PT mek å rep. Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Har en hyundai h1 4x4 med 99 hk D4bh motor. Jeg sliter med motorkraft når jeg passerer 2000 rpm. Men vis jeg stopper å starter bilen igjen så kan det plutselig være godt igjen. Men ikke alltid. Jeg har sjekket turbo, intercooler å alt som hører til. Har lade trykk på 0,7 bar normalt. Jeg har sjekket luftfilter, diesel filter, å at jeg har diesel på bilen. Har sjekket vakumslanger i alle vinkler og retninger, prøvd å kryssbyttet på disse men blir ikke klokere lenger. Har tatt ned tanken å rengjort. Har tatt av slangene på dieselfilteret å koblet disse sammen. Men.... På dieselpumpe Mi så går det en vakumslanger inn på toppen. Hva gjør normalt denne? Det skjer ingen verdens ting når jeg tar den av eller på. Noen som har et godt svar? Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Det sitter en regulator i dieselpumpa. En såkalt Governor. Når du trykker på gasspedalen så påvirker du denne regulatoren og ikke pumpa direkte. Mulig det er skjedd noe med denne regulatoren (husker ikke hva den heter). Lenke til kommentar
PT mek å rep. Skrevet 30. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2017 Vet du ca hvor på pumpa jeg finner denne regulatoren? Er den synlig eller sitter den inni pumpa? Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Inni. Det er et deksel du kan fjerne og se. Lenke til kommentar
PT mek å rep. Skrevet 31. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2017 Jeg er ikke sikker på om jeg finner dette dekselet du snakker om. Men gasswaieren går inn på pumpa, på en liten arm som det sitter en spiralfjær på som drar gassen i retur. På toppen av denne så er det en slags mekanisk sensor som det går 3 ledninger inn på. Når jeg gir gass så føler den dette. Jeg har tatt ut stikket på denne men bilen oppfører seg nøyaktig likt. Jeg har også tatt av returslangen som går mellom alle 4 dysene å inn på pumpa men når jeg gir bånn gass så er det såvidt det kommer ut noe diesel. Selv på tomgang å akkurat når jeg slipper gassen så kommer det ikke diesel ut, bare en liten dråpe. Hvor mye skal det egentli komme ut der? Hva skal sensoren jeg forklarte gjøre? Har du peiling? Lenke til kommentar
PT mek å rep. Skrevet 31. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2017 Hva blir denne regulatoren din styrt av? Mekanisk, vakuum, innsugsblås eller elektronisk? Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 De slangene du snakker om er nok returen fra dysene. Mye lettere om du finner navn på pumpa og gjerne noen bilder. Lenke til kommentar
PT mek å rep. Skrevet 5. april 2017 Forfatter Del Skrevet 5. april 2017 Fant problemet, eller løste jaffal problemet. Satt på ei fødepumpe fra biltema, den som gir 270liter i timen. Nå går bilen så ei kule. Men du skal ha takk uansett for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå