Fragle25 Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 På landsmøtet til SP går de inn for å tillate Nikab i Norge. "-Landsmøtet har nå vedtatt at de vil arbeide for å ha et nasjonalt regelverk mot ansiktsdekkende plagg på norske skoler, høyskoler og universitet." De går altså inn for at muslimske kvinner i yrkesgrupper som hjemmehjelpen, sykepleiere etc skal få gå med Nikab så lenge de ikke tar etter og videreutdanning. Hvem vil ha besøk av en hjemmehjelp med Nikab? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Pleiterengende og andre brukere av hjemmehjelp er ikke politisk korrekte ungdommer. De er eldre som bokstavelig talt driter i buksa når de ser hva slags ytlendinger som skal pleie dem. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 De er eldre som bokstavelig talt driter i buksa når de ser hva slags ytlendinger som skal pleie dem. Nei, de er eldre som bokstavelig talt driter i buksa når de ikke får den pleien de trenger, helt uavhengig av hvordan den som ikke gir dem denne pleien kler seg. Geir 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Det er vel ikkje verre enn når vaskedama bruker skaut. 1 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Det er vel ikkje verre enn når vaskedama bruker skaut. Mener du dette seriøst? 7 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Det er vel ikkje verre enn når vaskedama bruker skaut djevelkostyme og har hakekors tatovert i panna. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Hva i all verden er dette slags logikk? SP vil forby nikab på skolen, altså under utdanningen, det er da ikke det samme som at alle som ikke har utdanning skal få lov til å gå med nikab på jobb? 5 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Tja, skaut blir som hijab - niqab blir mer som finlandshette da det dekker alt utenom øynene. Jeg er helt klart for at man skal få kle seg som man selv ønsker, men når det gjelder offentlige stillinger som lærer, helsearbeider, politi, dommere, politikere osv så synes jeg at man bør kunne kjenne igjen vedkommende.. noe som er problematisk når det kommer til både niqab og burka. Endret 29. mars 2017 av Noxhaven Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Hva i all verden er dette slags logikk? SP vil forby nikab på skolen, altså under utdanningen, det er da ikke det samme som at alle som ikke har utdanning skal få lov til å gå med nikab på jobb? Alt vi ikke liker må forbys, Derfor: Alt vi ikke forbyr liker vi. Ergo er morlille en sten! Geir 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Jeg er helt klart for at man skal få kle seg som man selv ønsker, men når det gjelder offentlige stillinger som lærer, helsearbeider, politi, dommere, politikere osv så synes jeg at man bør kunne kjenne igjen vedkommende.. noe som er problematisk når det kommer til både niqab og burka. Jeg synes strengt tatt det gjelder i alle stillinger, private som offentlige. Det er klart litt mer komplisert når arbeidsgiver er offentlig og har monopol på tjenesten, og du som kunde ikke har noe valg. Men jeg synes prinsipielt det er et ansvar vi trygt kan overlate til arbeidsgiver og kunde å finne ut av. Selv vil jeg ha en hjemmehjelper med langt rød hår og et vakkert smil når den tid kommer. Eller gjerne en mørkhåret og -hudet "ytlending" med eller uten sjal. Så lenge jeg kan se smilet. (Og grimasene når hun ikke lenger orker alt tullet mitt.) Så kan naboen velge en med nikab om han foretrekker det... Geir Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Jeg synes strengt tatt det gjelder i alle stillinger, private som offentlige. Det er klart litt mer komplisert når arbeidsgiver er offentlig og har monopol på tjenesten, og du som kunde ikke har noe valg. Men jeg synes prinsipielt det er et ansvar vi trygt kan overlate til arbeidsgiver og kunde å finne ut av. Vel.. jo, joda er enig. Selv vil jeg ha en hjemmehjelper med langt rød hår og et vakkert smil når den tid kommer. Eller gjerne en mørkhåret og -hudet "ytlending" med eller uten sjal. Så lenge jeg kan se smilet. (Og grimasene når hun ikke lenger orker alt tullet mitt.) Så kan naboen velge en med nikab om han foretrekker det... Geir Neste år kommer det ut en online katalog der man kan velge ut hjemmehjelp og eldrehjem personell skreddersydd etter dine personlige preferanser, fetisher og ikke minst fordommer. Der kan man velge alt fra personlighet og livssyn til klesvalg og hud samt hårfarge, og kun via noen enkle tastetrykk. Ps. forventet leveringstid fra Humantrafficing AS kan variere fra 6 måneder opp til 5 år - så vær tidlig ute! Kanskje det faktisk vil bli sånn en gang i fremtiden når AI og robotics teknologien er moden for det ^^ Endret 29. mars 2017 av Noxhaven Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Som yrke er hjemmehjelp er i en særstilling i og med at de besøker folk i deres hjem på fast basis. De bør utvise respekt for det enkelte hjem og tilpasse deretter (i den grad det er mulig). Uniformen bør derfor være nøytralt utformet, muligens med mulighet for hurtige endringer. I noen hjem kan kulturelle plagg som hijab være en fin gest, i andre hjem vil andre plagg kunne skape trygghet. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Alt vi ikke liker må forbys Islamistiske plagg er allerede forbudt i Norge. Flere av lovene spesifiserer at som ytring gjelder også symbol. Se paragraf §135. Hatefulle ytringer § 251. Tvang § 252. Grov tvang § 253. Tvangsekteskap § 254. Frihetsberøvelse § 255. Grov frihetsberøvelse § 256. Forbund om grov frihetsberøvelse § 257. Menneskehandel § 258. Grov menneskehandel § 259. Slaveri § 260. Forbund om slaveri § 263. Trusler § 264. Grove trusler § 266. Hensynsløs atferd § 266 a.Alvorlig personforfølgelse Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Foreslår at du faktisk leser de aktuelle paragrafene selv. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Islamistiske plagg er allerede forbudt i Norge. Flere av lovene spesifiserer at som ytring gjelder også symbol. Snip... Du må få med deg lovgivende og dømmende makt på den tolkningen vet du. Det hjelper ikke om jeg er enig. Nå vil jo jeg personlig helst fjerne hele rasismepargrafen. (Som ikke er paragraf 135 lenger, men 185.) Så da vil alle grupper kunne bruke de symboler de måtte ønske. Geir 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 På hvilken måte er f.eks grov frihetsberøvelse eller grov menneskehandel relevant ift. ett plagg man frivillig bruker? 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Det er et hatsymbol, og for de fleste er det dessuten ikke frivillig. Titusener av muslimske kvinner i Norge er ofre for menneskehandel. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Foreslår at du faktisk leser de aktuelle paragrafene selv. Islam og bruk av islamistiske plagg er tvang, de er hatsymboler, de er egnet til å fremkalle alvorlig frykt, og kvinnene som bærer dem er ofte selv ofre for slaveri, menneskehandel og frihetsberøvelse. Frisøren Hodne f.eks er dømt for rasisme mot en av samme rase som bar et hatsymbol egnet til å fremkalle frykt. Men muslimer er en vernet art i Norge. De er kulturelitens og de venstreekstremes nye kjæledegger. Til tross for at de er de mest høyreekstreme innvandrerne vi har hatt i dette landet siden det ankom en kvart million nazister. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Det er et hatsymbol, og for de fleste er det dessuten ikke frivillig. Titusener av muslimske kvinner i Norge er ofre for menneskehandel.Det er vel bare ett hatsymbol for de som har gått inn for at skal være er det. På samme måte som andre mener ett kors eller ett hjerte kan være ett hatsymbol for de som går inn for det. Alle former for ytringer og symboler kan knyttes opp mot negative handliger på en eller annen måte. 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Hijab, niqab og burka er utvilsomt å kategorisere som hatsymboler. Politi, Kripos og politiadvokater har gjentatte ganger sagt at den som leser vers ifra religiøse bøker som bryter med norsk lov, også har brutt norsk lov, og rasismeparagrafen spesifiserer at det også gjelder symboler. Ordet hijab er ikke engang å finne i koranen. Altså er det ikke noe religiøst påbud om å kle seg opp som League of Assassins. Tvert imot er det religiøse påbudet at du skal kle deg sømmelig, som folkene der du bor, hvis du bor i et ikke-muslimsk land. Av arabisk betyr det noe slikt som "barriere" eller "skille". Hijab spesielt er et symbol på den islamistiske iranske revolusjonen. Alle plaggene er å betegne som å oppfordre til drap på homofile, kvinner som har sex utenfor ekteskap, kvinner som nekter å la seg kue, drap på annerledestroende osv. osv. osv.Tidligere fantes også lov om uniformering, som var ment å ramme nazister, kommunister og annet fascistisk avskum som truet samfunnsfreden, men den ble opphevet av den rødgrønne regjeringen av hensyn til deres islamistiske allierte, for noen år tilbake. Endret 29. mars 2017 av misanthrope Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå