Gå til innhold

Konservative/liberalister dominerer YouTube

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tror jeg har mye å gjøre med at tradisjonelle medier i mindre grad forfekter ovennevnte grupper sine synspunkter, og at disse dermed har et større behov for alternative medier og kanaler. Så kan det nok også ha noe med at disse gruppene virker å ha et høyere antall unge menn i generasjonen vokst opp med gaming, youtube og internet som hobbyer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Konservative/liberalister virker å ha et høyere antall unge menn i generasjonen vokst opp med gaming, youtube og internet som hobbyer.

Det stemmer med min erfaring. Hva tror du det skyldes?

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Driver du og "fisker"? Hvorfor kan du heller ikke "kickstarte" debatten med å redgjøre for hva du selv synes? :)

Lenke til kommentar

Jeg har en teori, men jeg er høflig nok til å la andre presentere synspunktene sine først ;)

Du kunne istedenfor redegjøre for meningene dine og presentere teorien din i første innlegg. Blir rett og slett for dumt med alle disse trådene dine der du bare skriver, "Hva synes/mener dere om X?" når du faktisk har en mening du kan presentere...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en teori, men jeg er høflig nok til å la andre presentere synspunktene sine først ;)

Du kunne istedenfor redegjøre for meningene dine og presentere teorien din i første innlegg. Blir rett og slett for dumt med alle disse trådene dine der du bare skriver, "Hva synes/mener dere om X?" når du faktisk har en mening du kan presentere...

OK. Min teori er at det er flere konservative/liberalister på internett fordi det er på internett man får alternativ informasjon. Bruker man internett lite så får man bare servert regressive establishment-synspunkter. 

Lenke til kommentar

Konservative/liberalister virker å ha et høyere antall unge menn i generasjonen vokst opp med gaming, youtube og internet som hobbyer.

Jeg tror noe av det kommer av at denne gruppen ikke opplever at noen andre taler deres sak. Når de jevnlig hører "hvite heterofile menn" brukt som skjellsord eller for å diskreditere, at andre medlemmer av deres gruppes suksess brukes mot dem og at kulturuttrykkene de liker blir omtalt negativt eller forsøkt endret søker nok disse sammen til kanaler som youtube og reddit. 

Det er nettopp dette som skremmer meg mest med "identitetspolitikk" osv. at det fort kan bli veldig mye gnisninger om man setter grupper opp mot hverandre, og gir dem hvert sitt ekkokammer. 

Lenke til kommentar

Min teori er at på internet oppsøker folk meninger som er sammenfallende med sine egne ... og dermed får man inntrykk av at sine egne meninger er bedre representert der.

Echochamber

https://en.wikipedia.org/wiki/Echo_chamber_(media)

Det er ikke bare et inntrykk. Ta en titt på tomlene. Regressive videoer får typisk et flertall dislikes mens konservative/liberalistiske videoer får et flertall likes. 

Lenke til kommentar

Konservative/liberalister dominerer fullstendig på YouTube. YouTube-videoer produsert av regressive blir slaktet av publikum. Hva tror dere dette kommer av?

jYMz5s0.jpg

Hitling. 

FYI: Hitler var sosialist :)

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Det virker som om de ekstremt konservative føler seg neglisjert i andre medier og mer eller mindre organisert stemmer opp og ned i flokk. Dette gjelder spesielt enkeltsaker der engasjementet er stort som feks innvandringsdebatten og de skumle feministene. Du ser litt av den samme trenden i kommentarfeltene på norske medier. Det er noen som er veldig opptatt av å hate de som har andre meninger enn dem selv, og har god tid til å gjøre det. Selv om mange av de mest ekstreme kommentarene blir slettet domineres mange debatter av de konservative i kommentarfeltene. De representerer derimot ikke et gjennomsnitt av befolkningen.

De av oss som er mer moderate ser sjelden noen grunn til å se på polariserende youtubevideoer laget spesielt for egne meningsfeller. Du må være spesielt interessert for i det hele tatt å finne dem.

Lenke til kommentar

A haven for bigots.

YouTube also has an unchecked wave of white nationalistsMRAshomophobes, and the occasional genuinely fascist sympathizers who, when they're called out on their bigotry, play the "persecution" card in the comments section without much blowback.[3]One can post videos bashing feminism or moaning about "Reverse black on white crime" and get a huge percentage of "like" votes. Videos advocating any viewpoint that deviates from the Paulbot standard (unless part of an organized channel) tend to be voted down en masse.

Leser til stadighet her på forumet om:

"White guilt kortet"

"Rasisme kortet"

"Politisk ukorrekt kortet"

Conspiracy theorists.

Conspiracy theorists, not being able to get their ideas on the mainstream media, rely on YouTube to get their ideas to the world. The problem is their videos are usually well received and people debunking these theories are spread few and far between. If you look at most of their videos, their titles are usually misleading. For example, if it says "KAY PERRY AMITS SHE SOLD HER SOUL TO THE DEVIL", the speech is usually taken out of context. If it shows something like "Scientists expose chemtrails", then the speeches are usually edited, cut and manipulated.[8]

Many titles are deliberately misleading on YouTube, in that it gets the author more hits. A conspiracy theorist can make a video titles "BARACK OBAMA TOLD BY THE ILLUMINATI ABOUT CHEMTRAILS - CAUGHT ON TAPE", and when you click it, you get a series of out of context news reports, portions of alleged documents, etc. with nothing to do with the title. [9]

http://rationalwiki.org/wiki/YouTube

Min teori er at på internet oppsøker folk meninger som er sammenfallende med sine egne ... og dermed får man inntrykk av at sine egne meninger er bedre representert der.

Echochamber
https://en.wikipedia.org/wiki/Echo_chamber_(media)

Yup.

Ekkokammer aspektet er en stor del, en annen del er at sensasjonelle og kontroversielle innslag interesserer folk i større grad enn innslag som folk er mer eller mindre likegyldig til - om innslaget er sant eller rasjonelt begrunnet er ikke så viktig så lenge det er underholdende, og ikke minst så lenge det bekrefter egen bias.

Lenke til kommentar

De av oss som er mer moderate ser sjelden noen grunn til å se på polariserende youtubevideoer laget spesielt for egne meningsfeller. Du må være spesielt interessert for i det hele tatt å finne dem.

Det å være moderat, betyr at man er generelt enig i hvordan samfunnet sitt er bygget opp. En moderat velger i Norge, er ikke det samme som en moderat velger i Russland. Ergo, det er ganske opplagt hvorfor moderate velgere ikke ser mye på Youtube, de får alt de trenger fra lokale medier. 

Årsaken til at færre venstrevridde ser mindre på youtube, er trolig fordi venstrevridde er mer organiserte. Hvorfor se på Youtube, når man kan dra til en demonstrasjon og høre på talen direkte?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Bare den artikkelen er jo relativt tung å lese. Hvor mange av de som ser Paul Joseph Watson sine videor tror dere klarer å ordentlig sette seg inn i hva mer sofistikerte artikler handler om? Eller å ordentlig kunne bedømme argumentene deres. Jeg tror grunnen til at akkurat den type videor "dominerer" youtube er fordi budskapet deres er mye enklere å forstå. Det er kort, konsist og intuitivt, imotsetning til mye av det journalistene produserer.

Jeg synes også det er litt rart og sammenligne med twitter. Du kan ikke lage en skikkelig sak på twitter. Mengden med tegn er veldig liten. Det er ikke det samme som en 10 minutter video hvor personen har lest seg opp på forhånd, satt seg inn i stoffet og presenterer det på en kortfattet og konsis måte.

Jeg tror ikke det er noe i veien for at ikke venstresiden skulle kunne gjøre det samme. Har du en god sak eller et poeng kan du lage video, har du ikke noe godt poeng blir det vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...