Gå til innhold

Uber legger ned i Danmark

Anbefalte innlegg

Man kan vel være utdannet tannlege uten å involvere staten?

Poenget er at tennleger må følge gjeldende regulering, lover og utdanning. Taxisjåfører også. Det dere Uber tilhengere sier er at bare fordi man har en app, så kan alt være lovløst og vi kan gi blaffen i all fornuft.

Tåpelig.

Då dere et liv utenfor telefonen.

Poenget er at tannleger/taxisjåfører kan operere og tannlegetjenester/transportjenester kan tilbys uavhengig av staten(gjeldende regulering, lover)!

Lover og regler er ikke kun for personer i samfunnet, de er minst like viktige for bedrifter og tjenestetilbydere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Hvorfor kan de ikke være tannlege?
Vil du gå til en slik tannlege?

Hvis vi ikke stiller krav til noe som helst her i samfunnet vil vi ende opp med kun søppeltjenester gjort av folk som ikke har peiling på hva de holder på med.

Hvis tannlegen kan overbevise meg om at hen er kompetent.

Jeg stiller krav til tilbydere før jeg kjøper.

Og hvordan skulle han kunne overbevise deg om det om han ikke har noen offentlig godkjente papirer på at han faktisk er tannlege? Jeg kan fint lage mine egne papirer, men de er jo ikke mer verdt enn arket de er printet ut på da de ikke er godkjente.

Hva hindrer deg?

Skolegang og statlig autorisasjon, jeg lever ikke anarkist livet hvor jeg kan være alt jeg vil sånn uten videre. Tenker det kreves litt mer anatomiske kunnskaper utover det jeg lærte på idrettslinja og helse & sosial.

Du kan vel være plastisk kirurg(m/kunnskaper) uten statlig autorisasjon?

Ikke ifølge regelverket. En statlig autorisasjon er et bevis på faglig kunnskaper, på lik linje med fag og svennebrev, men til forskjell fra fag og svennebrev kan en autorisasjon tas tilbake fra personen den er tildelt. 

Jeg vet ikke om du troller, eller om du faktisk er så dum at du vil benytte deg av tjenester utført av personer uten noen form for kontrollert kunnskap. Men om du er i sistnevnte gruppe håper jeg du lærer fort, får en eller annen alternativ medisin predikant dreper deg eller ødelegger kroppen din nettopp pga manglende kunnskaper! 

Lenke til kommentar

Hvis tannlegen kan overbevise meg om at hen er kompetent.

Jeg stiller krav til tilbydere før jeg kjøper.

Og hvordan skulle han kunne overbevise deg om det om han ikke har noen offentlig godkjente papirer på at han faktisk er tannlege? Jeg kan fint lage mine egne papirer, men de er jo ikke mer verdt enn arket de er printet ut på da de ikke er godkjente.

Du kan vel være plastisk kirurg(m/kunnskaper) uten statlig autorisasjon?

Ikke ifølge regelverket. En statlig autorisasjon er et bevis på faglig kunnskaper, på lik linje med fag og svennebrev, men til forskjell fra fag og svennebrev kan en autorisasjon tas tilbake fra personen den er tildelt. 

Jeg vet ikke om du troller, eller om du faktisk er så dum at du vil benytte deg av tjenester utført av personer uten noen form for kontrollert kunnskap. Men om du er i sistnevnte gruppe håper jeg du lærer fort, får en eller annen alternativ medisin predikant dreper deg eller ødelegger kroppen din nettopp pga manglende kunnskaper!

Det er mulig å utføre tannlegetjenester/kirurgi uten statlig innblanding!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...