AnonymDiskusjon Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Hei. Jeg skal om ikke så altfor lenge på en utenlandstur med en gjeng et par dager, og tanken var å fylle opp kvoten og gjerne fortolle litt ekstra øl.Tanken min var (pga prisen i taxfreebutikken som er 2 brett øl til 299,-) å få låne en annens kvote til utlandet som er 16 liter øl (det er garantert noen som ikke kommer til å kjøpe alkohol på vei ut av landet) og få kjøpt 4 brett med øl (dette blir rett under det man kan ha med inn til Norge dersom man fortoller det som er over kvoten, om noen ikke viste det). Så problemet:Jeg har vel egentlig ikke lov til å fortolle noe som er kjøpt på taxfree, (eller sagt på en annen måte: "Jeg må vel egentlig kjøpe det jeg skal fortolle til Norge i utlandet, og kan ikke kjøpe dette i taxfree-butikken på vei til utlandet"). Så derfor lurer jeg på om det noen som vet om tollen/tollerne er nøye på hvor varene kommer fra, dersom jeg blir stoppet/sjekket? Jeg vil jo komme med 4 like brett, så sånn sett er det lett å se at alle kommer fra samme sted. Sist gang jeg kjøpte med et brett hjem, så var jeg litt nøye med å se på boksen og kunne ikke på den se at den var kjøpt på en taxfree butikk (så vidt jeg vet). (PS: Jeg har gjort regnestykket og jeg vet hvor mye (eller lite hvis noen mener det) jeg sparer på å gjøre dette, og det er derfor jeg spør om dette) Anonymous poster hash: e9603...75e Lenke til kommentar
skripis Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Hei. Hvor har du det fra at du ikke kan fortolle varer handlet på taxfree? Det eneste kravet jeg kjenner til er at man må oppholde seg utenfor Norge i minst 24 timer for å kunne handle på taxfree'en og importere tollfritt til Norge. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2017 Hei.Herfra: http://www.dinside.no/reise/du-far-kjopt-mer-enn-kvoten-pa-den-ene-taxfreebutikken---men-ikke-pa-den-andre/62425656Eller er det bare jeg som har misforstått det som står i artikkelen og at det ikke påvirker hvor mye jeg kan kjøpe på vei ut, for å så fortolle inn. Anonymous poster hash: e9603...75e Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Det artikkelen sier er at du ikke kan fortolle varer som blir kjøpt på de taxfree-butikkene som ligger på ankomst ved flyplassene. Ut over det er det fritt frem til å fortolle varer. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2017 OK. Men da var det bare jeg som tolket setningen: "Du får ikke lov til å fortolle inn varer fra taxfreebutikken." og deloverskriften: "Du får ikke fortolle inn taxfreevarer i Norge" på feil måte. Anonymous poster hash: e9603...75e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå