€tt@n Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Hei, Faren min har spurt om hjelp til å lage en enkel hjemmeside for forretningen hans. Han driver med konsulent tjenester innenfor eiendomsutvikling og jobber med å skaffe/refinansiere lån for både privatpersoner og firmaer. Jeg tenker at han trenger noe veldig enkelt, jo enklere jo bedre for da trenger jeg ikke å hjelpe han hver eneste gang. Da kan jeg forhåpentligvis lære han opp til å gjøre enkle endringer selv. Han har kjøpt et domene på syse.no. Er det noen CMS som dere vil anbefale f.eks. Wordpress? Er det noen templates som er er verdt å kjøpe? Er det noen hensyn jeg må ta ift. kompabilitet med syse.no? Jeg har ikke laget noen hjemmesider siden jeg lekte meg litt med det på 2000 tallet med litt enkel html koding og frontpage. Men håper og tror det har blitt enklere med tiden enn når jeg holdt på sist. Takker så mye for tips og råd på forhånd Lenke til kommentar
Morten Lande Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Anbefaler Wordpress på det sterkeste! Hoster og utvikler en del nettsider for mange bedrifter- og har god erfaring med Wordpress Ta gjerne kontakt med meg på mail hvis det er noe du trenger hjelp til! :-) morten(@)lyngdal-it.no 1 Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 28. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2017 (endret) Takker for svar Morten. Jeg har lest meg litt mer opp på syse.no som faren min har kjøpt domene hos. Det virker som om de bruker noe som heter Weebly og Tornado Sitebuilder. Kjenner du noe til det? Jo enklere jo bedre. Siden skal ikke være så alt for avansert. Det skal mer være en profileringsside for faren min og tjeneste han tilbyr, referanser, samt kontakt info og mulig noen linker til sosiale medier som linkedin osv. Endret 28. mars 2017 av €tt@n Lenke til kommentar
Morten Lande Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Har ikke vært borti noen av de nei.. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Anbefaler Wordpress på det sterkeste! Hoster og utvikler en del nettsider for mange bedrifter- og har god erfaring med Wordpress Ta gjerne kontakt med meg på mail hvis det er noe du trenger hjelp til! :-) morten(@)lyngdal-it.no Protips nr 1 ville vært å utviklet en bedre webside til firmaet deres..... Takker for svar Morten. Jeg har lest meg litt mer opp på syse.no som faren min har kjøpt domene hos. Det virker som om de bruker noe som heter Weebly og Tornado Sitebuilder. Kjenner du noe til det? Jo enklere jo bedre. Siden skal ikke være så alt for avansert. Det skal mer være en profileringsside for faren min og tjeneste han tilbyr, referanser, samt kontakt info og mulig noen linker til sosiale medier som linkedin osv. Hvis du skal ha noe som er utrolig enkelt - hva med Wix.com? 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Hei, Faren min har spurt om hjelp til å lage en enkel hjemmeside for forretningen hans. Han driver med konsulent tjenester innenfor eiendomsutvikling og jobber med å skaffe/refinansiere lån for både privatpersoner og firmaer. Jeg tenker at han trenger noe veldig enkelt, jo enklere jo bedre for da trenger jeg ikke å hjelpe han hver eneste gang. Da kan jeg forhåpentligvis lære han opp til å gjøre enkle endringer selv. Han har kjøpt et domene på syse.no. Er det noen CMS som dere vil anbefale f.eks. Wordpress? Er det noen templates som er er verdt å kjøpe? Er det noen hensyn jeg må ta ift. kompabilitet med syse.no? Jeg har ikke laget noen hjemmesider siden jeg lekte meg litt med det på 2000 tallet med litt enkel html koding og frontpage. Men håper og tror det har blitt enklere med tiden enn når jeg holdt på sist. Takker så mye for tips og råd på forhånd Gå inn på one.com, kjøp et domene/webhotell (den billigste pakken holder til ditt bruk). I kontrollpanelet så klikk på Wordpress og "install". Til det bruket du skisserer så klarer du deg lenge med et gratis theme. Jeg har også satt opp en del wordpress sider og er godt kjent med det som CMS. Anbefales. Men kan bli litt overkill hvis du bare er ute etter en mer eller mindre statisk informasjonsside. Da kan du bruke one.com sin egen hjemmesidebygger. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Hvis du skal ha noe som er utrolig enkelt - hva med Wix.com? Jobbet ved siden av en kar i dag som kommenterte Wix. Ifølge ham var det langt fra ideelt å jobbe med, fordi at når du endret på et sted i designet ditt, så skjedde det (uønskede) endringer andre steder også. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Hvis du skal ha noe som er utrolig enkelt - hva med Wix.com? Jobbet ved siden av en kar i dag som kommenterte Wix. Ifølge ham var det langt fra ideelt å jobbe med, fordi at når du endret på et sted i designet ditt, så skjedde det (uønskede) endringer andre steder også. Jeg har ikke laget noe stort der, men har bekjente som har laget en hel side som idag brukes aktivt av ett selskap med relativt store besøkstall. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Hvorfor sette opp CMS når du kan bruke tjenester som www.squarespace.com eller tilsvarende som holder systemet oppdatert, slik du slipper. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 5. april 2017 Del Skrevet 5. april 2017 Wordpress er nok det enkleste dersom man skal sette opp noe som ser greit ut, og kanskje oppdatere litt etterhvert osv. uten å ha noe særlig kunnskap om hvordan man lager ting fra bunnen av. Syse er en utmerket leverandør av tjenester, og tilbyr "one-click install", det eneste du trenger å gjøre er å klikke på en knapp, så er alt installert å du kan begynne å sette opp siden. Themes og plugins finnes blant annet på Envato sine sider 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. april 2017 Del Skrevet 6. april 2017 Jeg er selv Wordpress fanboy, men at det er det "enkleste" tror jeg ikke. Skal man bare ha en statisk side med informasjon etc. så finnes det langt enklere og like gode måter. Man trenger ikke noe fullverdig CMS system for en enkel informasjons side. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 17. februar 2018 Del Skrevet 17. februar 2018 (endret) Hei, Faren min har spurt om hjelp til å lage en enkel hjemmeside for forretningen hans. Han driver med konsulent tjenester innenfor eiendomsutvikling og jobber med å skaffe/refinansiere lån for både privatpersoner og firmaer. Jeg tenker at han trenger noe veldig enkelt, jo enklere jo bedre for da trenger jeg ikke å hjelpe han hver eneste gang. Da kan jeg forhåpentligvis lære han opp til å gjøre enkle endringer selv. Han har kjøpt et domene på syse.no. Er det noen CMS som dere vil anbefale f.eks. Wordpress? Er det noen templates som er er verdt å kjøpe? Er det noen hensyn jeg må ta ift. kompabilitet med syse.no? Jeg har ikke laget noen hjemmesider siden jeg lekte meg litt med det på 2000 tallet med litt enkel html koding og frontpage. Men håper og tror det har blitt enklere med tiden enn når jeg holdt på sist. Takker så mye for tips og råd på forhånd Gå inn på one.com, kjøp et domene/webhotell (den billigste pakken holder til ditt bruk). I kontrollpanelet så klikk på Wordpress og "install". Til det bruket du skisserer så klarer du deg lenge med et gratis theme. Jeg har også satt opp en del wordpress sider og er godt kjent med det som CMS. Anbefales. Men kan bli litt overkill hvis du bare er ute etter en mer eller mindre statisk informasjonsside. Da kan du bruke one.com sin egen hjemmesidebygger. Endret 19. februar 2018 av Professor Balthazar Lenke til kommentar
TechMonster Skrevet 22. februar 2018 Del Skrevet 22. februar 2018 Takker for svar Morten. Jeg har lest meg litt mer opp på syse.no som faren min har kjøpt domene hos. Det virker som om de bruker noe som heter Weebly og Tornado Sitebuilder. Kjenner du noe til det? Jo enklere jo bedre. Siden skal ikke være så alt for avansert. Det skal mer være en profileringsside for faren min og tjeneste han tilbyr, referanser, samt kontakt info og mulig noen linker til sosiale medier som linkedin osv. Har jobbet en del med Weebly - ta kontakt om du forsatt ønsker hjelp:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå