G2Petter Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Er det noen som vet om et HTML/javascript som lukker et vindu i IE automatisk? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Vet ikke jeg, men du får sikkert bedre respons i "web-design". Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Takk, et sløvt øyeblikk! Mod er varslet... Lenke til kommentar
aschj Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Noe slikt omtrent: <a href="#" onClick="window.close()">Lukk Vindu</a> Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Nei, jeg er på jakt etter noe som lukker en pop-up automatisk. (Ja, jeg skal få CD-ROM-stasjonen til en venn til å sprette ut uten at han skjønner noe...) Edit: Og jeg, som er dårlig på java, antar at din kode ikke gjør det? Endret 3. desember 2003 av G2Petter Lenke til kommentar
aschj Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Du mener automatisk som i uten at man trenger å trykke på noe? Det kan gjøres ved: <body onLoad="window.close()"> Altså en onLoad="window.close()" i body-taggen til sida. Ikke at dette gir noen mening, for sida kommer til å lukkes med en gang den åpnes. Og denne koden må da være i sida som skal 'poppes opp'. Endret 3. desember 2003 av aschj Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Går det an å legge den inn sånn at sida lukkes ETTER at resten har blitt lest? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Ja. Da legger du til <script>window.close();</script> helt på slutten av documentet (dvs. før </body>). Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 IE sier "Web siden du viser prøve å lukke vinduet, vil du lukke det?" Finnes det en kode til å skjule dette? Lenke til kommentar
aschj Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg tror du bare får den beskjeden når det er det første ie-vinduet scriptet prøver å lukke. Det vil ikke komme viss vinduet er en popup f. eks. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 OK. Noen gode ideer om hvordan jeg få følgende script til å forsvinne i oppstarten av en PC? <html> <head> <title>OMG HACKED</title> <script language="JavaScript"> function preload() { if (!document.images) return; var ar = new Array(); var arguments = preload.arguments; for (var i = 0; i < arguments.length; i++) { ar = new Image(); ar.src = arguments; } } function fullScreen(theURL) { window.open(theURL, '', 'fullscreen=yes, width="110%", height="100%", menubar=no, toolbar=no, scrollbars=no, resizable=no'); } // --> </script> </head> <script language=VBScript> <!-- Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection if colCDROMs.Count >= 1 then For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next ' cdrom End If --> </SCRIPT> <script language=VBScript> <!-- Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection if colCDROMs.Count >= 1 then For i = 0 to colCDROMs.Count - 1 colCDROMs.Item(i).Eject Next ' cdrom End If --> </SCRIPT> <body topmargin="0" bottommargin="0" rightmargin="0" leftmargin="0" vlink="#0000FF" alink="#0000FF"> <div align="left"> <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" height="100%" id="AutoNumber1"> <tr> <td> <p align="center"><font face="Arial" size="7"><b>OMFG YOU'VE BEEN HACKED!! </b></font></p> </td> </tr> </table> </div> <script>window.close();</script> </body> </html> Lenke til kommentar
aschj Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Du kan jo lage en snarvei til .html-fila. Legg snarveien i startup-folderen og sett run: minimized i snarveiens egenskaper. Men igjen; da vil vinduet ikke være en popup, men et første IE-vindu. Derfor vil den 'is attempting to close'-boksen komme. Jeg er tom for forslag. Endret 3. desember 2003 av aschj Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 vb må da virkelig ikke kjøres fra et html-dokument Lenke til kommentar
aschj Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Nei du kan lage en .vbs som du legger i startup-folderen. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Idé: Om jeg i stedet omdirigerer snarveien til IE på quick-launch-menyen og skrivebordet til en egen fil, som først åpner den omtalte fila, og SÅ åpner startsiden? Går dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå