Gå til innhold

Anbefalinger til minne for AMD Ryzen7 1800X på ASUS ROG Crosshair VI Hero

Jo_Jo

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å finne stabilt raskt minne til dette prosjektet. Ser minnetype kan være en flaskehals for Ryzen, men ingen produsenter reklamerer akkurat med Samsung B-die chips.

Jeg tenker min. 32 GB, planen er denne skal bli "VR-Ready" med HTC Vive. Går alt i dass går jeg tilbake til Arma.

Noen anbefalinger?

Takker for alle inspill untatt i-relaterte. Den saken er allerede avklart, det blir Alienware :)

jojo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Proshop.no -> RAM -> Sortere etter G-Skill merke, se etter laveste CL (f.eks CL14) og 3200mhz og trykk på kjøp.

Jeg sitter faktisk og ser etter ny PC (ikke til meg selv da) men damn, sitter og ser på RAM, hva er årsaken til at RAM er blitt så dyrt???? fikk nesten bakoversveis  :eek:

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kjøp den billigste "kurante" RAM'en du får tilbake i og velg stabilitet foran (litt bedret) ytelse.

.

Du får tråle nettet etter tester av Ryzen/RAM-oppsett og se om den ekstra ytelsen (avh av "bruk"/bench) er kritisk for din del.

Jeg har for lenge siden valgt å prioritere stabilitet foran ytelse... derfor er det pt ingen av de riggene jeg har (mange) som jeg kjører på annet enn default.

Klokker kun opp for benching/testing (hobby) :)

Lenke til kommentar

Som nagina sier, så er det proshop og g.skill som er tingen.

Her er en liste over minnebriker som funker med det hovedkortet:

http://www.overclock.net/t/1624603/rog-crosshair-vi-overclocking-thread

Selv har jeg G.skill 3733, g.skill 3600 cl15 og Corsair 4000 som er Samsung-b og som funker flott med Ryzen.

G.skill 3200cl14 er en vinner ja. XMP og det bare funker ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Som nagina sier, så er det proshop og g.skill som er tingen.

Her er en liste over minnebriker som funker med det hovedkortet:

http://www.overclock.net/t/1624603/rog-crosshair-vi-overclocking-thread

Selv har jeg G.skill 3733, g.skill 3600 cl15 og Corsair 4000 som er Samsung-b og som funker flott med Ryzen.

G.skill 3200cl14 er en vinner ja. XMP og det bare funker ;)

Konge! Satt i timesvis i går og sjekket dette med RAM og kom frem til det samme. Fant G.Skill TridentZ 3200mhz CL14 til 2300kr på Proshop som jeg bestilte. Denne er bekreftet som Samsung B-die, singel sided og singel rank. De 3 kravene som alle sier en bør ha for å få høy hastighet og god stabilitet. Føler det er verdt å legge penger i det, siden Ryzen har merkbar økning i ytelse med lave timings og høye hastigheter. Her får en i pose og sekk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...