Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Jeg vurderer noen ulike modeller av GTX 1080, som f.eks GIGABYTE NVIDIA GeForce GTX 1080 G1 GAMING, som har en heldekkende backplate, og: MSI NVIDIA GeForce GTX 1080 Armor 8 OC, som ikke har backplate. Fra det jeg kan lese, liker noen backplate fordi det kan hjelpe mot at kortet bøyes. Andre liker ikke backplate fordi det tvert om kan føre til at komponentene blir varmere. Er dette noe jeg bør tenke på ved innkjøp, eller har det veldig liten innflytelse i praksis? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Når du kjøper skjermkort i Norge har du 5 års reklamasjonsrett. Om du beholder det, og det overlever så lenge. Så vil ytelsen uansett innen reklamasjons tiden har gått ut, være så dårlig i forhold til hva annet som er på markedet til en brøkdel av prisen. At det blir uinteressant å se på. Store tunge skjermkort som GTX1080 som henger på PCIe porten i tower kabinetter. Blir bøyd uten backplate. Men du er altså garantert å ha det skjermkortet du kjøper, eller tilsvarende, fungerende i 5 år uansett. Og dermed blir det rett og slett bare et spørsmål om hvorvidt du synes det har noe å si hvordan det ser ut inni maskinen din. Om du uansett bare beholder kortet rundt 2 år før du oppgraderer, er det heller ikke fullt så mye kortet rekker å bli bøyd.. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 (endret) Fra det jeg kan lese, liker noen backplate fordi det kan hjelpe mot at kortet bøyes. Andre liker ikke backplate fordi det tvert om kan føre til at komponentene blir varmere. Er dette noe jeg bør tenke på ved innkjøp, eller har det veldig liten innflytelse i praksis? https://www.youtube.com/watch?v=jJ2cQcrjBHI TL;DR: Ikke tenk på backplate med tanke på temperatur. Det er så liten forskjell at det ikke har noe å si i praksis. Endret 27. mars 2017 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå