Gå til innhold

Skuffende fra Dynabel.no

Anbefalte innlegg

Fikk nyhetsmail i dag fra dynabel.no og ble en smule forundret.

Dette er jo som hentet ut fra den verste audio-snakeoil-tida da folk svelget myter om magiske kabler og annen svindel.

Ganske så skuffende av et så tilsynelatende seriøst firma.

Produktsiden deres:

http://www.dynabel.no/hifi-hjemmekino/tilbehor/underlagsputer/in-akustik-cable-base#&variation=734918

Informasjon om produktet:

http://www.dynabel.no/filemanager/download_file/file/879502

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det værste er at audiofile kommer til å høre forskjell..

Var inne på soundgarden engang og var vitne til at en ble lurt til å kjøpe en svindyr strømkabel av han i skranken..

Gikk derifra tvært...

Hjelper lite at din 1m strømkabel er laget av karbon og russisk kaviar når resten av strømnettet i huset er fra 192ogførr..

Noen strømkabler kan kansje ha noe for seg om de har støyfilter i seg, men det har nok de færreste. Og om du skulle trenge eksternt støyfilter til forsterkeren din ville jeg heller brukt penger på ny forsterker...

Lenke til kommentar

Det værste er at audiofile kommer til å høre forskjell..

Var inne på soundgarden engang og var vitne til at en ble lurt til å kjøpe en svindyr strømkabel av han i skranken..

Gikk derifra tvært...

Hjelper lite at din 1m strømkabel er laget av karbon og russisk kaviar når resten av strømnettet i huset er fra 192ogførr..

Noen strømkabler kan kansje ha noe for seg om de har støyfilter i seg, men det har nok de færreste. Og om du skulle trenge eksternt støyfilter til forsterkeren din ville jeg heller brukt penger på ny forsterker...

eneste grunn til å oppgradere strøm kabelen er hvis man har mye analoge signal kabler, og da ha skjermet strømkabel for å fjerne 50Hz støyen disse gir.

Jeg lagde mine egne i stedet (Fikk da i samme slengen tilpasset lengden på dem, slik at det ble mindre kabel rot også, som også var en av grunnen til at jeg gjorde det.)

Fikk en slik spesial strømkabel, kostet vel 2000,- for 1m når jeg kjøpte min forrige hjemmekino prossessor. Fikk velge noe som plaster på såret, da selger brukte mye lenger tid på å levere enn de hadde avtalt. De hadde egentlig ikke noe jeg trengte, så jeg sa jeg kunne teste en slik, og tenkte de da slengte med den de hadde til 1000,-.

Merket ingen forskjell, men den ser massiv ut da...

Men kan legge til noe angående det TS tar opp her. Det er mye negativt snakk om audiofile, og hvordan de oppfatter ting. Noen tar det altfor langt i sin lete aksjon etter perfekt lyd. Men også mange her inne snakker mye dritt uten å faktisk ha testet annet enn det billigste man finner hos Biltema, og tror de da vet alt. Men akkurat dette Dynabel annonserte her, så er det bare de særeste av de sære som kjøper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos spesiell strømkabel:

Pleier å se på et program på BBC World hver uke, som heter Click. I dag var det om diverse audiofile japanere, noen av dem investerer i sin egen private strømstolpe med transformator utenfor huset. De vil ikke ha strøm som er forurenset av naboen!

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=nO3fWKXeCuCAkgWFg4XgBA&gws_rd=ssl#q=japan+audiophile+power+pole&*

Dette er faktisk et reelt problem; hadde jeg hatt mulighet skulle jeg gjort det samme ;) *spøker ikke*

Lenke til kommentar

Apropos spesiell strømkabel:

Pleier å se på et program på BBC World hver uke, som heter Click. I dag var det om diverse audiofile japanere, noen av dem investerer i sin egen private strømstolpe med transformator utenfor huset. De vil ikke ha strøm som er forurenset av naboen!

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=nO3fWKXeCuCAkgWFg4XgBA&gws_rd=ssl#q=japan+audiophile+power+pole&*

Dette er faktisk et reelt problem; hadde jeg hatt mulighet skulle jeg gjort det samme ;) *spøker ikke*

Det holder å benytte en egen trafo for anlegget, trenger ikke for hele huset.

Det beste hadde vært en UPS som gir fast spenning hele tiden, og ikke varierende etter belastningen ellers i nabolaget. Eneste problem her ville vært å funnet en som lager gode nok sinuskurver, da ikke alle lager glatte nok slike, og lager de mer firkantet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...