PROuser Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Har en tresjekte med en Marna R2 tosylindret bensinmotor. I høst tok jeg ut magneten for å hindre at den kunne stjeles. Koblet alt opp i går og den startet med en gang. Gikk greit på tomgang uten belastning. Men når jeg økte turtallet, begynte den å gå ugjevnt, og smelle en del. Kjørte en liten tur, men smeller ca hvert 3-5 sekund. Og kraften er ikke for stor. Hva kan være feil? Den virket greit før jeg tok ut magneten i høst. Den ble satt inn i samme posisjon som den var i.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Har du koblet regulatoren riktig? etterhvert som du øker turtallet skal du også forandre vinkelen på magneten. Er det i orden kan du ta kontakt med marna de pleier og være behjelpelige. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 Du må justere fortenningen på magneten alt etter turtall på disse. Den har ikke automatisk justering. Smeller det i eksosen så får den kanskje for mye bensin og du må justere til litt magrere blanding. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 29. april 2017 Forfatter Del Skrevet 29. april 2017 Fikk bytta til nye plugger i dag, og da gikk den helt bra igjen! Så nå er det som det skal være! De gamle var noe sotete.. Nå blir det sannsynligvis mange fine båtturer denne sommeren og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå