Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kroppfiksert på dama, hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er såpass kroppfiksert på dama at det går utover meg selv... Hun er ikke tjukk, men har litt mer fett på kroppen enn jeg er vant til (exen var veldig tynn) men ingen andre enn meg selv tror jeg tenker det, fordi hun ser tynn ut. Men hun har litt former, og annen kroppfasong. 

Hun spiser sunt og trener, men jeg bekymrer meg for hva hun spiser, om hun trener nok, redd for at hun skal legge på seg, og dette gjør meg gal. Hun er fantastisk på alle mulige måter. Nesten så jeg føler at kropp er aller viktigst framfor alt, og blir litt oppgitt av meg selv. 

Jeg vet at det er bare meg selv som bestemmer, men å gjøre det slutt pga kroppen føles håpløst. Jeg har tenkt over hva hvis jeg hadde gjort det slutt pga jeg kan finne en som er veldig tynn, sånn at jeg ikke tenker over det - men da er jeg sikkert verdens dummeste mann... 

Prøver å legge det fra meg, og noen ganger klarer jeg det. Men noen ganger blir jeg gal. Noen tips?

Anonymous poster hash: 65e9d...607
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lyst på ei tynn kjerring eller ett godt forhold? Hva frister mest?

Hva hvis han ønsker et godt forhold med en jente som ønsker å være tynn, og som har selvdisiplinen / sterkt nok ønske til å forbli det?

Men joda.

Det er forsåvidt riktig at et valg må tas.

Stole på at hun har selvdisiplinen viljen til å forbli tynn, som trådstarter krever -- eller, i motsatt tilfelle, dumpe henne på grunn av at han ikke stoler på at hun klarer å passe på sitt eget kosthold / ernæringsbehov.

En person er en kropp og en personlighet, og man bør like begge for at forholdet skal være godt.

Hvor gammel er hun da?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

TS: Hehe joda en god måte å se det på. 

Hva hvis han ønsker et godt forhold med en jente som ønsker å være tynn, og som har selvdisiplinen / sterkt nok ønske til å forbli det?

Men joda.

Det er forsåvidt riktig at et valg må tas.

Stole på at hun har selvdisiplinen viljen til å forbli tynn, som trådstarter krever -- eller, i motsatt tilfelle, dumpe henne på grunn av at han ikke stoler på at hun klarer å passe på sitt eget kosthold / ernæringsbehov.

En person er en kropp og en personlighet, og man bør like begge for at forholdet skal være godt.

Hvor gammel er hun da?

Selvfølgelig, Men det som er positivt er at hun ønsker å bli tynnere. Så hun jobber med saken, og er veldig flink! Får det til å høre ut som hun er overvektig, men det er hun ikke. Bare litt mer fett på magen. Men selvdisiplin har hun. Spørsmålet er hvor mye hun klarer å faktisk gå ned til... Jeg er nok litt for opptatt av det, og det plager meg. Men det er viktig for meg. Takler ikke at hun blir tjukk, men det vet hun nok. Jeg bare er for fokusert på det... Hun er 23 år. Så selvfølgelig mulig å endre en del. Jeg bare forventer litt for mye endring tror jeg. 

Lenke til kommentar

Forestill deg alle de situasjoner det er godt å ha en kjæreste - om kvelden i sofakroken, de gangene dere spiser en hyggelig middag, på reise, i bryllup, i bregravelse, på ferie osv. I alle disse situasjoner er det godt å ha en kjæreste - ikke fordi hun er slank og deilig, men fordi hun er hun, og henne som person er en trygghet for deg.

Hva frykter du med at hun legger på seg? Blir du flau over hun? Får du ikke ereksjon? Hvilke bekymringer er det som gjør at du går rundt med denne konstante tanker om at kvinnen i ditt liv skal være tynn og deilig? Det finnes en gyllen middelvei mellom tynn og tjukk. Husk også på at med tiden og alderen, kommer de aller fleste til å få et shift i utseende fra ungdommelig --> voksen --> aldrende. Vi kommer ikke til å se like ungdommelig ut hele livet, så hvis du virkelig liker jenta di, så tenk på alt det gode dere har sammen, hvor heldig du er som har funnet deg en jente som gjensidig liker deg! Vi må akspetere at fettprosenten på kroppen kan gå litt opp og ned uten at det skal ta skade av forholdet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det som har laget ditt selvbilde av kropp, som du sikkert måler alle rundt deg opp i mot? Var du spesiellt interessert i kroppsbygging, pga. trendene i kjølvannet av Arnold og de muskelbergene? Har du veldig mye kontakt med treningssentre og kroppsbyggermiljø?

Vi har alle en tendens til å bli litt lik det miljøet en omgås, lever i. Om du hadde hatt omgangskretser av sløvinger så hadde du helt sikkert også blitt litt mer lik dem, og tenkt litt mer likt som dem. Kropp og sløving er ikke noen motpoler her, selv om det kroppslige resultatet nok blir mer veltrent i treningsstudiomiljøet. Det kan være bonuser å hente fra begge miljø. Kanskje det andre miljøet har det bedre sosialt sammen?

Jeg vil tro at en vanlig person ville syntes at vanlige mengder treningsøkter for å unngå helselidelser som hjerte- og karsykdommer ville være en perfekt balanse.

Kanskje du skulle gitt litt mer faen, og forsøkt nyte livet litt. Spise små porsjoner junk-food av og til, på tross av at alt du består av nå stritter i mot og sier nei-nei, fy-fy mat. Treningen kommer du sikkert aldri til å legge av deg likevel, og du kommer nok til å få et mer harmonisk liv og ha en frisk sunn kropp for det om.

Jeg tenker at du kanskje er en del av et kroppsbyggermiljø, det er ihvertfall det inntrykket jeg sitter med fra det veldig lille du har fortalt om deg selv.

Endret av G
Lenke til kommentar

De som snakker mye om andres selvdisiplin er som regel de som er så heldige at de ikke trenger å utøve den selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De som snakker mye om andres selvdisiplin er som regel de som er så heldige at de ikke trenger å utøve den selv.

Jeg kjemper noe helt jævlig for å holde vekten, fordi jeg har tilnærmet null selvdisiplin.

MEN det å se bra ut for partneren, og eventuelt framtidige partnere, er akkurat viktig nok til at jeg klarer å la være å skeie ut.

Jeg ville spist sjokolade og smågodt hver eneste dag om ikke jeg hadde et ønske om å se bra ut;

Jeg pleide å gjøre nettopp det.

Man må ofre noe:

Ta vare på utseende <---------------------> Spise og drikke mye som er godt

Det er ikke realistisk for vanlige mennesker å trene bort fett mens man har et dårlig kosthold.

Lenke til kommentar

Jeg kjemper noe helt jævlig for å holde vekten, fordi jeg har tilnærmet null selvdisiplin.

MEN det å se bra ut for partneren, og eventuelt framtidige partnere, er akkurat viktig nok til at jeg klarer å la være å skeie ut.

Jeg ville spist sjokolade og smågodt hver eneste dag om ikke jeg hadde et ønske om å se bra ut;

Man må ofre noe:

Det er ikke realistisk for vanlige mennesker å trene bort fett mens man har et dårlig kosthold.

Så din "selvdisiplin" går ut på å ikke spise godteri hver dag?

Lenke til kommentar

Hva hvis dama blir gravid? Da er hun passe rund en stund og du må leve med henne en mens hun får av seg "babyvekten", hvis hun klarer det. Du bør kanskje kastrere deg så det problemet ikke oppstår :)

Sånn seriøst så bør du kanskje oppsøke psykolog da det virker som at dette er et problem som er en aning større enn du klarer å takle alene?

Lenke til kommentar

Jeg er vel utrolig heldig med genene jeg da, for jeg kan spise sjokolade hver dag uten at det blir ekstrem overvekt av det. Nå er ikke jeg så ekstremt opptatt av fedme vs. slankhet, men selvsagt liker jeg også fint utseende. Er vel heldig med genene på utseendet også jeg da. Så skal vel alltid få tak i meg et "kjøttstykke" eller et ordentlig langvarig forhold alt ettersom, dersom det jeg har skulle gå i dass en dag. Er ganske fri for bekymringer på akkurat den delen av livet da.

Men vi har så mye forskjellig å bekymre oss for, så det er alltid noe annet man kan henge seg opp i. Vi sliter alle nok med en eller annen greie som for andre kan se enkelt og bekymringsløst ut fra deres ståsted.

Lenke til kommentar

Hva hvis dama blir gravid? Da er hun passe rund en stund og du må leve med henne en mens hun får av seg "babyvekten", hvis hun klarer det. Du bør kanskje kastrere deg så det problemet ikke oppstår :)

Sånn seriøst så bør du kanskje oppsøke psykolog da det virker som at dette er et problem som er en aning større enn du klarer å takle alene?

Kastrering er definitivt tingen  :wee:  (not)

Men, for all del, jeg kan gjerne respektere de som velger det som utvei. Da er man 99 % trygg på å ikke gjøre noen gravid elns. Tar man "nøttene" i samme omgang, og prostata, så er man kvitt en ytterligere framtidig belastning i kreftsykdommer. Huff da.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er vel utrolig heldig med genene jeg da, for jeg kan spise sjokolade hver dag uten at det blir ekstrem overvekt av det. Nå er ikke jeg så ekstremt opptatt av fedme vs. slankhet, men selvsagt liker jeg også fint utseende. Er vel heldig med genene på utseendet også jeg da. Så skal vel alltid få tak i meg et "kjøttstykke" eller et ordentlig langvarig forhold alt ettersom, dersom det jeg har skulle gå i dass en dag. Er ganske fri for bekymringer på akkurat den delen av livet da.

Men vi har så mye forskjellig å bekymre oss for, så det er alltid noe annet man kan henge seg opp i. Vi sliter alle nok med en eller annen greie som for andre kan se enkelt og bekymringsløst ut fra deres ståsted.

Du kan leve av junk food og være syltynn så lenge du holder deg under en viss mengde kalorier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke akkurat syltynn - men tynn nok, men i ungdommen så var jeg litt "spurv", så er vel heldig med genene på forbrenning. Nå synker jo forbrenning gjerne bittelitt med alder også da. Tror hjerte- og kar er bra også. Jeg tror ikke at det skal være kostholdet som skal ta livet av meg ihvertfall  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

TS:

Takk for all innspill. Jeg setter pris på det. Jeg vet nok at jeg har et problem, fordi jeg er ganske ekstrem. Og det er sant som bruker "G" sier, at jeg er fra et kroppsbygging miljø. Så trening og kosthold er en stor del av hverdagen min, og noe jeg er veldig fokusert på. Det kan jo gjøre at jeg er såpass kroppfiksert.

Veldig sant det med å tenke på fordelene med å ha kjæreste også. Jeg vet ikke hvorfor jeg er så opptatt at hun skal få den "perfekte kroppen". Tror dette går på hva jeg vil at andre skal tenke. Jeg tenker nok litt for mye på hva andre tenker, noe jeg konstant jobber med.

Jeg har også tenkt på det med barn etterhvert. Men alle som blir gravide, legger jo naturligvis på seg. Men det finnes jo noen som har gener til at de er tynne, selv etter graviditeten. Og jeg har tenkt på at det er "min type". Men det blir dumt.

Og skulle jeg slå opp og søke etter en partner som er tynnere, så slår det meg at den personen kanskje ikke er like snill, like bra som henne. Så det var det jeg mente med at jeg garantert er verdens dummeste mann om jeg gjør det.

Tenker at jeg må bare jobbe med meg selv, og la det være. Tenke at det finnes viktigtere ting i livet.

Lenke til kommentar

Man må ofre noe:

Så din "selvdisiplin" går ut på å ikke spise godteri hver dag?

Ikke spise to-tre porsjoner med middag.

Lage sunnere middag enn det jeg har lyst på.

Ikke spise en hel stor pizza alene, noen gang.

Ikke ta en kebab, hamburger eller pølse på vei hjem fra jobb.

Ikke drikke sukkerholdig brus hele dagen.

Løpe for treningen sin skyld 3 ganger i uken.

Ikke kjøpe sjokolade eller annet godteri utenom i helgen.

...men det handler ikke så mye om selvdisiplin, som om at jeg VIRKELIG ønsker å være slank;

Det var først da jeg hadde nok lyst til å være slank at jeg klarte å legge om livet -- for nå 14 år siden:

Jeg hadde lyst til å se bra ut, og finne meg en kjæreste -- og se bra ut for eventuelle partnere.

Og det er fremdeles viktig nok.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...