PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hva kan være i veien, bokstavelig talt? Naboen i huset 100 meter bortenfor meg har trådløst nettverk. Det har jeg også. Jeg får bare "poor" signaler fra min egen router, mens fra nevnte nabo får jeg "very good", altså nesten på topp som er excellent... Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Du må bare prøve å flytte litt rundt på basen din. Eller oppdatere firmware på basen. Min D-Link hadde problemer med å sende signaler gjennom en oljefylt radiator. Avstanden var kanskje en meter. Flyttet den og gikk fra poor til excellent. Teit. Er basen i en annen etasje enn maskinen? Hvis signalet må gå veldig på skrå gjennom vegger/gulv blir det fort svakt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Nja, til en av PCene må den gjennom etasjeskiller. Men for de fleste maskinene, står basen i samme etasje. Vi bor i et gammelt hus, uten oljeradiatorer.... Men jeg lurer på om det kan ha noe med at det er en bærevegg rett bak PCen. Men "ingen" sier at signalet MÅ gjennom den veggen. Det er liksom intet problem for signalet å gå litt annerledes å slippe vegen... Jeg vet ikke jeg... Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Signalet går i rett linje fra basen til mottaker. Den går desverre ikke rundt hindringer. Den kan gå gjennom noen av dem men blir svakere av det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå