Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor viser godvilje?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg løste mysteriet med DC++

I Changelog.txt til DC++ ifra versjon 0.302 står det følgende:

* Added (well, enabled) GetZBlock, a feature that makes all transfers safer by checking CRC's

during the transfer and if possible, compresses. This is an experimental feature, and it might

require some extra cpu, so it can be turned off in settings, turning it off will turn it off for

both up- and downloads. If both users have it enabled it will automatically be used. Compression

is automatically turned off file files that don't compress well (.rar's for example), but the extra

CRC check is still done. Safe transfers are marked by a * in the active transfers list (I'll think

of something better later on...)

:green:

Har bare opplevd det på noen små filer 2-3 MB derimot, og hvor hastigheten var opp på 150+ kB/s på en 704 kbps linje :cool:

Lenke til kommentar

Best å holde kjeft ja sikkert :green:

[Guru3D]Headshot:

Synes da det er rart jeg også at det bare er på dc++. Har forøvrig ikke testet å laste ned fra noen "vanlige" servere enda. Skal teste det i morgen. Men hvis du har dine tvil pga av at itavisen viste 714, kan du da forklare meg hvordan jeg greide å laste ned ei fil på 760MB på 1 1/2 time?

Lenke til kommentar
Best å holde kjeft ja sikkert  :green:

[Guru3D]Headshot:

Synes da det er rart jeg også at det bare er på dc++. Har forøvrig ikke testet å laste ned fra noen "vanlige" servere enda. Skal teste det i morgen. Men hvis du har dine tvil pga av at itavisen viste 714, kan du da forklare meg hvordan jeg greide å laste ned ei fil på 760MB på 1 1/2 time?

Hva var den 760 MB filen? Film, ukomprimert lyd/video, image av cd, RAR arkiv etc?

Som jeg nevnte over bruker nyere versjoner av DC++ "Safe transfer & compression" av filene når begge partene har det aktivert og filen lar seg komprimere.(De vises med en *) Da vil målt hastighet øke siden komprimeringen skjer under sending....

Endret av Fury
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Idag skjedde det igjen! lastet ned en isofil på 3,2 gb. Brukte i underkant av en time. var oppe i 7MB/s! skjønner ikke dette jeg. Jeg har ikke fått testet fila enda, men jeg greier å åpne isofila i isoprogrammer å kan gå inne på fila å se hva som ligger der.... har nemlig hørt snakk om at folk har hatt syke hastigheter men at filene ikke fungerer.. Jeg har hatt syke hastigheter før, og filene har fungert, men ikke så sinnsyke hastigheter som idag. har 704/128 linje.

må bare spre gleden, å ikke minst frustrasjon :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...