janfredrik Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Hei I dag kjøpte jeg en telefon fra en nettbutikk. Da jeg bestilte var det 2 stk på lager. Jeg fikk ordrebekreftelse fra nettbutikken, og beløpet ble trukket fra mitt bankkort. En halvtime senere får jeg denne mailen: hei deres ordre har blitt kanselert pga det var bae en stk på lager den blitt bestilt før dere Orderen blir så kansellert. Er selger pliktig til å levere produktet til meg? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Bestill en annen plass, og glem hele greia. Er ikkje verdt å styre... mitt tips 4 Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 29. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2017 Bestill en annen plass, og glem hele greia. Er ikkje verdt å styre... mitt tips Kunne gjort det, men prisen her var 2000 kr rimeligere enn andre steder 1 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Vel, så lenge det ikke er til urimelig kost for butikk, kan de prøve å levere, men så lenge de med liten tekst skriver at de kan angre et salg ved feil info/pris/annet, er det lite å få gjort. Det å klage over at de ikke vil ta pengene dine når du vil ha noe, er ikke noe å få gjort så mye med via nettsalg. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Les betingelsene til butikken. Stort sett står det noe ala; "Lagerstatusen er bare en prognose og vi kan ikke garantere ditten og datten, hvis det er noe feil der så forbeholder vi oss retten til å kansellere ordre. Blablabla." Lenke til kommentar
MrL Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Hvilken telefon var dette og hvor? Her kan du nok foreta et dekningskjøp.Forøvrig var det en helt latterlig måte av kundeservice å svare en kunde på. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 29. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2017 https://www.prisguide.no/produkt/apple-iphone-6s-64gb-239966 Ser dere på historikken ser dere hvilken butikk det gjelder. Jeg søkte litt opp her på forumet, og det ser ikke ut som butikken bare kan reservere seg mot slikt i egne vilkår. Vi har jo en juridisk bindende avtale. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Det er en bindende avtale når de har trukket penger Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Det er en bindende avtale når de har trukket penger Nei. Bindende når du mottar ordrebekreftelse. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 1,18 stjerner av 10 mulige på prisjakt.no sier vel det meste... Til info er det ikke mulig å gi mindre enn 1 stjerne. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 En slik butikk må være et mareritt å få en garanti / reklamasjonssak med... Dropp det, god service er verd prisen. 2 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Du kan kjøre på med dekningskjøp. Bare søk opp på forumet her, så finner du flere lignende saker. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Orderen blir så kansellert. Er selger pliktig til å levere produktet til meg? Hadde en tilsvarende sak med CDON. Forbrukerrådet hjalp meg, og CDON måtte levere til avtalt pris. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 http://www.dinside.no/okonomi/far-3400-kroner-fordi-butikken-var-utsolgt/67440358 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Ja du kan kreve oppfylling av avtalen, erstatting eller dekningskjøp. Ved å sende ordrebekreftelse har butikken inngått bindande avtale om kjøp, og må derfor forholde seg til avtalen. At butikken automatisk sender ut ordrebekreftelse utan å sjekke lagerstatus er ein risiko som selger sjølv må svare for. Og tilsvarande er det kjøpers risiko å inngå ein avtale utan å sjekke om lommeboka tillater ei slik utgift på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå