Gå til innhold

Vivaldi skal gjøre nettleserhistorikken langt mer nyttig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner fortsatt synkronisering av bokmerker/snarveier når jeg jobber på andre maskiner, men nå er Vivaldi blitt min mest brukte nettleser. 

Det er den eneste utenom originale Opera som har vertikal faneliste, og den kan tilpasses og skreddersys egne ønsker på alle tenkelige og utenkelige måter uten å måtte laste ned ukjente tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk smått imponert at en aktør endelig har oppdaget potensialet med å gjøre noe på denne arenaen.

Bokmerkefunksjonen er noe av det jeg synes er mest neglisjert stort sett blant alle de større nettlesere. Savner virkelig et mer brukervennlig grensesnitt for f.eks. bokmerkene.

Nettleserhistorikk og bokmerker er jo litt av samme ting, selv om det er et lite skille. Nettleserhistorikk har jo tradisjonellt sett ikke vært særlig brukervennlig den heller, og har en svært begrenset historikkdybde på det meste av dagens nettlesere.

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ

Får litt intrykk av at Vivaldi er for Jon von Tetzchner det Ludo mobil er for Idar Vollvik. De lykktes en gang og tror de vil lykkes en gang til.

Tyder jo på at det er mer flaks en dyktighet som lå bak :D

Nja, det handlet vel like mye om at den gang traff de et voksende marked men et produkt som skilte seg positivt ut. Opera gikk opp mot stagnert Netscape, håpløs IE og bloatet Mozilla.

Chrome og Firefox vokste etterhvert fram som alternativer, men Opera fant nytt marked i mobilsektoren før smarttelefonene tok over, da ingen var nær å ha et så godt produkt som Opera Mini.

Vivaldi er en god browser for de som ikke liker de andre, men det er ingen overbevisende argumenter for å skifte dersom du er fornøyd med browseren du bruker i dag.

Nå kjemper Tetzchner og co i et marked der det er et utall leverandører som prøver å differensiere seg på features basert på den samme browsermotoren. At Vivaldi i det hele tatt har markedsandeler tyder jo på at folk liker produktet og skifter.

Lenke til kommentar

Får litt intrykk av at Vivaldi er for Jon von Tetzchner det Ludo mobil er for Idar Vollvik. De lykktes en gang og tror de vil lykkes en gang til.

Det er ikke så fryktelig mange brukere som skal til for at Vivaldi "lykkes" (går i null). Hvor har du inntrykket at Vollvig og JvT kan sammenlignes fra?

Lenke til kommentar

Bokmerkefunksjonen er noe av det jeg synes er mest neglisjert stort sett blant alle de større nettlesere. Savner virkelig et mer brukervennlig grensesnitt for f.eks. bokmerkene.

Hva er galt med bokmerkelinje, og bokmerker plassert i mapper på linjen?
Lenke til kommentar

Enten så tar bokmerkelinja opp plass hele tiden, noe som er uakseptabelt, eller så har man ikke tilgang til bokmerkene, fordi bokmerkelinja er skjult.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enten så tar bokmerkelinja opp plass hele tiden, noe som er uakseptabelt, eller så har man ikke tilgang til bokmerkene, fordi bokmerkelinja er skjult.

F11?
Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at dagens løsning er galt. Jeg gjorde bare uttrykk for at jeg synes den er svært mangelfull og lite brukervennlig. Å sortere alt i et rothierarki er vel litt gammeldags snart, selv om det fungerer for enkle og lite innholdsrike Bokmerkesamlinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bokmerkene ligger i 'panel' også - den kan åpnes/lukkes ved behov (og plasseres der man ønsker.

Den egne bookmark-linjen i Vivaldi ser jeg egentlig ikke noe poeng i å ha/bruke så lenge man har 'panel'.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Kunne ikke denne informasjonen like godt vært en plugin?

Det kunne den nok, men at man slipper å styre med et utall plugins er mye av grunnen til at jeg bruker Vivaldi.

Å slippe styret med oppdateringer, finne nye plugins når utvikler ikke lenger støtter gamle og ikke minst, å måtte gi altfor stor kontoll/innsyn i maskinen min til tilfeldige plugin-utviklere er mye av poenget.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...