Gå til innhold

Rippe undertekst fra DVD

Anbefalte innlegg

Hei

Vet ikke om dette er riktig sted å spørre, men jeg prøver.

Jeg har en TV-serie på DVD-boks. Kjøpte fra utlandet samme boks på Blu-ray. Dessverre var det ikke undertekster på den.

Lurer på om det er mulig å hente ut underteksten på DVD platene og få lagt det inn på en kopi av blu-ray platene. Kopien av Blu-ray platene tenkte jeg å lage som mp4 med underteksten "fast" i bilde. Jeg har programmet Blu-Ray Converter Ultimate som kan omkode Blu-ray filmer til mp4, mkv og en del andre format med underteksten "fast" i bildet. Underteksten kan hentes fra Srt-fil.

Noen tips til program som kan rippe undertekst fra DVD til Srt-fil?

Om det koster noen kroner spiller ingen rolle. Helst et som er enkelt å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ringte en bjelle når jeg så dette programmet. Mener å huske jeg brukte det for en del år siden og det var vel et OCR program som slet litt med med å tolke bokstaver riktig minnes jeg.

Om noen vet om et enda enklere program hadde det vært fint. Spiller ingen rolle om det koster noen hundrelapper.

Oppdaget en ting som muligens kan bli et problem. DVD versjonen har 25 bilder pr. sek, mens Blu-ray versjonen har 24. Jeg tipper da at Blu-ray versjonen da varer litt lenger og underteksten kanskje går usynkront?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...