Stoller Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 har fått i oppdrag av min far å finne en ny pc vi skal kjøpe...han har ikkke sagt spesifikt hvilken pris den skal ligge i, men regner med at 15k går greit..(eller billigere) Vi har tidligere bare hatt pakke-pc'er, men nå lurer jeg på om vi heller skal "bygge" pc'en.. Har hørt rykter om at det er billigere å velge pc-deler selv, men vet ikke om det er rett.. Hva er billigst? Hva er best? Hva bør vi velge? Hva ville dere valgt? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Det er ganske lett å bygge pc, men du må ha en vis erfaring det er mye billigere å bygge selv Endret 3. desember 2003 av Zuluzion Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) bygg selv. du vet hva du får, du kan skreddersy den slik at den passer perfekt til dine ønsker innen ytelse. totalkostnadene blir mindre. samtidig så er det kjekt å sitte igjen med en god følelse når maskinen du selv har bygd booter opp perfekt og alt fungerer som det skal. kall meg gal, men du får liksom et lite forhold til utstyret til 15k så kan du skreddersy en VELDIG bra pc. jeg hadde pakke pc, så bygde jeg selv, etter det kommer jeg aldri til å gå tilbake til noe pakke pc løsning. Endret 3. desember 2003 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hadde jeg vert deg, hadde jeg leita litt rundt i 'hjelp, jeg skal ha ny pc' delen.. står mye bra her.. Tok meg 10 sekunder å finne en tråd med 'ny pc til 15000' Uansett, lykke til med byggingen! Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Vet ikke om det blir billigere å bygge selv, men det blir som regel bedre. Har du aldri bygd før, så kan du bruke pc-byggern på komplett.no. Finnes flere pc-butikker som har gode tilbud på pc'er som de har bygd selv. Dinside.no pleier hver eneste måned å kåre det beste pc kjøp på nett. Fordelen med å bygge selv er at du kan håndplukke de delene du selv vil ha og derfor sikre at kvaliteten er på topp ved valg av riktige deler. Det første du bør gjøre er å finne ut hvor mye du har å kjøpe for. Så må du bestemme deg for om du skal ha intel eller amd. Trenger du hjelp er det bare å lette i forumet, eller evnt etter at du har kikket litt rundt spørre om litt hjelp. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Enig med LL. Ville muligens valgt en PC bygget f.eks. av komplett. Irriterende dersom noe skulle være DOA elns. Mange timer med feilsøking etc. Tror man som en tomelfing regel kan si 3% RMA på mange deler ... det som må virke er: HK, CPU, RAM, HD, skjermkort( samt PSU og CD-rom el. + vifter men dette har nok mindre enn 3% RMA ) -> Regnestykke: 3%+ 3%+ 3% + 3% + 3% = ca.15% sjangs for at noe ikke funker .... (Hmmm... mener regnestykket mitt er riktig men ble overrasket selv over harde fakta). Gjør i hvertfall regnig med at det er 10% sjangs for kødd... MIN.!!! Endret 4. desember 2003 av JEG76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå