Gå til innhold

Noen bedre høytalersett enn Z-680 til samme pris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HTPC --> Home Theater PC.

Altså, en pc bygget med hardware/software som gjør at den erstatter dvdspiller, radio, satelitt-tuner, videoscaler (holo3dgraphic pci kort), tv-tuner.

En htpc har som regel myyyye bedre bilde enn de fleste dvdspillere, da man kan utnytte synkede rgb signaler, enten via rgb kabler/sync, vga-kabel eller aller best, en skikkelig DVI kabel.

Parret med et skikkelig lydkort kan en HTPC erstatte en surround forforsterker i tillegg til alt det andre.

Min plan:

HTPC (Under bygging) med m-audio rev 7.1 lydkort/radeon skjermkort

Rotel 5*120W effektforsterker

Projektor har meeeeget godt av HTPC funksjonaliteter da man kan sende utbilde med samme antal pixler som projektoren støtter, og dermed unngå opp/nedskalering av bildet i projektoren.

DrErling

btw, z-680 ruler heftig med tanke på pris/ytelse.

Lenke til kommentar

Har bare Logitech® Z-640 5.1, må si meg fornøyd med det, fin lyd (plugget inn i Audigy2 kort) og ikke minst en kraftig god sub med egen volum kontroll, billig var det også.

Vil du spille mye musikk høyt så kjøper du skikkelige gulv høytalere, men Z-640 er absolutt godt nok til film, musikk og spill for vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Jeg har skikkelige gulvhøytalere allerede, men disse skal selges sammen med h/k reciveren min og erstattes av et htpc.

Leste at Klipsch ProMedia 5.1 skal være mye bedre enn z-680 når det gjelder musikk delen, noen som kan si meg hvor de kan kjøpes og om de virkelig er bedre enn z-680?

Slabbedasken:

Den ene stk høytaleren er jo center høytaleren. Er ganske greit å ha den i et sorround system. Liker ikke når det skal simuleres center eller bakhøytalere, blir stor forskjell som oftest da.

Lenke til kommentar
Tror heller jeg hadde slengt på noen lapper og kjøpt et større anlegg. viss du da har planer om å bruke såpass mye penger som 5k i utgangspunktet.

Som jeg skrev tidligere så har jeg et greit annlegg allerede. Har en Harman Kardon Reciver som kostet meg 6500 ny og et høytaler sett fra Eltax til 12 000 (uten sub). Jeg vil ha et alternativ til dette ettersom det nesten aldri er i bruk og tar opp utrolig mye plass. Settet jeg er ute etter skal kunne kobles til xbox, htpc og digital tuner. Så om jeg ikke skulle ha hatt meg htpc så hadde jeg nok aldri byttet ut annlegget mitt.

Så da bruker jeg heller 5000 på høytalere framfor å sitte igjen med ett sett med høytalere som ikke klarer å spille av musikk på en tilfredsstillende måte, eller ikke klarer å gjenngi lyden fra film på en bra måte.

Lenke til kommentar
http://www.audiocompaniet.no/prom_about.html selger Klipsch ProMedia 5.1

Finner bare 2.1 sett der, er jeg gått totalt blind eller?

Noen som kan si meg forskjellen på disse tre settene og eventuelt hvilket av de som vil være det beste valget?

1

2

3

Er dette noe jeg også må ha, og hvilken nytte gjør den?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Vet ikke om de annonserer det på siden sin, men jeg fikk en mail for ca. 1 år siden om at de nå hadde fått inn den europeiske versjonen.

Kjenner ikke til forskjellen på de ulike 5.1-settene. Er en stund siden jeg var inne i dette.

Foreslår at du sender en PM til de her på forumet som har 5.1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...