Gå til innhold

Deus EX finner ikke CD Rom'en

Anbefalte innlegg

Kjøpte for ett par måneder siden Deus Ex på elkjøp for 99 kr. Hørt mye bra om det og såpass billig så fant jeg ut at hvorfor ikke. :D

Installererte det for en god tid siden, så det har samlet støv på hard disk platene her. hehe Men grunnet lite tid til overs + at jeg har spilt andre spill så har jeg ikke fått kjørt det enda.

Men idag tenkte jeg at nå kjører jeg det, men jaggu fikk jeg skjegget i postkassa. Spillet starter med en sånn første gangs start som sjekker hardware og setter opp oppløsning, detaljer og slikt. klikker ok igjennom dette og får "Run" som ett valg og når jeg trykker på den så dukker det opp en dialog boks som sier at "sett inn CD Rom og klikk ok". Ble jo lite skuffet da, siden CD'en står i.

Har testet med begge CD rom'ene mine, CD'en står i og den autokjører, og samme skjer om jeg velger play på den menyen.

Har ikke funnet noen løsninger hverken på søk her, eller på google. Ei helelr på www.eidos.com men jeg har sendt dem en suppot mail så får vi også se om de har noen kommentarer på dette.

Håper at noen har vært borti dette problemet før og har noen tips.

Hardware og Software.

P4 2GHz

1024MB RAM

Hercules RAdeon 9800 Pro 128

Aopen CD-RW (51x24x52x) IDE

Sony CD-RW (10x4x32x) SCSI

Windows XP Pro - SP1

Takker på forhånd for tips på dette problemet. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regnet det som siste utvei ja, men grunnet at man man låser seg til en versjon av spillet, ergo man får ikke patchet det for bugs og slikt så håpet jeg at det er en annen løsning.

Muligens at det har noe med at jeg ahr lagt inn Deamon Tools på PC'en, måtte teste noe greier og slippe å brenne en iso ut på CD for å bare teste.

Etter det så har jeg også opplevd ett annet rart problem (vurdere å format c:, reinstall av XP). Problemet er at på spill så får jeg veldig ofte opp en feilmeldings dialog boks som sier feil på "0xc0000005" (har også kommen en annen kode ett par ganger, men husker ikke hvilken tallkode det var) (typisk minne greier eller noe). Har også prøvd å legge inn no-cd cracks på de, men stort sett alle spillene skjer dette på. Særlig Call of Duty og Temple of Elemental Evil, trodde det hadde med sjekk etter CD-Rom å gjøre så la inn No CD crack på dem.

I allefall, finner man ikke noen løsning så blir det format og reintall i rom jula tenker jeg.

Takker for tips i allefall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...