Gå til innhold

Sju år med Galaxy S


Anbefalte innlegg

Folk melder om det samme med stort sett alle telefoner. Ytelsen går ned år etter år.

 

 

Jeg mente ikke Geekbench ikke ble påvirket. Jeg mente tester som geekbench kan du lett jukse i, men ikke tester som måler appytelse. Geekbench gjør en rekke teoretiske tester av kun CPU for å teste regneevne for heltall og flyttall.

 

Hvis du ikke kjenner til historien og hvordan ting er i Korea, så blir det litt feil å dra konklusjoner. Du skriver som om dette er et selskap i Europa eller USA. Du kan ikke snakke om selskapskultur, og så ignorere kultur. forholdet mellom stat og selskaper har alltid vært annerledes i Korea. Og ser du f.eks til Kina så er det aspekter der med kulturen som folk oppfatter som korrupsjon, selv om det ikke er tilfellet. (ikke at det ikke er mye korrupsjon altså, for det er det jo). Så tror ikke du bør være så raskt med å trekke konklusjoner om hvordan ting er, ikke når du ikke kjenner noe av bakgrunnen eller kulturen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Folk melder om det samme med stort sett alle telefoner. Ytelsen går ned år etter år.

Likefullt finnes det også andre mobiltelefoner som bevarer ytelse over tid, for eksempel OnePlus- og Nexus-telefonene. At det finnes andre dårlige telefoner er ikke noen unnskyldning for Samsung -- spesielt ikke når Samsung høster inn toppscorer og anbefalt-stempelt. En telefon som blir treg etter et år kan ikke bli anbefalt med 10/10, iallfall ikke uten at man advarer mot treghet.

 

Jeg mente ikke Geekbench ikke ble påvirket. Jeg mente tester som geekbench kan du lett jukse i, men ikke tester som måler appytelse. Geekbench gjør en rekke teoretiske tester av kun CPU for å teste regneevne for heltall og flyttall.

Da misforsto jeg deg. Hvordan vil du da måle appytelse? På et eller annet tidspunkt blir også app begrenset av hel- og flyttallytelse, samt minnebåndbredde og minnelatens(dog en av min kjepphester har alltid vært at enkelkjerneytelse er viktig for GUI-flyt). Mitt poeng er uansett at benchmark blir hauset frem i tester, og det er galt å jukse på dem som Samsung har gjort.

 

Hvis du ikke kjenner til historien og hvordan ting er i Korea, så blir det litt feil å dra konklusjoner. Du skriver som om dette er et selskap i Europa eller USA. Du kan ikke snakke om selskapskultur, og så ignorere kultur. forholdet mellom stat og selskaper har alltid vært annerledes i Korea. Og ser du f.eks til Kina så er det aspekter der med kulturen som folk oppfatter som korrupsjon, selv om det ikke er tilfellet. (ikke at det ikke er mye korrupsjon altså, for det er det jo). Så tror ikke du bør være så raskt med å trekke konklusjoner om hvordan ting er, ikke når du ikke kjenner noe av bakgrunnen eller kulturen.

Her er jeg usikker på hva du vil få frem. Mener du at den type korrupsjon uansett er så vanlig i Korea at det er greit?

Lenke til kommentar

Ehm, OnePlus og Nexus mister aldri noe ytelse over tid, men Samsung gjør det garantert etter 1 år? Det stemmer hvertfall ikke med min egen erfaring. Og hvis du skal påstå noe slikt må du jo nesten ha noe å bevis for det også da.

 

Anandtech måler appytelse en del:

http://www.anandtech.com/show/10871/the-huawei-mate-9-review/7

 

PCMark er veldig bra benchmark for det. Samt NAND benchmarket. Og litt browser benchmarks på slutten er alltid greit. Som du ser så gjør Huawei det generelt veldig bra i appytelse, selv om de ikke nødvendigvis virker så mye bedre i geekbench. PCMark måler jo og CPU, men den måler også andre deler av telefonen. Som minne, GPU (ikke mye da), NAND osv. det viser deg mye mer hva du kan forvente av ytelse, og det er tester som er vanskeligere å jukse i. Og uansett, ser det ut som om Samsung jukser? Og jeg tror ikke noen er uenige i at det er galt å jukse. Ingen liker folk som jukser.

 

Det var ikke korrupsjon før, det var slik landet fungerte før. Militærdiktatoren ville ha sosialisme, USA sa nei. Så da favoriserte han enkelte selskaper. Selskapene gjorde ting for han, og han gjorde ting for dem. Systemet var bygget på at det var urettferdig. Skulle du lage kjøleskap måtte du essensielt ha tillatelse f.eks, og så fikk gjerne 2-3 selskaper gjøre det. Og dette startet for sånn 60-70 år siden. Veldig mange av folkene er de samme, ellers så er det barnene deres. Så åpenbart så endres ikke alt i løpet av 20-30 år. Det med samarbeidet og favoriseringen fungerer jo ikke så bra i demokrati, men disse selskapene er ~80% av BNP så du kan jo ikke bare plutselig snu alle selskapene helt om. (I finanskrisen i 97 så fratok de selskapene mye makt, og splittet opp en god del av Hyundai). Og tingen er og at denne økonomiske politikken sannsynligvis er den beste i nyere historie. Og det har f.eks den positive effekten at det er lite outsourcing og når nye fabrikker osv skal bygges snakker stat og selskap sammen og får til noe innenlands. Se f.eks Samsungs SSDer.

 

Så hvis du faktisk ser på det så er det ikke sånn at fordi sjefene gjør noe ulovlig, så gjør ansatte også. Det var, og sånn sett fortsatt er mye politi. Hvis du gjør noe galt, så havner du i fengsel. Det er et problem som ligger blant de med makt i landet, ikke blant befolkningen generelt. Betyr f.eks essensielt korrupsjonen i USA hvor selskaper betaler alle folkevalgte for å stemme som de sier at det er mye korrupsjon blant befolkningen generelt i USA? Det at du har så mange selskaper som pusher for krig sånn at de kan tjene penger at amerikanere liker å dra andre steder å drepe folk? Du kan ikke se på en ting, generalisere det og mene det gjelder for alt. I mange land kan du bestikke politiet f.eks. Det fungerer ikke så bra i USA til tross for at de fleste folkevalgte kan kjøpes. Selv om sjefen gjør slike ting, betyr de ikke at de vanlige ansatte synes det er ok akkurat, og det betyr ikke at de følger sjefens eksempel.

Lenke til kommentar

 

For meg er S2 den beste telwfonen Samsung har laget. Den tålte alt, tok liten plass i lomma, utskiftbart batteri minnekortstøtte, og en skjerm som ingen hadde sett maken til. Jeg hadde vel fire batterier til telefonen og en bordlader til batteriene, så jeg slapp å lade selve telefonen. Genial løsning må jeg si.

 

Synd dagens telefoner (stort sett) ikke lar meg bytte batterier lenger..

Jeg ser ikke problemet med å bære på en 10-20.000 mAh batteribank kontra 3-4 3000(?)mAh batterier som må lades individuelt (ser dog du hadde en snedig løsning).

 

Jeg har alltid en 10.000 mAh powerbank i ryggsekken når jeg er på farten. Svært sjeldent jeg trenger å bruke den, men den kan lade både mobil, nettbrett og kamera.

Burde ikke være så vanskelig å se. Scenario :du går tom for batteri på farta. Løsning 1, kjapt batteribytte. Scenario 2,gå rundt med en stor klump koblet til telefonen i flere timer. AtW

Lenke til kommentar

Utifra mine observasjoner har ikke folk noe problem med å gå rundt med batteribanker, og de har dem med seg nesten alltid. Når de setter seg ned finner de den frem. Disse batteribankene er og helt klart kjøpt på at designet skal være fint, og det virker rimelig viktig. 

 

Så "premium" materialer som gir telefonen god byggekvalitet. Dvs. telefonen blir svakere, men folk føler at den blir sterkere. Er derfor dessverre blitt viktigere enn en mobil med godt grep, som tåler litt og har utskiftbart batteri f.eks.

 

Og problemet er at Galaxy S5 var den siste av den typen, og Galaxy S6 og S7 har begge solgt veldig bra. Edge virker å ha utkonkurrert flat også. Så jeg tror nok ikke det kommer til å komme tilbake med det første.

Lenke til kommentar

Har en Galaxy S3 som jeg har hatt siden 2012. Aldri oppdatert eller koblet på nett (fordi da begynner den umiddelbart å oppdatere seg) og den er like rask i dag som da den var ny Men ja da kan man si hva er da vitsen med mobilen. Jeg bruker den telefonen kun til å ringe/sms med.

 

the-brick-mobile-phone.jpg?w=283&h=283&rDa kunne du like godt hatt en sånn en. Dekning overalt og opp til 3 mnd batteritid. :)

En kan ringe, sende sms, har lommelykt, FM radio (forsvinner snart :p) bluetooth og mye annet gøy. USB kontakt i bunn sånn at denne kan fungere som en powerbank. En samsung s3 uten nett blir liksom så... overkill for bare samtaler og sms?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har en Galaxy S3 som jeg har hatt siden 2012. Aldri oppdatert eller koblet på nett (fordi da begynner den umiddelbart å oppdatere seg) og den er like rask i dag som da den var ny Men ja da kan man si hva er da vitsen med mobilen. Jeg bruker den telefonen kun til å ringe/sms med.

 

the-brick-mobile-phone.jpg?w=283&h=283&rDa kunne du like godt hatt en sånn en. Dekning overalt og opp til 3 mnd batteritid. :)

En kan ringe, sende sms, har lommelykt, FM radio (forsvinner snart :p) bluetooth og mye annet gøy. USB kontakt i bunn sånn at denne kan fungere som en powerbank. En samsung s3 uten nett blir liksom så... overkill for bare samtaler og sms?

 

 

Ja enig med deg i det. Overkill er mildt sagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ehm, OnePlus og Nexus mister aldri noe ytelse over tid, men Samsung gjør det garantert etter 1 år? Det stemmer hvertfall ikke med min egen erfaring. Og hvis du skal påstå noe slikt må du jo nesten ha noe å bevis for det også da.

Hvor har jeg sagt at det er garantert? Jeg ville sagt pris på om du leser innleggene mine før du svarer. Du vet utmerket vel at dette er nesten umulig å få skikkelig statistikk på, og dermed umulig å få indisier på. Hvis du derimot leser artiklene fra XDA-Developer ser du at selv nye Samsungtelefoner har store ytelsesproblemer. I tillegg har Samsung vist at de ikke kan programmere i det hele tatt (dette punktet er ikke opp for diskusjon, hvis man lagrer PIN-kode i klartekst og så prøver å obfuskere det, kan man ikke programmere, ferdig).

 

Det er også ganske stor konsensus om at Nexus-telefonene opplever betydelig mindre ytelsestap over tid.

 

Anandtech måler appytelse en del:

http://www.anandtech.com/show/10871/the-huawei-mate-9-review/7

 

PCMark er veldig bra benchmark for det. Samt NAND benchmarket. Og litt browser benchmarks på slutten er alltid greit. Som du ser så gjør Huawei det generelt veldig bra i appytelse, selv om de ikke nødvendigvis virker så mye bedre i geekbench. PCMark måler jo og CPU, men den måler også andre deler av telefonen. Som minne, GPU (ikke mye da), NAND osv. det viser deg mye mer hva du kan forvente av ytelse, og det er tester som er vanskeligere å jukse i. Og uansett, ser det ut som om Samsung jukser? Og jeg tror ikke noen er uenige i at det er galt å jukse. Ingen liker folk som jukser.

Det meste av det du nevner her av tester blir påvirket av CPU- og GPU-frekvensen, samt minnefrekvensen, og kan bli påvirket av andre ting. Det er også andre måter å jukse på, for eksempel kan det hende at Samsung slår av bakgrunnsynkronisering når de merker at disse programmene kjører. Det er ingenting som antyder at Samsung direkte jukser nå, men har de gjort det før, stoler jeg ikke på dem nå.

 

Det var ikke korrupsjon før, det var slik landet fungerte før. Militærdiktatoren ville ha sosialisme, USA sa nei. Så da favoriserte han enkelte selskaper. Selskapene gjorde ting for han, og han gjorde ting for dem. Systemet var bygget på at det var urettferdig. Skulle du lage kjøleskap måtte du essensielt ha tillatelse f.eks, og så fikk gjerne 2-3 selskaper gjøre det. Og dette startet for sånn 60-70 år siden. Veldig mange av folkene er de samme, ellers så er det barnene deres. Så åpenbart så endres ikke alt i løpet av 20-30 år. Det med samarbeidet og favoriseringen fungerer jo ikke så bra i demokrati, men disse selskapene er ~80% av BNP så du kan jo ikke bare plutselig snu alle selskapene helt om. (I finanskrisen i 97 så fratok de selskapene mye makt, og splittet opp en god del av Hyundai). Og tingen er og at denne økonomiske politikken sannsynligvis er den beste i nyere historie. Og det har f.eks den positive effekten at det er lite outsourcing og når nye fabrikker osv skal bygges snakker stat og selskap sammen og får til noe innenlands. Se f.eks Samsungs SSDer.

 

Så hvis du faktisk ser på det så er det ikke sånn at fordi sjefene gjør noe ulovlig, så gjør ansatte også. Det var, og sånn sett fortsatt er mye politi. Hvis du gjør noe galt, så havner du i fengsel. Det er et problem som ligger blant de med makt i landet, ikke blant befolkningen generelt. Betyr f.eks essensielt korrupsjonen i USA hvor selskaper betaler alle folkevalgte for å stemme som de sier at det er mye korrupsjon blant befolkningen generelt i USA? Det at du har så mange selskaper som pusher for krig sånn at de kan tjene penger at amerikanere liker å dra andre steder å drepe folk? Du kan ikke se på en ting, generalisere det og mene det gjelder for alt. I mange land kan du bestikke politiet f.eks. Det fungerer ikke så bra i USA til tross for at de fleste folkevalgte kan kjøpes. Selv om sjefen gjør slike ting, betyr de ikke at de vanlige ansatte synes det er ok akkurat, og det betyr ikke at de følger sjefens eksempel.

 

Du sammenlikner lovlig lobbyvirksomhet (som jeg heller ikke liker, men det får forbli en annen diskusjon) med ulovlig korrupsjon. Jeg ser ingen vits å diskutere dette videre hvis du har denne oppfattelsen av tingenes tilstand.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Samsung som selskap kan ikke kode i det hele tatt... ok. Som du sier så kan du ikke vise til noen statistikk, alt du kan si at du har en generell oppfatning om at andre mener Nexus sine ytelse går mindre ned over tid enn Samsung sin. Jeg har ikke opplevd noe videre fall i ytelse på mine to Samsung telefoner. På S3 hadde du enkelte oppdateringer som gjorde det klart verre, spesielt med tanke på håndtering av RAM. Det ble derimot fikset til neste gang. På Note 4 har det aldri skjedd, så merker helt klart at SW der er en del bedre.

 

Jeg er derimot ikke her for å argumentere for at Samsung er best i ytelse. Av de testene jeg ser virker Huawei å være best. Jeg liker AMOLED ganske godt da, men det har jo Huawei i noen modeller. Så kommer nok til å gå for det neste gang. Ellers kan jeg og lett motbevise deg med å vise til kamera f.eks. Kameraappen i Galaxy er klart mye bedre og raskere enn Nexus.

 

Så jeg synes folk som mener at det er stor sannsynlighet for at Samsung telefoner bare blir skikkelig trege og du trenger å legge inn egen ROM osv etter et år overdriver rimelig mye. En ting er at andre telefoner er bedre på dette området, men hvor mye bedre de er fremstilles ofte urealistisk. Jeg lurer virkelig på hvorfor folk kjøper Samsung om og om igjen hvis de er så misfornøyde med telefonen sin? Åpenbart er folk fornøyde, og Samsung er en av merkene med høyest kundelojalitet (selvfølgelig slått av Apple).  Så når  jeg ser teknologientusiaster som alle virkelig liker "pure" Android og hyller det opp i skyene snakke om hvor forferdelige Samsung telefoner blir samtidig som salgstallen for Samsungs toppmodeller vs alle andre Android telefoner er latterlig i Samsungs favør så er det åpenbart noe som mangler et sted.

 

Jeg sa ikke at du ikke kan jukse (men du kan ikke øke frekvensen for NAND), jeg sa det var vanskeligere. Åpenbart så kan du jukse på alt. Jeg synes derimot det blir merkelig å se Samsungs telefoner bak i benchmarks og så trekke frem juksing. Hvis de jukser nå, så er de elendige på det. 

 

Visste du at når alle Android flaggskip kom med SD 810 så hadde de alle kunstig høy frekvens i begynnelsen av benchmarks, som gikk utrolig mye ned om du hadde et langt benchmark? Samsung derimot hadde en CPU som ble på den frekvensen hele tiden. Skikkelig juks av dem alle sammen å klokke CPUen uforsvarlig høyt. Gikk utover batteritiden og. LG var de eneste forsvarlige og puttet inn en SD808 og fikk..... samme ytelse!

 

Visste du at alle produsenters GPU frekvenser er for høye? Så når du kjører benchmarks blir resultatene gode, men om du spiller et så tung spill over tid, så blir resultatet mye lavere? Så de fleste GPU benchmark er ikke representative for fps i en 30 min spilløkt f.eks. Skikkelig juks. 

 

Ta benchmarks for hva de er, og vit hva de tester. Da vil du få et mye bedre bildet av hva telefonen klarer, uavhengig om de jukser eller ikke. Eksempelvis SD810 benchmarksene. De var jo essensielt feil.

 

 

Hvis du ikke forstår kulturforskjeller, men vil kritisere kultur i et selskap så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Jeg prøver å forklare, men det virker egentlig ikke som om du bryr deg. Du vil bare frem til at det er korrupsjon, og korrupsjon er slik du tenker på det, og da må selskapskulturen følge en mal du tenker på. Hvis Samsung var i USA kunne de jo bare betalt folkevalgte for å si ja til å slå sammen selskapene, og da hadde det vært lovlig. I Sør-Korea nå er det derimot ulovlig. det er et eksempel på kulturforskjell. Amerikanske teknologiselskaper bryter loven stadig vekk for å ødelegge konkurranse f.eks. De blir derimot aldri dømt i USA for det. Fordi USA har "fritt" markedet der du har lov til  å ødelegge helt for noen og skape monopoler osv, mens andre land i verden som EU, Kina og Sør-Korea ser på det som kriminelt.

Endret av Lunaris
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Samsung som selskap kan ikke kode i det hele tatt... ok.

Mener du dermed at et selskap, som setter PIN i klartekst i en app som skal ha sikkerhet i høysetet, kan kode? Greit å vite for senere diskusjon. Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Har en Galaxy S3 som jeg har hatt siden 2012. Aldri oppdatert eller koblet på nett (fordi da begynner den umiddelbart å oppdatere seg) og den er like rask i dag som da den var ny Men ja da kan man si hva er da vitsen med mobilen. Jeg bruker den telefonen kun til å ringe/sms med.

 

Jeg har en S3 med CM11 (eller 10) som brukes som treningstelefon, hvor jeg synkroniserer offline spillelister med Spotify. Ingen problem å leve i 2016 med denne saken :-) 

Lenke til kommentar

 

Samsung som selskap kan ikke kode i det hele tatt... ok.

Mener du dermed at et selskap, som setter PIN i klartekst i en app som skal ha sikkerhet i høysetet, kan kode? Greit å vite for senere diskusjon.

 

Jeg mener at det er ingen selskap som heter Samsung, og alle selskap som faller under Samsung gruppen er rimelig mange. Du har f.eks Samsung LSI som bruker VHDL/Verilog for å lage elektroniske kretser for deres chiper. Med tanke på at der ikke er feil på disse så kan en med rimelig stor sikkerhet si at det kan kode.

 

Har du noe spesielt imot Samsung? Du tar bare opp enkeltsaker og snakker bare om det. Og det er jo bare random greier som egentlig ikke har noe med saken å gjøre engang.... Hvis du f.eks var så opptatt av moral så ville du styrt unna alle Qualcomm produkter. Så da står du igjen med Apple, Samsung og Huawei som lager egne SoCer.

 

Sist jeg sjekket så implementere Google masse sikkerhetsfunksjoner fra Samsungs TW, men noen i Samsung gjorde en feil så nå er hele gruppen elendige på å programmere og kan ingenting. Jeg føler ikke det er så veldig konstruktive argument, og vi kommer liksom ingen vei.

 

Så du forresten Intels Atom CPU? De sluttet å virke over tid, det er jo helt krise. Intel kan åpenbart ikke lage CPUer. Jeg håper ikke du tilfeldigvis har en Intel CPU! I så fall må du skynde deg å kjøpe AMD CPU, for beviselig så vet ikke Intel hvordan lager CPUer. 

 

Virker det som et rimelig utsagn? Nei, det er åpenbart idiotisk, men det er slik du argumenterer. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du misforstår poenget. Det er visse basiskrav jeg stiller for å si at noen kan produsere kode. De som lagde Samsung Knox feilet helt åpenbart på det. Har du problemer med å forstå det? Vet du hva det vil si å lagre PIN i klartekst? Og hva det vil si at de har gjort det obfuskert?

 

HINT: Dette er ikke en liten feil, og ikke en liten forglemmelse.

 

EDIT: Resten av innlegget ditt er forresten et skoleeksempel i stråmannsargumentasjon, og å nevne oppdelingen av Samsunggruppa er også ganske urelevant.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Det er et basiskrav for å lage en CPU at den faktisk virker. Hjelper ikke med en CPU som er død.

 

De som lagde Samsung Knox fikk massevis av sikkerhetssertifiseringer på linje med Blackberry f.eks. Og Samsung Know er relativt mye, og Google implementerte en del av Samsung Knox i nyeste Android versjon. Høres det ut som noe feilslått? Og jeg forstår godt hva det vil si å lagre PIN i klartekst.

 

HINT: Intel sin Atom CPU var ingen liten feil eller forglemmelse heller. De måtte tilbakekalle alle CPUene.

 

Og det du skriver er skoleeksempel på generalisering og krisemaksimering. Det blir som å si at hvis en kommune i Norge lagrer folks personinformasjon usikret så kan ingen i Norge noe om programmering. Og Norge er håpløse på sikkerhet.

 

Sorry, men å slike ting blir litt merkelig. Det er mulig å kritisere Samsung Electronics fordi de lagret PIN i klartekst uten å påstå at hele gruppen ikke kan programmere. Da går du til fra seriøs kritikk til å bare overdrive og stille hele selskapet i et dårlig lys. Du kan jo gjøre dette med alle store selskaper. Finne en ting de gjorde galt en gang, og blåse det opp til at selskapet er forferdelig, men det blir ikke sant av den grunn. Og det virker bare dumt å komme med slik. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er et basiskrav for å lage en CPU at den faktisk virker. Hjelper ikke med en CPU som er død.

 

De som lagde Samsung Knox fikk massevis av sikkerhetssertifiseringer på linje med Blackberry f.eks. Og Samsung Know er relativt mye, og Google implementerte en del av Samsung Knox i nyeste Android versjon. Høres det ut som noe feilslått? Og jeg forstår godt hva det vil si å lagre PIN i klartekst.

 

HINT: Intel sin Atom CPU var ingen liten feil eller forglemmelse heller. De måtte tilbakekalle alle CPUene.

 

Og det du skriver er skoleeksempel på generalisering og krisemaksimering. Det blir som å si at hvis en kommune i Norge lagrer folks personinformasjon usikret så kan ingen i Norge noe om programmering. Og Norge er håpløse på sikkerhet.

 

Sorry, men å slike ting blir litt merkelig. Det er mulig å kritisere Samsung Electronics fordi de lagret PIN i klartekst uten å påstå at hele gruppen ikke kan programmere. Da går du til fra seriøs kritikk til å bare overdrive og stille hele selskapet i et dårlig lys. Du kan jo gjøre dette med alle store selskaper. Finne en ting de gjorde galt en gang, og blåse det opp til at selskapet er forferdelig, men det blir ikke sant av den grunn. Og det virker bare dumt å komme med slik.

Takk for at du beviser at du ikke forstår. Samsunggruppen kan bare programmere hvis alle ansatte som jobber med programmering i Samsunggruppen kan programmering, noe denne feilen har vist at de ikke kan. Det er ikke dermed sagt at det ikke finnes folk i Samsunggruppen som kan programmere, men det er en annen påstand. Og det de gjorde var veldig, veldig dumt. Og at de obfuskerte det indikerer at de var veldig klar over feilen i tillegg -- det var ingen glipp som gikk igjennom systemet.

 

Du tar også en logisk feilslutning. At Google implementerte noe liknende i sitt system betyr at ideen var god, ikke at implementasjonen var god.

 

EDIT: For å ta det sakte. Jeg krever ikke at noen skal gjøre X feilfritt for å si at man kan gjøre X. Det er derimot en forskjell på små og store feil, og det måles ikke alltid av resultatet. Selv om en ødelagt CPU høres skikkelig ille ut, må man også se på årsaken bak, og hva firmaet har gjort for å hindre at det skal skje. I Samsungs tilfellet har de åpenbart visst om at PIN ble lagret i klartekst siden de gjemte det bak så mange andre klasser og proxier, men de bestemte seg likevel for å beholde det. Når det skjer sier jeg som sant er at de ikke kan programmere.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...