Gå til innhold

Gaming PC og skjerm(0-25k)

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk en god del hjelp her for noen år siden når jeg satt sammen pcen min. Men nå har jeg funnet ut at det er på tide å oppgradere, eller rett og slett bare kjøpe en ny.

Jeg skal prøve å bygge den selv, med litt hjelp. Alltid hatt super interesse for gaming og pc generelt. Men det som er inni har jeg først de siste årene begynt å skape meg en "kunnskap over" Så trenger all den hjelp jeg kan få!

Hva jeg har nå:

Processor: Intel I7-3820

Skjermkort: GeForce GTX 980Ti

Hovedkort: Sabertooth X79

Ram: Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB

Skjermer: 2x BenQ 24"

Lagring:  1x SDD 120GB, 1x Samsung 850 EVO 500GB

PSU: Corsair AX 750W

Kasse: Corsair Graphite 600TM 

Hva jeg spiller og gjør:

For det meste spiller jeg: 

The Witcher, Battlefield, WoW, Mass Effect og en god del andre både "lette" og "tunge" spill.

Det er viktig for meg at jeg kan kjøre disse og spill som vil komme de nærmeste årene på full grafikk.

Jeg skal bygge pcen fra bånn av, så jeg vil trenge et nytt kabinett siden det gamle ikke ser ut!. Har sett på: Crosair Obsidian 750D

Som sagt så er jeg nødt til å bytte ut mine gamle skjermer. Det kan være at jeg kjøper en skjerm nå og en til senere. Når det gjelder skjermer så har jeg noen spørsmål. Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal ha en skjerm eller 2. Noen anbefalinger her, eller det det mest egen preferanse?

Har sett på: Acer 34" Predator Curved G-Sync og Asus 27" G-sync Rog Swift. Om jeg velger den første så blir det bare den og ikke en til. 

Hva føler dere jeg trenger av nye komponenter? Jeg har vært inne på tanken å beholde GTX 980Ti. Men også lekt med tanken på å kjøpe GTX 1080Ti. Hvor stor forskjell vil det være?

Når det gjelder prosessor så har jeg tenkt på: Intel Core I7-7700K. Eller er det en annen dere vil anbefale? 

Pcen står for det meste på 24/7 så er nok avhengig av god kjøling.

Resten av hva jeg trenger har jeg ingen peiling på. Så det tør jeg ikke å si noe om. 

Når det gjelder budsjettet så har jeg ikke tenkt på det sånn alt for mye. Siden en skjerm fort blir 7-10k så tenker jeg at jeg kan fint bruke 0-20k på pcen.(Billigere hvor bedre selvfølgelig!)

Jeg håper jeg har klart å forklare hva jeg ønsker. Setter pris på all hjelp jeg kan få!  Om dere ser en annen løsning på ting jeg kan gjøre. (Beholde gamle komponenter osv, så er det bare å skrike ut!)

Tusen takk!

Alex

Endret av Oppiiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk!

Alex

Bare hyggelig! :p

Jeg ser du har oppgradert skjermkortet en gang eller to siden du bygde maskinen ny?

Det som skjer da, er at du dytter flaskehalsen nærmere CPU. Men det du kanskje ikke har tenkt på, er at med større oppløsning på skjermen. Så dytter du flaskehalsen tilbake nærmere GPU igjen. Vi ser i dag enkelte spill som ikke er så avhengig av mange kjerner faktisk yter like bra med en i3 CPU som med en i7 når man kommer opp i 4K oppløsning.

Mitt råd til deg er å bestemme deg for GPU og oppløsning først og fremst. Velger du en 4K skjerm kan du nok i de fleste spill enda utsette oppgraderingen av CPU/HK/RAM et år eller to. X79 har jo 4 minnekanaler så du har fremdeles godt med minnebåndbredde tilgjengelig, selv med så "treg" RAM. Og 3820 var kjent som en habil overklokker. Så om du ikke overklokker i dag. Så kan det være lurt å kikke på det også.

Jeg skal ikke garantere 100% at dette vil være godt nok for deg. Det er jo spill i dag som selv i 4K med et 1080Ti vil kjøre bedre med 8 kjerners CPU enn med selv en nyere 4 kjerners med HT. Men man taper jo overhodet ingenting på å begynne i den enden? Du ville jo oppgradert skjerm/skjermkort uansett?

Ellers er der jo også en veldig billig oppgraderings sti på finn.no. Man får GTX980Ti veldig billig om dagen. Så ett til for SLI er jo også en mulighet. Men det blir litt trangt med bare 750W PSU. Så kun en forsiktig OC på CPU da, og ingen på skjermkortene. :p

Du kan også prøve deg litt frem ved å aktivere DSR i Nvidia driveren, og på den måten kjøre 4K på 1080p skjermen din. Det kan gi en pekepinn på hvor i landskapet du havner.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Lykke til! :)

Har oppgradert det en gang. Gikk fra noe som jeg ikke helt husker til GTX 980Ti. Oppgradere også fra HDD til SDD. Det er det eneste som har blitt gjort siden jeg kjøpte den. Har byttet CPU vifte en gang også siden den gamle røyk.

Når det gjelder skjermer så tror jeg at jeg skal holde meg unna 4k enn så lenge. Sliter veldig med valg. Men har bestemt meg at jeg skal i hvert fall vekk fra 1920x1080. Klarer heller ikke helt å bestemme meg for 27" eller 32"

Når det gjelder possessor er  I7-7700K et godt valg? Har faktisk lekt med tanken om å kjøpe et GTX 980Ti til. Men frister litt å skaffe seg GTX 1080Ti også. Skal ikke være lett si!

Tusen takk for hjelpen så langt! Beklager for litt sen tilbakemelding. Er noen stressende dager! 

Lenke til kommentar

Nei, det skal ikke være lett. :)

Nå er det slik at du allerede er på Intels HEDT plattform (High End DeskTop). Men jeg er ikke helt sikker på om du er klar over det. ;)

Altså, selv om din CPU nå er ~5 år gammel. Så har systemet ditt like stor båndbredde på minnet. Som om du skulle kjøpt en i7 2700K på den tid. Men med ~3733MT/s RAM brikker. Som for det første ikke eksisterer så vidt jeg vet, og aldri gjorde det heller i DDR3 format. Og om det hadde eksistert, så ville det aldri kjørt i den hastigheten på en slik platform. Jeg lurer på om 2133MT/s var maks for et slik set-up uten overklokking. Dette fordi HEDT platformen altså har 4 minnekanaler mot Intels "main stream" platform som bare har 2.

7700K er på Intels "main stream" platform. Og har dermed kun 2 minnekanaler den også. I tillegg, så har 7700K kun 16 PCIe 3.0 baner. Mens ditt nåværende system har 40 PCIe 2.0 baner. Det betyr at en 7700K har dobbelt så stor båndbredde til ett skjermkort, som du har til ditt ene skjermkort (siden begge får 16 PCIe baner, men 7700K har v3.0 som har dobbel båndbredde av v2.0). Men, dersom du hadde gått for SLI. Så ville begge dine skjermkort fått 16 PCIe 2.0 baner hver. Som altså tilsvarer 8 PCIe 3.0 baner til hvert skjermkort i et 7700K oppsett. Til SLI vil du altså ha like stor båndbredde til begge skjermkort som du ville fått med en 7700K.

Poenget mitt er altså at din HEDT har hatt lang levetid. Og om du velger å hale til og med ett år eller to til ut av den. Så kan den kanskje takle det, som sagt. Den eneste svakheten er sammenliknet med 7700K, at den har mulighet til å nå en god del høyere frekvens ved overklokking enn din. Og at selv ved lik frekvens, så er den ganske mye mer effektiv. Kanskje så mye som 40% mer effektiv. Det er som jeg sier, ved høy oppløsning at det ikke vil ha like mye å si at den er såpass mye kraftigere. Og, hadde du for ~5år siden gått for en 3930K i stedet for 3820. Så ville du i dag hatt 6 kjerner, altså 50% flere enn 7700K. Og med god skalering over CPU kjerner nå, så vil programvare ikke gå raskere på en 7700K på lik frekvens likevel... (Ikke at all programvare skalerer bra over flere kjerner enda altså..).

Uansett, det hele kommer i mine øyne an på hvordan du planlegger fremtidige oppgraderinger. Altså hvor lang tid du vil ha ut av din neste PC. 7700K er det raskeste alternativet til de aller fleste spill i dag. Du kan til og med få tak i 4266MT/s RAM til den. Og til ett skjermkort er det ingen av dagens som er i nærheten av å trenge mer båndbredde enn man får fra 16 PCIe 3.0 baner. (Men 8 til hver i SLI kan bli trangt i noen spilltitler hvis du har kraftig nok skjermkort.).

PCIe 4.0 var ventet i år, men jeg tror det er utsatt til neste års generasjon HK/CPU'er. Med tanke på at PCIe 3.0 har levd i ~7 år. Så betyr det at det er god sjanse for at 7700K kan bli litt som å tisse på leggen for å holde beina varme om man ser for seg SLI i fremtiden. Jeg har ikke noe problem med å anbefale den for noen som skal handle i dag, og som gjerne oppgradere til ny maskin annen hvert år. Vi må jo alltid forholde oss til hva som faktisk er tilgjengelig. Men sett i et 5 års perspektiv, så ville jeg nok vurdert Intels HEDT platform videre. Igjen får man 4 minnekanaler og nå opp til 40 PCIe 3.0 baner (Billigste av dagens HEDT CPU'er har "bare" 24 PCIe baner). Dette gir, som du allerede har sett med ditt nåværende oppsett. Potensielt en ganske bra levetid på maskinen.

En ting som til en viss grad taler imot en Intel HEDT platform akkurat nå, er AMDs nyeste Ryzen CPU'er. De støtter bare 2 minnekanaler og 16 PCIe 3.0 baner de også. Men de har opp til 8 kjerner, og de er ikke langt unna å konkurrere med Intels siste på effektivitet. Både i strømforbruk og IPC. Forhåpentligvis vil dette presse alle Intels CPU'er i pris om man vil gå for Intel i stedet. Og dermed blir det lurt å vente på årets nye Intel HEDT CPU'er. I år skal det komme "Skylake-X" Som vil øke IPC over nåværende generasjon med et par prosent. Og der nåværende billigste 8 kjerners Intel HEDT CPU koster 11,5K. Så er det jo lov å håpe på en mer edruelig prising, nå som man får AMDs Ryzen med 8 kjerner helt ned i ~3500Kr..

Nå, ble visst dette mye historie i stedet for rådgivning. Så beklager det. Men da ser du i det minste litt hvorfor jeg sier: Oppgrader det du trenger å oppgradere. Og vent med det du kan vente med. :)

Personlig, så ville jeg kikket på skjerm først og fremst. Her er en del nytt på vei her også. Bl.a. 120Hz 4k skjermer. Men kanskje enda viktigere for deg: 144Hz 3440x1440 skjermer. Igjen så er det litt tålmodighet som trengs. Men, ja.. Det blir for meg ihvertfall ofte lettere å vente med oppgraderingene når jeg vet hva som er rett rundt hjørnet. ;)

Hvis du ikke allerede har kikket på FAQ angående G-Sync og Freesync i signaturen min. Så vil jeg anbefale det. Den er litt utdatert akkurat nå. Men "the basics" er der ihvertfall. Og jeg vil altså på det sterkeste anbefale en skjerm med adaptive sync. Problemet er at man låser seg til en skjermkort produsent i samme slengen. Jeg har sans for et par av Samsungs skjermer som er på markedet nå, men de krever Freesync kompatible skjermkort. Som igjen betyr å vente på AMDs RX Vega skjermkort som er rett rundt hjørnet. Slutten av mai er vel mest sannsynlig for øyeblikket.

Ellers, så er det vanskelig å gå feil med et GTX1080Ti. Men G-Sync skjermene er som regel noen tusenlapper dyrere enn Freesync alternativene. Så førstegangs investeringen må nesten bakes sammen om man skal sammenlikne rettferdig..

Så, håper jeg hjelper deg litt også her. Og ikke bare gjør det vanskeligere for deg. :p

Endret av Gabri3L
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så, håper jeg hjelper deg litt også her. Og ikke bare gjør det vanskeligere for deg. :p

Nei, det skal dessverre ikke vare alt for lett alltid!

Først vil jeg bare si tusen takk for et fantastisk svar! Etter å ha lest det et par ganger så skjønner jeg bare mer og mer! Jeg var faktisk ikke klar over det siden jeg har 0 peiling på PSU. Men etter å ha lest ditt fantastiske innlegg, så begynner jeg å skjønne bare mer og mer! 

Ser nå at jeg kommer til å vente med et par ting og ikke kjøper alt med en gang. Så også gjennom innlegget ditt om G-sync og Feesync. Det fikk meg til å forstå litt mer det også! 

Det første jeg skal gjøre er å overlocke CPU'en. Kan jo fort hende at jeg ikke trenger å bytte den med en gang som du sier. Jeg skal først finne en skjerm jeg skal kjøpe. Har sett litt igjennom det i dag, og har funnet ut noen jeg har litt lyst på. Har noen spørsmål rundt det, men akkurat nå så er det litt hektisk, så jeg får dessverre ikke helt tid å se på det før i morgen. 

Du har både gjort det enklere og vanskeligere for meg, så ikke tenk på det! Hah :) Du har gjort det sånn at jeg forstår mer og mer. Hva jeg burde gå etter og hva jeg faktisk har. Men også vanskeligere i form av noen enkle valg. 

Det virker som du har utrolig god peiling på det du snakker om, så om det går fint. Så kan jeg sende deg en PM med litt spørsmål enten i kveld eller i morgen angående oppgraderinger og hvilken vei jeg burde se på?

Tusen takk igjen!

Lenke til kommentar

Du må forsåvidt gjerne sende en PM. Men litt av poenget med et forum er jo at man kan få hjelp av mange. Og at andre kan lese disse trådene, og finne hjelp selv, uten å måtte spørre alle de samme spørsmålene igjen. Og selv om jeg har mine meninger. Så sitter jeg jo ikke på noen fasit. Det kan være andre som har innspill og erfaringer som er mer aktuelle for deg. :)

Lenke til kommentar

Nei, det har du helt rett i! Vi kan jo begynne med skjermer så ta det derfra. Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha 32/34" Bestemt meg for en skjerm, så da blir det sånn.

De skjermene jeg har sett på er:

https://www.komplett.no/product/882179/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-34-predator-curved-led-g-sync-x34a

https://www.komplett.no/product/867990/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/asus-34-led-g-sync-rog-swift-pg348q

https://www.komplett.no/product/913843/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/samsung-34-led-curved-c34f791

https://www.komplett.no/product/864480/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-32-predator-led-g-sync-xb321hk

Noe innputt på det jeg har valgt? Satser på at linkene fungerer. Skriver på telefonen :)

Lenke til kommentar

*Kremt* Ta ut skjermkort, selg resten av pc'n, sjekk bruktmarkedet? *Kremt*

Finner jo en god del i7 5820k maskiner på finn om dagen, finner du en som har et 980ti kort og så har du jo sli. (Si rundt 12k ish her, alt er jo avhengig av resten av innmaten, men tok en kjapp titt og det er noen greie maskiner ute.)

Asus ROG Swift PG278Q ligger jo også ute til 4500 kr ser jeg. 

Da har du jo brukt ca 17k, og kan "tjene" inn litt igjen ved salg av din gamle pc til en grei pris.

Lenke til kommentar

Nei, det har du helt rett i! Vi kan jo begynne med skjermer så ta det derfra. Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha 32/34" Bestemt meg for en skjerm, så da blir det sånn.

De skjermene jeg har sett på er:

https://www.komplett.no/product/882179/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-34-predator-curved-led-g-sync-x34a

https://www.komplett.no/product/867990/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/asus-34-led-g-sync-rog-swift-pg348q

https://www.komplett.no/product/913843/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/samsung-34-led-curved-c34f791

https://www.komplett.no/product/864480/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/acer-32-predator-led-g-sync-xb321hk

Noe innputt på det jeg har valgt? Satser på at linkene fungerer. Skriver på telefonen :)

Mange fornøyde brukere på forumet her som har de to første skjermene. 21:9 aspectet har jeg vel til gode å se noen klage på. :p Litt trøbbel med QC i begynnelsen når de kom på markedet. Men jeg tror det er for det meste i orden nå. Men man bør se etter at man ikke får et eksemplar med masse backlight bleed og/eller IPS glow. Personlig ville jeg nok ventet på 144Hz versjonene som jo er rett rundt hjørnet nå som DP1.3/1.4 portene er blitt vanlige på skjermkort fra Pascal serien. Du vil ikke ha noen glede av 144Hz skjermene over 100Hz med 980Ti altså. Jeg prøvde også en 4ms IPS skjerm, og syntes det var for treg responstid. Men mange fornøyde brukere her altså. Og eneste alternativ for 21:9 format med G-Sync foreløpig.

Samsungen gir adaptiv sync kun med AMD skjermkort (men jeg har hørt rykter om en G-Sync versjon på vei), så da må man i dag nesten vente på RX Vega for at denne skal være aktuell (eller G-Sync versjonen). Og igjen den også går bare til 100Hz grunnet DP1.2 port. Men den skal vel ha en "virtuell" responstid på 1ms til tross for å være VA panel. LG reklamerer med det samme på sine nyeste skjermer. Jeg tror det er en form for strobing av baklyset som gir mindre blur. Men om den fungerer sammen med Freesync har jeg ikke funnet ut 100% sikkert enda. Samsungen er den som jeg tror vil gi best bilde. VA panel har overlegent svartnivå og kontrast, i tillegg har denne modellen quantum dot som gir større fargerom enn de andre. Men innsynsvinkel er litt redusert i forhold til IPS (uten at det pleier å ha noe å si for data skjerm). Og noen klager på "black crush" med VA panel, altså at detaljer i mørke partier forsvinner..

Den siste skjermen er 4K med 60Hz. Og det ville jeg rett og slett ikke vurdert. Jeg har prøvd noen freesync skjermer med 75Hz, og synes det er en markant forbedring over 60Hz. Så det er omtrent det laveste jeg ville gått. Det skal komme 120Hz 4K skjermer også i år (om de ikke allerede er her), så det ville jeg ihvertfall ha ventet på om det er 4K som frister mest. Igjen må du da uansett oppgradere til Pascal skjermkort.

Ellers kommer jo "SKAÐI" med et interessant alternativ som kan vurderes. Og også en 4930K kan være en aktuell CPU oppgradering. PG278Q har jeg selv. Jeg byttet den inn i en av de 4ms IPS skjermene som alle skrøt sånn av. Men som sagt syntes jeg de panelene er for trege. Så da ente jeg med å kjøpe en ny PG278Q igjen i stedet. Til å være TN panel gir den virkelig flott bilde..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Da har du jo brukt ca 17k, og kan "tjene" inn litt igjen ved salg av din gamle pc til en grei pris.

Ellers kommer jo "SKAÐI" med et interessant alternativ som kan vurderes. Og også en 4930K kan være en aktuell CPU oppgradering. PG278Q har jeg selv. Jeg byttet den inn i en av de 4ms IPS skjermene som alle skrøt sånn av. Men som sagt syntes jeg de panelene er for trege. Så da ente jeg med å kjøpe en ny PG278Q igjen i stedet. Til å være TN panel gir den virkelig flott bilde..

Tusen takk til begge for innspillet! Jeg har som sagt vært inne på å kjøre SLI. Men jeg har en kompis som er ivrig på å kjøpe skjermkortet mitt om jeg går for GTX 1080Ti. Så den dealen er egentlig i boks.

Ja, falt litt for Samsungen, men var nok mest pga utsende. Hørt mye bra om PG278Q  ja! Så det kan faktisk være et godt valg. Var mest ivrig på å skaffe meg 30"+ Men det kan jo hende det faktisk blir ganske så stort siden jeg nå har 2x 24.

Vil jeg merke stor forskjell om jeg går for 4930K fra den jeg har?(med overclock) Anbefaler du da at jeg kjøper nytt hovedkort og ram brikker også? 

Som sagt så har jeg ikke en veldig pris i takene. Jeg er ivrig på at jeg ikke trenger å oppgradere de nærmeste årene om jeg veldig å putte i en god del penger nå. Skjermene kan jo uansett byttes ut om jeg føler at en 27" blir for lite. Føler det er så mye der ute som frister, så derfor jeg blir så usikker på ting! Ser for meg at jeg snart skal sette opp en kjøps liste.. Igjen tusen takk for at dere orker/gidder å hjelpe meg! Setter stor pris på det :)  

Lenke til kommentar

Mitt forslag om 4930K er fordi den kan du smekke rett på hovedkortet du har nå (ihvertfall med siste BIOS). Så det ville vært for å spare penger. Og da ville jeg ikke brukt mer på RAM med mindre du finner et skikkelig billig sett på finn.no. Og ihvertfall ikke nytt HK.

CPU som du har i dag har "Sandy Bridge" arkitektur. Mens 4930K er generasjonen etter som kaltes "Ivy Bridge". Ved samme frekvens er ikke ytelsen med Ivy Bridge mange prosent raskere (~6% eller så). Men du ville da fått beholde 40 PCIe baner, bare at de blir "oppgradert" til versjon 3.0 med 4930K (bare husk å oppdatere BIOS til siste versjon). Så skjermkortene ville fått dobbel båndbredde med like mange baner. Og det kan bli viktig i fremtiden. Det er allerede enkelte spill som yter bedre med 16 3.0 baner til hvert skjermkort enn med 8, selv med 2 stk. GTX980Ti. Så om du kjøper ett 1080Ti nå, og oppgraderer til SLI med det senere. Så vil 4930K sannsynligvis gi en god boost over CPU'en du har i dag. Også i spill som støtter mange tråder, siden det er en 6 kjerners CPU.

Om du derimot ikke ser for deg SLI i fremtiden. Så kan som sagt SKADIs forslag om en finn.no PC med 5820K være et bedre valg. IPC med Haswell ligger vel rundt 11% over Ivy Bridge igjen. Så opp mot ~17% bedre ytelse med lik frekvens i forhold til den du har nå (pluss igjen 50% over det igjen med sine 2 ekstra kjerner). Hovedkort til den støtter gjerne også M.2 NVME SSD'er, som har enkelte fordeler. Men Intel fjernet 16 PCIe baner fra denne innstegs modellen på Haswell-E. Så med SLI, ville du "bare" fått 8 baner til skjermkort nummer 2. Avhengig av pris, kan det tenkes at det dukker opp gode kjøp med 5930K også (og av og til også 5960X), og da får man i så fall 40 PCIe baner igjen.

Men igjen; som jeg sa, sa så kan det være at det aller smarteste er å se om du kan overklokke deg til et års bruk til med CPU du har. Det er nettopp dukket opp lekkasjer om en ventet ny AMD HEDT platform. Og om de klarer å revolusjonere prisen på CPU i segmentet slik de gjorde med sine nye 8 kjerners CPU'er. Så vil det kunne være en svært interessant oppgradering. Ryktene for øyeblikket sier at den platformen er på vei i år. i det hele tatt ser det ut som det kommer til å skje en del spennende i år..

Når det gjelder skjerm, så ville jeg kanskje rett og slett tatt med meg en 21:9 fra Elkjøp/Lefdal/Expert for å teste, og eventuelt brukt angreretten om du blir missfornøyd. Som sagt er det mange fornøyde brukere her på forumet med det, som sier de aldri vil tilbake til 16:9. Jeg har dessverre litt ekstremt syn, så det er ikke sikkert du ville plagdes like mye av responstiden som jeg gjør. Og om jeg er helt ærlig, så er det jo et utrolig bra bilde med IPS i forhold til TN. Jeg skulle nesten ønske jeg ikke la merke til responstiden, slik at jeg også kunne nytt disse skjermene..

Lenke til kommentar

Når det gjelder skjerm, så ville jeg kanskje rett og slett tatt med meg en 21:9 fra Elkjøp/Lefdal/Expert for å teste, og eventuelt brukt angreretten om du blir missfornøyd. Som sagt er det mange fornøyde brukere her på forumet med det, som sier de aldri vil tilbake til 16:9. Jeg har dessverre litt ekstremt syn, så det er ikke sikkert du ville plagdes like mye av responstiden som jeg gjør. Og om jeg er helt ærlig, så er det jo et utrolig bra bilde med IPS i forhold til TN. Jeg skulle nesten ønske jeg ikke la merke til responstiden, slik at jeg også kunne nytt disse skjermene..

Ah, jeg skjønner! Skal ta det til meg at jeg kanskje bare skal overclocke nå, og vente litt før jeg kjøper CPU. Kan heller vente litt for å da bytte ut CPU, Ram og HK. 

Ser for ut som jeg kommer til å bestille GTX 1080TI nå. Ser fort også muligheten at jeg kommer til å kjøpe et sånt kort til etterhvert, for å kjøre SLI.

Skal ærlig si at jeg ble utrolig forelsket i skjermen fra Samsung. Men det eneste problemet da er vel at det ikke er noe vits i å kjøpe et Nvidia kort, siden denne støtter Freesync? Så da vil kanskje 34" Predator være tingen.  Tror nok jeg ikke legger så merke til responstid osv som deg. Så tror nok det helt kommer til å gå helt fint! :) Ting skal overhodet ikke være greit! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...