Jo_Jo Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Trenger hjelp til å finne stabilt raskt minne til dette prosjektet. Ser minnetype kan være en flaskehals for Ryzen, men ingen produsenter reklamerer akkurat med Samsung B-die chips. Jeg tenker min. 32 GB, planen er denne skal bli "VR-Ready" med HTC Vive. Går alt i dass går jeg tilbake til Arma. Noen anbefalinger? Takker for alle inspill untatt i-relaterte. Den saken er allerede avklart, det blir Alienware jojo Lenke til kommentar
nagina Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 (endret) Proshop.no -> RAM -> Sortere etter G-Skill merke, se etter laveste CL (f.eks CL14) og 3200mhz og trykk på kjøp. Jeg sitter faktisk og ser etter ny PC (ikke til meg selv da) men damn, sitter og ser på RAM, hva er årsaken til at RAM er blitt så dyrt???? fikk nesten bakoversveis Endret 31. mars 2017 av nagina Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Kjøp den billigste "kurante" RAM'en du får tilbake i og velg stabilitet foran (litt bedret) ytelse. . Du får tråle nettet etter tester av Ryzen/RAM-oppsett og se om den ekstra ytelsen (avh av "bruk"/bench) er kritisk for din del. Jeg har for lenge siden valgt å prioritere stabilitet foran ytelse... derfor er det pt ingen av de riggene jeg har (mange) som jeg kjører på annet enn default. Klokker kun opp for benching/testing (hobby) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. april 2017 Del Skrevet 1. april 2017 (endret) Som nagina sier, så er det proshop og g.skill som er tingen. Her er en liste over minnebriker som funker med det hovedkortet: http://www.overclock.net/t/1624603/rog-crosshair-vi-overclocking-thread Selv har jeg G.skill 3733, g.skill 3600 cl15 og Corsair 4000 som er Samsung-b og som funker flott med Ryzen. G.skill 3200cl14 er en vinner ja. XMP og det bare funker Endret 1. april 2017 av Nizzen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Som nagina sier, så er det proshop og g.skill som er tingen. Her er en liste over minnebriker som funker med det hovedkortet: http://www.overclock.net/t/1624603/rog-crosshair-vi-overclocking-thread Selv har jeg G.skill 3733, g.skill 3600 cl15 og Corsair 4000 som er Samsung-b og som funker flott med Ryzen. G.skill 3200cl14 er en vinner ja. XMP og det bare funker Konge! Satt i timesvis i går og sjekket dette med RAM og kom frem til det samme. Fant G.Skill TridentZ 3200mhz CL14 til 2300kr på Proshop som jeg bestilte. Denne er bekreftet som Samsung B-die, singel sided og singel rank. De 3 kravene som alle sier en bør ha for å få høy hastighet og god stabilitet. Føler det er verdt å legge penger i det, siden Ryzen har merkbar økning i ytelse med lave timings og høye hastigheter. Her får en i pose og sekk Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Usikker på om rammen du har funker med Ryzen? Sjekk her: http://rymem.vraith.com Lenke til kommentar
Jo_Jo Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 Så da burde G.Skill Flare X være midt i blinken? Som denne fra Proshop? Noen som vet hva de tre siste bokstavene indikerer? F4-3200C14D-16GFX Ellers takk for flott hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq Skrevet 13. april 2017 Del Skrevet 13. april 2017 I de fleste tilfeller fargekode? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå