye fri når prisen øker med en 50 lapp pr mnd:) Personlig er jeg såpass sjelden utenfor landegrensene at det koster meg mer enn hva jeg evt. ville betalt for turen i seg selv. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg GZRQV55V Skrevet 30. mars 2017 Populært innlegg Del Skrevet 30. mars 2017 "Nalbant sier de har sett at dataforbruket stadig øker, og at de derfor mener det er riktigere at de som tidligere hadde 5 og 10 GB flyttes over på 6 og 12 GB. " "Selskapet kutter for øvrig ut 20 GB-abonnementet sitt" Dette var jo litt selvmotsigende...! 20 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Latterlig dyrt av Hello. Greit at de fleste gir et pristillegg på grunn av et EU-direktiv, men data rollover skal ikke koste. Man må heldigvis ikke løfte en finger for å bytte i dag. 1 Lenke til kommentar
Leif1961 Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Steiki, de er dyre ja! Jeg har Chilimobil, kona har Hello, gikk dit nettop fordi de har Telenor og billligste 10 GB, så, nå leter hun etter billigste 10 GB telenor dekning igjen, Blir vel Komplett? Lenke til kommentar
petterP9 Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Latterlig dyrt av Hello. Greit at de fleste gir et pristillegg på grunn av et EU-direktiv, men data rollover skal ikke koste. Man må heldigvis ikke løfte en finger for å bytte i dag. Løfter du en finger i dag blir nok enda en løftet til sommeren. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Steiki, de er dyre ja! Jeg har Chilimobil, kona har Hello, gikk dit nettop fordi de har Telenor og billligste 10 GB, så, nå leter hun etter billigste 10 GB telenor dekning igjen, Blir vel Komplett? Det blir nok Komplett Mobil som er rimeligst med 10 GB data og Telenor-dekning, som vil vare helt til de også setter opp prisene fordi det ikke lengre blir tillatt å la datapakkene i EU/EØS være valgfri som tjeneste fra juni. Så det kommer nok nye høyere priser hos dem i løpet av april/mail tipper jeg. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 (endret) Har ikke vi en organisasjon som kalles Post- og Teletilsynet? Har de egentlig noen arbeidsoppgaver? Jeg mener... For eksempel å føre tilsyn med telebransjen? Tror også vi har noe som kalles Konkurransetilsynet. Kanskje de burde forsikre seg om at tele-dupolet Telenor og Telia faktisk konkurrerer? Du vet, konkurrerere om kundene ved å tily store datapakker til lave priser? Om ICE fikk ut fingeren og bygget basestasjon nær hytta mi, hadde jeg kjøpt router av dem i stedet for Telia-abonnement. EDIT: Snakket med en hyggelig kundebehandler hos ICE via telefon. Jeg etterlyste dekning på det stedet, og viste til nøyaktig hvilken basestasjon jeg får Telia-dekning fra, med spørsmål om å kunne prioritere akkurat denne basestasjonen litt høyere. Han var virkelig hyggelig og hjelpsom, og lovet å ta saken videre. Mulig jeg dropper hele Telia-tullet og blir kunde hos ICE på både mobil og bredbåndsrouter. Venter bare på dekning på hytta. Dekningen der er meget god med Telenor og Telia, men ikke-eksisterende med ICE-router. Endret 30. mars 2017 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Dere som har 20 GB-abonnementet hos Hello, har dere blitt varslet om at abonnementet vil nedgraderes til 12 GB fra mai av? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Var fornøyd med Hello, men et sted går grensa... I dag har min familie tegnet 3 abonnement hos Ice. Fikk en måned gratis. Jeg vet at prisene er like, men Ice fakturerer ikke overforbruk. 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 LoL maks 10 GB, da er de totalt ubrukelig. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Steiki, de er dyre ja! Jeg har Chilimobil, kona har Hello, gikk dit nettop fordi de har Telenor og billligste 10 GB, så, nå leter hun etter billigste 10 GB telenor dekning igjen, Blir vel Komplett? Det blir Komplett, men de har ennå ikke justert noe etter inkludert EU. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Så da ønsker Hello å prise seg ut? Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 For meg som ikke trenger mer enn 3 GB data per måned, er fortsatt Hello billigst. Nå er det jo veldig nytt med data rollover og fri EU-roaming, så tipper konkurransen tar seg opp igjen til høsten når alle har oppdatert prisene sine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg