Gå til innhold

Gudfaren triologien

Döden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
filmene er veldige bra, men jeg syns de har blitt litt overvurdert.

jeg synes blandt anet at Once upon a time in america er bedre, men så er det bare en film også da.

Men til gjendgjeld lang ;)

De skulle ha fokusert mer på hvordan oppveksten til Noodles og kameratene var. Dvs. hvordan han fikk mer og mer makt. Elsker sånne filmer; "from nothing to something".

Er vel kanskje en grunn til at jeg digger Goodfellas, Gudfaren (part 2) og Scarface :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er rett og slett umulig å overgå Gudfaren-filmene. Sant nok; GoodFellas, Scarface, Once Upon a Time in America og diverse andre gangster epos er sterke kandidater, men like geniale karakterer, like bra fotografi og historie er ikke å finne i noen andre filmer. Puzo og Coppola's filmer satt en standard som ingen har klart å overgå... ennå. Skulle noen mot formodning like en eller annen mafiafilm bedre enn Gudfaren, er det bare en ting å si; smak og behag. (Men kritikerne er enige)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

De to første filmene er veldig bra, ja. Noe av det beste jeg har sett. De fanger ulike temaer sammen på ulike plan som appellerer til ulike folk på ulike plan... En slik variasjon i en film er det svært sjelden av og jeg tror det aldri kommer igjen.

[ignore]

Film nr 3

[/ignore]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Det er rett og slett umulig å overgå Gudfaren-filmene. Sant nok; GoodFellas, Scarface, Once Upon a Time in America og diverse andre gangster epos er sterke kandidater, men like geniale karakterer, like bra fotografi og historie er ikke å finne i noen andre filmer. Puzo og Coppola's filmer satt en standard som ingen har klart å overgå... ennå. Skulle noen mot formodning like en eller annen mafiafilm bedre enn Gudfaren, er det bare en ting å si; smak og behag. (Men kritikerne er enige)

1464389[/snapback]

publikum også Link

Lenke til kommentar

treeren kunne vel ikke blitt like bra, da mesteparten av skuespillerne fra de to første filmene er drept før treeren begynner.

5762714[/snapback]

Hvis dere ikke har sett de 2 første filmene, så IKKE LES SPOILEREN! :p

Måtte bare skrive det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...