Gå til innhold

Radeon 9800XT?

Zvinx

Anbefalte innlegg

Hallo!

Nå har jeg nettopp kjøpt meg et Radeon9800Xt, dette er det 2 kortet jeg kjøper på under 2 uker....

Det hadde seg slik at jeg først kjøpte meg et Gforce5900 (V9950Ultra, 256 mb)

som jeg hadde noen SINNSYKE driverproblemer med..... :thumbdown:

Problemet var at jeg fant aldri noen drivere som var kompatibel både med OpenGL og vanlig DirectX spil. Hvis jeg hadde innstallert drivere som var kompatibel med OpenGl funket directX spill i ca 2 min før det kom opp en blå skjerm (Dos lignende) der jeg fikk beskjed om at det var problem med

Nvidia_dspl drivern og at maskinen ville omstarte for og hindre skadde på maskinen.... :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Så; Nå har jeg sendt inn FX kortet og venter på mitt nybestilte Radeon kort.

Så det jeg lurer på er om noen har vært borti driver problemer med Radeon kortet????

Tusen takk for alle seriøse svar, da jeg gjerne vil kjøpe et godt kort når prisen er på 5000,- kr (Alle sparepengene mine :ermm: )

Tusen takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes Nvidia sine drivere er MYE bedre enn Radeon sine.

Virker som dette må ha vært en tilfeldighet.

Stemmer det. Du skulle bare brukt Detonator RIP og slengt in ForceWare 53.03 og sust unna i både OpenGL og D3D :thumbup:

Forresten, åssen spill benytter seg av OpenGL ?? Jeg bruker det en god del i 3DStudioMax, men spill har jeg ikke sett på lenge.......

Lenke til kommentar
Counter-Strike for eksemel!

Kjøper du 9800XT for å spille CS så har du sterke tvangslidelser og depresjonsproblemer. I tillegg så kaster du vekk maaassse penger. Kjøper du 9800XT for å spille HL2/Stalker/Doom/Far Cry etc så er du smartere :)

Uff, var litt stygg, men du kan spille CS med Geforce4MX :thumbup:

Lenke til kommentar

Radeon 9800XT er KONGEN..

Nvidia har nu med Forceware introdusert "optimizeringene" igjen og derfor har du dem nakke i nakke med Radeon igjen. Men vi vet alle jo hvordån dem gjører det i dag.

Driverene er stabile og jeg har hatt NULL problem men slik er det ikke for alle selvfølgelig. ATi har introdusert "VPU recoverer" som skan null sette kortet og forhindre total system crash og vet du hvad? Det funkerer! Cat 3.9 hadde rart problem med CoD, en liten sted som alle crashede ellers funkerte spillet perfekt. Så i steden for BSOD og restart, fikk jeg melding fra ATi at kortet hadde krashet og var resettat, jeg kunne komme meg inn i Windows tilbake og ingen problem. Ingen tvil at ATi driver med teknologi som Nvidia har ikke engang startet på. En ATi man sa i ett interview at neste år da ville ATi drivere ikke lenger crashe PCer, det er noet ant i PCen din som krasher den hvis du ikke klarer at komme deg til bake til Windows etter at kortet ble "reset" av driverene.

Lykke til,

Simon

Lenke til kommentar
Counter-Strike for eksemel!

Kjøper du 9800XT for å spille CS så har du sterke tvangslidelser og depresjonsproblemer. I tillegg så kaster du vekk maaassse penger. Kjøper du 9800XT for å spille HL2/Stalker/Doom/Far Cry etc så er du smartere :)

Uff, var litt stygg, men du kan spille CS med Geforce4MX :thumbup:

Du kan spille CS med Nvidia 32MB AGP 2x (satt i den gamle pc'n)

Nå har jeg et 9800NP som yter nesten det samme som et STD 9800XT og jeg må si.. Det flyter LITT bedre :yes: Men så koster kortet mitt halvparten av XT da, så da blir det ikke overkill.. Merl: Alt av eye-candy funksjoner er på.. Timerefresh er på over 1000FPS og FPS'n faller kun i smoke med nightvision på (ned til 70-80).

Endret av GoL_eoL
Lenke til kommentar
Hallo!

Ville bare si at jeg har bestemt meg for RAdeon9800Xt kortet fra ASUs

Så nå er jeg vel sikkret fremtiden en liten stund????

Har P4 3 ghx

512 mb

og 200 gb:-)

Hmm, som grdal sa. så ville jeg også heller valgt Hercules Eller Sapphire.

ASUS har ikke Altid så bra ytelse som de skryter av! tror nok hercules og sapphire korta har bedre ytelse! :yes:

Lenke til kommentar

Hmm,

Tror nok (forhåpentligvis) at det er svært lite forskjeller på Radeon kortene, bortsett fra Connect3d, hvordan kan de lage samme kortet som for eks Asus eller Saphire til 500-1000 kr mindre???

Har enda en bestilling på Asus kortet:-)

Pc'en min er 100% asus, kjempe fornøyd med det:-)

Så holder meg til det jeg vet funker;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...