Gå til innhold

Bachelor i Retail Management

crimot8

Anbefalte innlegg

Studere Retail Management på BI i Bergen. Kunne noen delt erfaringer eller om noen vet noe om det?

Hvordan er studiene? Er de vanskelige?

Hvordan er arbeidsmulighetene, og hvordan er det å få seg jobb etter endt bachelor?

Hvordan er lønnsnivået på de fleste som kommer ut i jobb etter endt utdanning? Ikke missforstå, er ikke noe som er veldig viktig. Men er greit å vite, dersom noen har erfaring rundt det.

Er det eventuelt mulig å bygge på med 2 år med noe, for å så få bedre jobbmuligheter og lønn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studiet er greit, til dels lite undervisning - i hvertfall fra andre året av. Programfagene kan være tørre for mange, men jeg synes de er interessant. Ellers tar du fag som alle andre på skolen tar. Du kan sjekke studieplanen og lese på hvert fag du skal ha i året.

Arbeidsmulighetene er alt fra butikk (butikkarbeider, butikksjef), logistikk, key account manager, innkjøp/forhandlinger, salg(ssjef), senterleder/varehussjef, osv.  Skal ikke se bort i fra at det er mulig å få jobb innen shipping - selv om det så langt ikke er mulig å ta shippingfaget, fordi det overlapper med andre fag. Det var i hvertfall slik for min del.

Du kan ta en titt på jobber inne på Finn og se under bransjene Grossisthandel og Varehandel. Ca 750 jobber innen Grossisthandel og Varehandel.

Lønnsnivået varierer. I snitt tjener de som kommer ut av BI 500k(?).

Norsk Ledelsesbarometer 2016 viser at Butikksjef ligger på 500k i snitt.

Varehussjef ligger på 718k.

Salgssjef på 788k.

Næringen Varehandel ligger på 487k i årslønn, lederne tjener 564k i snitt.

Du kan lese mer om eventuelle stillinger og lønn her: https://lederne.no/wp-content/uploads/2016/06/Norsk-Ledelsesbarometer-2016-lønn.pdf

Ønsker å lese om potensielle stillinger anbefaler jeg Jobbkompasset, der du velger Handel og service i hjulet; https://utdanning.no/jobbkompasset/index.html

Jeg har ingen erfaring med jobb og lønn da jeg ikke er ferdig på studiet.

Det er mulig å bygge på, mener jeg, men om dette er vits aner jeg ikke.

Du kan ta Siviløkonom i Oslo etter endt studie ved å ta noen fag i tillegg under studiet.

Bare spør om du lurer på mer! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...