Poor Leno Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Du er ikke en dårlig person hvis du velger å slå opp, alle har rett til sine preferanser, det kan som du selv sa resultere i at du overser noen som er snill og god, så da må man neste veie det opp mot hverandre og prøve å finne ut av hva som er viktigst for akkurat deg. Høhø. 3 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 (endret) Samboern har jeg sagt til flere ganger, om hun blir så stor at hun kan falle å rulle nedover en bakke så løper jeg ikke etter henne for å plukke henne opp Endret 30. mars 2017 av Krozmar Lenke til kommentar
G Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 (endret) Jeg har også tenkt på det med barn etterhvert. Men alle som blir gravide, legger jo naturligvis på seg. Men det finnes jo noen som har gener til at de er tynne, selv etter graviditeten. Og jeg har tenkt på at det er "min type". Men det blir dumt. Og skulle jeg slå opp og søke etter en partner som er tynnere, så slår det meg at den personen kanskje ikke er like snill, like bra som henne. Så det var det jeg mente med at jeg garantert er verdens dummeste mann om jeg gjør det. Tenker at jeg må bare jobbe med meg selv, og la det være. Tenke at det finnes viktigtere ting i livet. Anonymous poster hash: 65e9d...607 Vi forfaller alle med tiden. Gravide har gjerne behov for å øve med "vagina"-vekter for å trene muskulatur opp etter fødsler. Damer har jo enda lettere for å tisse på seg, og kvinner som har født har vel en enda større risiko for svekkelse av den kontrollen der. Sånn tror jeg at jeg har hørt om det. Så da har du nok en kropps-greie å tenke på. Det er ingen "nybil" etter en stund, også blir det "veteranbil" utav det etterhvert @Red Frostraven: Dersom man aldri spiser seg helt mett, så skal man visst leve lengre er det ting som tyder litt på. Endret 31. mars 2017 av G Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 (endret) Nå er jeg ikke akkurat syltynn - men tynn nok, men i ungdommen så var jeg litt "spurv", så er vel heldig med genene på forbrenning. Nå synker jo forbrenning gjerne bittelitt med alder også da. Tror hjerte- og kar er bra også. Jeg tror ikke at det skal være kostholdet som skal ta livet av meg ihvertfall Det du er heldig med, er at spiseadferden din og aktivitetsnivået ditt tilfeldigvis er sånn noenlunde i balanse. Spiseadferden din har du aller mest sannsynligvis tilegnet deg under oppveksten (jeg har, ut i fra det du skriver, ikke noe inntrykk av at du noensinne har hatt noe bevisst forhold til dette med spiseadferd) og er et speil av måten familien din og de rundt deg forholdt seg til dette med mat og spising. Det samme gjelder for så vidt aktivitetsnivå. Gener har ikke fryktelig mye med det å gjøre. Endret 31. mars 2017 av henrikwl 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Prøver å legge det fra meg, og noen ganger klarer jeg det. Men noen ganger blir jeg gal. Noen tips? Anonymous poster hash: 65e9d...607 Preferanser er preferanser, det er nå en ting, men sånn du beskriver situasjonen din så anerkjenner du at preferansene dine kommer i konflikt med andre områder i livet ditt du finner meningsfulle. Den beste måten å prøve å endre synspunkter på er å ta skrittet ut av komfortsonen. Du sier du tilbringer mye tid i kroppsbygger- og fitnessmiljøet - prøv å tilbringe litt mindre tid her og litt mer tid andre steder. Har du andre interesser du kunne fokusert på en stund? Hvor det ikke er kroppsfokus hele tiden, og hvor du ikke konstant er omgitt av mennesker med fysikken til greske guddommer? Kanskje du da vil kunne lære deg å sette pris på andre aspekter ved mennesker, og derigjennom også din kjæreste? 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Hva hvis han ønsker et godt forhold De som snakker mye om andres selvdisiplin er som regel de som er så heldige at de ikke trenger å utøve den selv. Hehe ja den var ikke dum og stemmer sikkert i de fleste tilfeller Selv har jeg aldri tidligere måttet jobbe med hverken trening eller diett. Har hatt god forbrenning og aktiv og fysisk jobb men etter at jeg bikka 30 har jeg merket at forbrenningen er en helt annen og nå burde jeg jobbe for å holde fasongen. Er nok også viktig å huske på at det krever langt mer arbeid fra jentas side da de er mer anlagt til å legge på seg flere steder etterhvert som åra går. (Derfor er det aldri lurt å finne ei ung. Finn deg ei som nærmer seg 30 så har du et mye bedre utgangspunkt i å bedømme hvordan hun holder seg ) Ellers er trening båskjedelig for de fleste av oss så prøv å finn på noen kjekke hobbier som innebærer fysisk aktivitet. Jeg er mann så hun deler nok ikke mine interesser men padling og airsoft er to aktiviteter hvor jeg svetter mye og har det kjempegøy mens jeg "jobber". Lenke til kommentar
G Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Nå er jeg ikke akkurat syltynn - men tynn nok, men i ungdommen så var jeg litt "spurv", så er vel heldig med genene på forbrenning. Nå synker jo forbrenning gjerne bittelitt med alder også da. Tror hjerte- og kar er bra også. Jeg tror ikke at det skal være kostholdet som skal ta livet av meg ihvertfall Det du er heldig med, er at spiseadferden din og aktivitetsnivået ditt tilfeldigvis er sånn noenlunde i balanse. Spiseadferden din har du aller mest sannsynligvis tilegnet deg under oppveksten (jeg har, ut i fra det du skriver, ikke noe inntrykk av at du noensinne har hatt noe bevisst forhold til dette med spiseadferd) og er et speil av måten familien din og de rundt deg forholdt seg til dette med mat og spising. Det samme gjelder for så vidt aktivitetsnivå. Gener har ikke fryktelig mye med det å gjøre. Ok, herlig å se at noen andre prøver seg på en analyse av debattant. Men, mulig at du har analysert noenlunde riktig. Jeg har omtrent alltid hatt en litt usunn måltidsspredning over døgnet, altså stikk i strid med læren om mange småmåltider. Jeg har i utgangspunktet opparbeidet meg en måltidstoleranse, på den måten at jeg kan utsette måltidene noe. Det begynte vel med at foreldre var litt slipphente med å få meg inn til middagsmåltidet, så jeg prioriterte å være ute å leke lengst mulig fra ettermiddag og utover kveld. Ikke helt bra barneoppdragelse. Også i ungdommen ble det ikke så veldig mye bedre uten at jeg velger en fullstendig utredning om oppvekst og resultater. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. april 2017 Forfatter Del Skrevet 1. april 2017 Beste tips: er du ikke komfortabel med dama di, så ikke vær sammen med henne. Man vil jo gjerne være stolt av partneren og er man ikke det, hvorfor pine seg selv. Jeg blir heller ikke sammen med en mann med ølmage eller en som ikke kan gå 5 meter uten å klage. Jeg har normalt utseende og er normalt bygget og vil at han skal være det samme. Preferanser får man ikke endret med mindre de endrer seg med årene. Anonymous poster hash: 92949...45c Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Så din "selvdisiplin" går ut på å ikke spise godteri hver dag?Ikke spise to-tre porsjoner med middag. Lage sunnere middag enn det jeg har lyst på. Ikke spise en hel stor pizza alene, noen gang. Ikke ta en kebab, hamburger eller pølse på vei hjem fra jobb. Ikke drikke sukkerholdig brus hele dagen. Løpe for treningen sin skyld 3 ganger i uken. Ikke kjøpe sjokolade eller annet godteri utenom i helgen. Det meste av dette er veldig lett for meg å følge. Det krever ikke veldig store inngrep i hverdagen. Så vil det si at jeg har fantastisk selvdisiplin? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) Så din "selvdisiplin" går ut på å ikke spise godteri hver dag?Ikke spise to-tre porsjoner med middag.Lage sunnere middag enn det jeg har lyst på. Ikke spise en hel stor pizza alene, noen gang. Ikke ta en kebab, hamburger eller pølse på vei hjem fra jobb. Ikke drikke sukkerholdig brus hele dagen. Løpe for treningen sin skyld 3 ganger i uken. Ikke kjøpe sjokolade eller annet godteri utenom i helgen. Det meste av dette er veldig lett for meg å følge. Det krever ikke veldig store inngrep i hverdagen. Så vil det si at jeg har fantastisk selvdisiplin? Matlyst, sexlyst, behov for fysisk kontakt, behov for sosialt samvær, behov for opplevd trygghet, behov for orden og renhet. Alles behov har forskjellige behov. Jeg har flere venner som ikke klarer å gå opp i vekt i forbindelse med trening fordi de simpelthen ikke klarer å spise nok. Hvis du synes det er lett å ikke spise for mye har du enten lav matlyst, eller god selvdisiplin. Hvis du synes det er vanskelig å gå opp i vekt har du gjerne lav matlyst og dårlig selvdisiplin. Endret 1. april 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Matlyst, sexlyst, behov for fysisk kontakt, behov for sosialt samvær, behov for opplevd trygghet, behov for orden og renhet. Alles behov har forskjellige behov. Jeg har flere venner som ikke klarer å gå opp i vekt i forbindelse med trening fordi de simpelthen ikke klarer å spise nok. Hvis du synes det er lett å ikke spise for mye har du enten lav matlyst, eller god selvdisiplin. Hvis du synes det er vanskelig å gå opp i vekt har du gjerne lav matlyst og dårlig selvdisiplin. Da er vi tilbake til utgangspunktet, nemlig det du skrev: "Hva hvis han ønsker et godt forhold med en jente som ønsker å være tynn, og som har selvdisiplinen / sterkt nok ønske til å forbli det?" Ikke alle har samme forutsetninger. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 Matlyst, sexlyst, behov for fysisk kontakt, behov for sosialt samvær, behov for opplevd trygghet, behov for orden og renhet. Alles behov har forskjellige behov. Jeg har flere venner som ikke klarer å gå opp i vekt i forbindelse med trening fordi de simpelthen ikke klarer å spise nok. Hvis du synes det er lett å ikke spise for mye har du enten lav matlyst, eller god selvdisiplin. Hvis du synes det er vanskelig å gå opp i vekt har du gjerne lav matlyst og dårlig selvdisiplin. Da er vi tilbake til utgangspunktet, nemlig det du skrev: "Hva hvis han ønsker et godt forhold med en jente som ønsker å være tynn, og som har selvdisiplinen / sterkt nok ønske til å forbli det?" Ikke alle har samme forutsetninger. Helt riktig. Noen må jobbe hardere for å oppnå sine mål. Verden er ikke rettferdig. Velg 1: a) Være så stygg at personen du er forelsket i ikke vil være sammen med deg uansett hva du gjør b) Være så overvektig at personen du er forelsket i ikke vil være sammen med deg ...jeg er dødsbitter over at jeg ikke kan velge b). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. april 2017 Forfatter Del Skrevet 2. april 2017 TS: Tar tipset til brukeren over som ba meg gå ut av komfortsona mi og bestemt meg for å fokusere mindre på kroppsbygging biten, da det tar overhånd, og jeg merker at jeg er mer lykkelig og avslappet når jeg ikke tenker konstant på kropp og kosthold. Jeg er kjempestolt av partneren min, både personlighetsmessig og utseendemessig. Det er bare at jeg inniblandt kan tenke på det lille ekstra fettet hun har, som gjør at jeg blir gal. Og trenger tips til å glemme slikt. Takk. Hjalp også å få innspill, og skrive ut om det. Anonymous poster hash: 65e9d...607 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå