Harald Brombach (digi.no) Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Den norske nettleseren skal gjøre det enklere å finne fram til tidligere besøkte sider.Vivaldi skal gjøre nettleserhistorikken langt mer nyttig Lenke til kommentar
IM0T45WW Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Får litt intrykk av at Vivaldi er for Jon von Tetzchner det Ludo mobil er for Idar Vollvik. De lykktes en gang og tror de vil lykkes en gang til. Kunne ikke denne informasjonen like godt vært en plugin? 1 Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Var på tide man får en automatisk tjeneste for sletting av netthistorik. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Får litt intrykk av at Vivaldi er for Jon von Tetzchner det Ludo mobil er for Idar Vollvik. De lykktes en gang og tror de vil lykkes en gang til. Tyder jo på at det er mer flaks en dyktighet som lå bak 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Jeg savner fortsatt synkronisering av bokmerker/snarveier når jeg jobber på andre maskiner, men nå er Vivaldi blitt min mest brukte nettleser. Det er den eneste utenom originale Opera som har vertikal faneliste, og den kan tilpasses og skreddersys egne ønsker på alle tenkelige og utenkelige måter uten å måtte laste ned ukjente tillegg. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) Jeg er faktisk smått imponert at en aktør endelig har oppdaget potensialet med å gjøre noe på denne arenaen. Bokmerkefunksjonen er noe av det jeg synes er mest neglisjert stort sett blant alle de større nettlesere. Savner virkelig et mer brukervennlig grensesnitt for f.eks. bokmerkene. Nettleserhistorikk og bokmerker er jo litt av samme ting, selv om det er et lite skille. Nettleserhistorikk har jo tradisjonellt sett ikke vært særlig brukervennlig den heller, og har en svært begrenset historikkdybde på det meste av dagens nettlesere. Endret 29. mars 2017 av G 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Får litt intrykk av at Vivaldi er for Jon von Tetzchner det Ludo mobil er for Idar Vollvik. De lykktes en gang og tror de vil lykkes en gang til.Tyder jo på at det er mer flaks en dyktighet som lå bak Nja, det handlet vel like mye om at den gang traff de et voksende marked men et produkt som skilte seg positivt ut. Opera gikk opp mot stagnert Netscape, håpløs IE og bloatet Mozilla. Chrome og Firefox vokste etterhvert fram som alternativer, men Opera fant nytt marked i mobilsektoren før smarttelefonene tok over, da ingen var nær å ha et så godt produkt som Opera Mini. Vivaldi er en god browser for de som ikke liker de andre, men det er ingen overbevisende argumenter for å skifte dersom du er fornøyd med browseren du bruker i dag. Nå kjemper Tetzchner og co i et marked der det er et utall leverandører som prøver å differensiere seg på features basert på den samme browsermotoren. At Vivaldi i det hele tatt har markedsandeler tyder jo på at folk liker produktet og skifter. Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Positivt. For lydvalg, flott om man kunne f.eks. velge å fjerne lyd for en fane - men at den ble aktiv igjen så snart et nytt videoklipp tar over. Dvs. fjerne reklamelyden mens man venter på den man vil se Lenke til kommentar
toreae Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Bruker Vivaldi til dagen og er fornøyd med alt utenom bokmerkene. Vivaldi mangler det meste av den gode bokmerkebehandlingen Opera hadde. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Får litt intrykk av at Vivaldi er for Jon von Tetzchner det Ludo mobil er for Idar Vollvik. De lykktes en gang og tror de vil lykkes en gang til. Det er ikke så fryktelig mange brukere som skal til for at Vivaldi "lykkes" (går i null). Hvor har du inntrykket at Vollvig og JvT kan sammenlignes fra? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Bokmerkefunksjonen er noe av det jeg synes er mest neglisjert stort sett blant alle de større nettlesere. Savner virkelig et mer brukervennlig grensesnitt for f.eks. bokmerkene.Hva er galt med bokmerkelinje, og bokmerker plassert i mapper på linjen? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Bokmerkefunksjonen er noe av det jeg synes er mest neglisjert stort sett blant alle de større nettlesere. Savner virkelig et mer brukervennlig grensesnitt for f.eks. bokmerkene.Hva er galt med bokmerkelinje, og bokmerker plassert i mapper på linjen? Enten så tar bokmerkelinja opp plass hele tiden, noe som er uakseptabelt, eller så har man ikke tilgang til bokmerkene, fordi bokmerkelinja er skjult. 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Bokmerkefunksjonen er noe av det jeg synes er mest neglisjert stort sett blant alle de større nettlesere. Savner virkelig et mer brukervennlig grensesnitt for f.eks. bokmerkene.Hva er galt med bokmerkelinje, og bokmerker plassert i mapper på linjen? Enten så tar bokmerkelinja opp plass hele tiden, noe som er uakseptabelt, eller så har man ikke tilgang til bokmerkene, fordi bokmerkelinja er skjult. F11? Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Bokmerkefunksjonen er noe av det jeg synes er mest neglisjert stort sett blant alle de større nettlesere. Savner virkelig et mer brukervennlig grensesnitt for f.eks. bokmerkene.Hva er galt med bokmerkelinje, og bokmerker plassert i mapper på linjen? Jeg sa ikke at dagens løsning er galt. Jeg gjorde bare uttrykk for at jeg synes den er svært mangelfull og lite brukervennlig. Å sortere alt i et rothierarki er vel litt gammeldags snart, selv om det fungerer for enkle og lite innholdsrike Bokmerkesamlinger. 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 (endret) Bokmerkefunksjonen er noe av det jeg synes er mest neglisjert stort sett blant alle de større nettlesere. Savner virkelig et mer brukervennlig grensesnitt for f.eks. bokmerkene.Hva er galt med bokmerkelinje, og bokmerker plassert i mapper på linjen?Enten så tar bokmerkelinja opp plass hele tiden, noe som er uakseptabelt, eller så har man ikke tilgang til bokmerkene, fordi bokmerkelinja er skjult. Bokmerkene ligger i 'panel' også - den kan åpnes/lukkes ved behov (og plasseres der man ønsker. Den egne bookmark-linjen i Vivaldi ser jeg egentlig ikke noe poeng i å ha/bruke så lenge man har 'panel'. Endret 30. mars 2017 av Zork Lenke til kommentar
Zork Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Får litt intrykk av at Vivaldi er for Jon von Tetzchner det Ludo mobil er for Idar Vollvik. De lykktes en gang og tror de vil lykkes en gang til. Kunne ikke denne informasjonen like godt vært en plugin? Det kunne den nok, men at man slipper å styre med et utall plugins er mye av grunnen til at jeg bruker Vivaldi. Å slippe styret med oppdateringer, finne nye plugins når utvikler ikke lenger støtter gamle og ikke minst, å måtte gi altfor stor kontoll/innsyn i maskinen min til tilfeldige plugin-utviklere er mye av poenget. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå