BarneyStinson Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Må ha bilen på EU kontroll innen juni og har en bil som jeg ikke gidder å betale noe særlig på om det skulle være noen større problemer med den, er en mazda 323 fra 1993 sedan. Men om jeg har den på EU kontroll i løpet av de neste ukene og den ikke blir EU godkjent, kan jeg da allikevel kjøre den fram til juni eller blir fristen for å få alt i orden forkortet pga at bilen ikke er i tilstrekkelig stand? Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Om det er alvorlige feil på bilen kan du få kjøreforbud. Da blir den avskiltet om du blir stoppet i kontroll. Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Med mindre du får kjøreforbud (3-er feil) kan du kjøre frem til 30.06. Du kan også "glemme" å ta Eu-kontrollen og kjøre 2 mnd ekstra (du får da et brev fra svv med påminnelse/utvidet frist) 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Hvis bilen er så ille at du får kjøreforbud på EU-kontroll skal du være glad du drar tidlig for å si det sånn. Ta like gjerne en kontroll med en gang så du vet hva status er. 2 Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Viktigste er at bremsene virker og virker bra. ALT det andre på EU kontrollen er underordnet bremser. Du kan egentlig kjøre i årevis uten å bli stoppet i kontroll. Skjer det noe så vil forsikringen dekke det, men det vil bli regress hvis du har opptrådt uansvarlig. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Fordel å gjøre kontrollen mens man enda har god tid Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Jeg tar den så tidlig jeg kan så jeg har god tid til å fikse eventuelle feil. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Jeg pleier også å ta kontrollen så tidlig som mulig så man har god tid til å fikse evt feil. De to mnd ekstra får du vel uansett om du har vært inne på kontroll eller ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå