Gå til innhold

[Løst] Et kort spørsmål om Minnekort og operativsystem kluss

G

Anbefalte innlegg

Har et minnekort som i Win10 når blir satt i PC, som stagnerer med innlasting og den slipper ikke en eller annen avbrutt "eldgammel" prosess som involverer en ZIP-fil - som jeg for lenge siden har glemt hva er for noe. Kanskje jeg har dratt ut kortet mitt i en kopieringsprosess, pakkeprosess eller liknende en eller annen gang for månedsvis siden..

Er det en måte å få vekk dialogboksen og frisluppet tilgang til alle de andre filene på minnebrikken?

Er det andre OS som er mindre "operasjonsavhengige", som ikke lager seg slike "garnnøster" av problemer? Linux eller hva det nå enn måtte være, hvor jeg kan få kopiert ut og formatert minnekortet etterpå?

Dette er sikker en problematikk mange har dumpet borti med Windows som operativssystem. Så hva gjør man egentlig for å få hentet ut sine filer på best måte?

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, en liten oppfriskning:

Den tillater utkopiering fra kortet på tross av dialogboksen blir værende. Hvordan får man så formatert det etterpå når kortet har en tilhørende dialogboks som ikke gir seg?

Lenke til kommentar

Oppfriskning 2:

Da fikk jeg også slettet alle filer innen-i-fra Win10, til og med noen av typen .ZIP. Så da gikk det an å stenge dialogboksene etterpå. Får ikke fjernet System Volume Information -mappen:

post-30484-0-05203700-1490790809_thumb.jpg

Hva når den er til for da.. Løst egentlig (tror jeg da)

Endret av G
Lenke til kommentar

Prøv cmd (som administrator)

diskpart

list disk

select disk <nummeret på disken>

clean

exit

ta så kortet ut og sett det inn igjen, dialogboksen bør ikke komme opp, så du kan formattere på vanlig måte.

OBS! Vær sikker på at du velger riktig disk. - clean fjerner alt på disken!

Lenke til kommentar

Takk for tips. Den tillater å formatere kortet med Quickformat også. System Volume Information består like fullt, så det er nok en del av systemfolder/-filer den behøver. Skal kikke på det du nevnte litt senere. Beklager å ha forstyrret folks hverdag med denne tråden som jeg fort fant ut av selv.

Men, kan hende noen newbies har nytte av den for det. Takk til kjetilkl også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...