VRK18 Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Har en liten "boks" oppe i det ene hjørnet i ett av rommene jeg skal male. Veggen til venstre skal være beige. Veggen til høyre skal være mørkeblå. Men hva bør jeg gjøre med "boksen"? La den være hvit? Eller male hele beige? Tror det blir feil å male den mørk, for da blir den for fremtredende. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Siden det er 3 forskjellige farger inne i bildet her så vil den nok stikke seg ut uansett. Prøv noen kombinasjoner av farger på sidene, det tar jo ikke så lang tid å maskere og male på nytt evt. Ville kanskje forsøkt høyre siden mørkeblå og resten beige selv først, evt. hele beige. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Finn fjennomsnittet av de tre fargene og mal boksen i den fargen 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 30. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2017 Tar den i beige, jeg. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 du kan jo gi Jotun fargevelger et forsøk: http://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/colouradvisor/ Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Jeg ville ha malt alle sidene av boksen som taket. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Jeg foreslår beige på den siden som er parallell med den beige veggen, blå på den siden som er parallell med den blå veggen og hvit på undersiden (samme som taket). Du kommer ikke unna at den blir fremtredende, så hvorfor ikke gjøre det på en kunstnerisk måte? Et annet alternativ er å bruke stensil for å få to av fargene på hver side. Blått mønster på beige bakgrunn på den ene siden, beige på hvit på en annen og hvit på blå på den siste. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Ennå en mulighet er å åpne boksen og se om det går an å endre formen, minke størrelsen eller fjerne den helt (f.eks blottlegge et rørbend). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå