mars001 Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Media PC/spillmaskin vil bli tilkoblet. Lurer mest på hvordan bildet vil bli på en 4k TV når vi bruker mest 1080p for øyeblikket. PC'en er ikke kapabel å spille på 4k nå, hvordan vil det se ut? Sitter ca 2.5m unna. Takk for tips. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Er det bra oppskalering på TV'en så blir bildet bedre. Hvis du ikke bruker oppskalering så vil TV'en bare slå sammen pixler så det blir 1080p uten at det blir dårligere kvalitet. Jo lavere oppløsning jo større er pixlene, enkelt forklart. Merk at antall pixler/oppløsning ikke er alt. En dårlig 4K TV kan ha et dårligere bilde enn en god 1080p TV, fargegjengivelse, sortnivå og kontrast er vel så viktig. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 (endret) Merk at det ikke blir 4 identiske piksler på 4K fra 1080p kilde. Det er litt mer fornuftig prosessering; slik at den prøver å generere bilde basert på 1080p kilden for å skalere det til 4k. Vanligvis ser dette ekstremt bra ut. Endret 28. mars 2017 av TGB Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Ser knallbra ut. Kjør på. Sikker på at pc'en ikke kan spille av 4k? Raspberry pi klarer tillogmed å vise 4k (dog bare 25Hz) Og min gamle lenovo laptop klarer og fint 4k i 30Hz. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Merk at det ikke blir 4 identiske piksler på 4K fra 1080p kilde. Det er litt mer fornuftig prosessering; slik at den prøver å generere bilde basert på 1080p kilden for å skalere det til 4k. Vanligvis ser dette ekstremt bra ut. Noen TVer har funksjon for å lage 4 identiske piksler av ett 1080p bilde. Har den innstillingen på min TV, men rett ut av esken så gjør den som du nevner. (testet kun kjapt, og så ikke direkte noen forskjell, men gadd ikke teste noe særlig på det, da det å aktivere den slå av noen andre funksjoner jeg syntes var viktigere å ha på) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå