Gå til innhold

GTX 1080, noe jeg bør tenke på angående backplate?


Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Jeg vurderer noen ulike modeller av GTX 1080, som f.eks 

 

GIGABYTE NVIDIA GeForce GTX 1080 G1 GAMING, som har en heldekkende backplate, og:

 

MSI NVIDIA GeForce GTX 1080 Armor 8 OC, som ikke har backplate.

 

 

Fra det jeg kan lese, liker noen backplate fordi det kan hjelpe mot at kortet bøyes. Andre liker ikke backplate fordi det tvert om kan føre til at komponentene blir varmere.

 

Er dette noe jeg bør tenke på ved innkjøp, eller har det veldig liten innflytelse i praksis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kjøper skjermkort i Norge har du 5 års reklamasjonsrett. Om du beholder det, og det overlever så lenge. Så vil ytelsen uansett innen reklamasjons tiden har gått ut, være så dårlig i forhold til hva annet som er på markedet til en brøkdel av prisen. At det blir uinteressant å se på.

 

Store tunge skjermkort som GTX1080 som henger på PCIe porten i tower kabinetter. Blir bøyd uten backplate. Men du er altså garantert å ha det skjermkortet du kjøper, eller tilsvarende, fungerende i 5 år uansett. Og dermed blir det rett og slett bare et spørsmål om hvorvidt du synes det har noe å si hvordan det ser ut inni maskinen din. Om du uansett bare beholder kortet rundt 2 år før du oppgraderer, er det heller ikke fullt så mye kortet rekker å bli bøyd..

Lenke til kommentar

Fra det jeg kan lese, liker noen backplate fordi det kan hjelpe mot at kortet bøyes. Andre liker ikke backplate fordi det tvert om kan føre til at komponentene blir varmere.

 

Er dette noe jeg bør tenke på ved innkjøp, eller har det veldig liten innflytelse i praksis?

https://www.youtube.com/watch?v=jJ2cQcrjBHI

 

TL;DR: Ikke tenk på backplate med tanke på temperatur. Det er så liten forskjell at det ikke har noe å si i praksis.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...