genesis Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 HAr store planer om å prøve dette, jeg har holdt meg unna pga. lite penger og drep-prinsipper (om en med seint modem skyter meg på sin skjerm dør jeg, tross at jeg faktisk ikke stod der...... sucky suck, hva heter dette forresten?) Men det er vanskelig, har så lyst å bli pilot.... Hvor mye krever det av hardware? Kan dere som har TALL komme med dem, og maskin spec. Jeg sitter pr. idag på xp25@xp28 120G 7200 & ata-100 512mb pc2700 ram gf4ti-4200 @ 306/485 holder dette? hvilken fps minumum og maksimun og snitt oppnår dere? hvilken oppløsning? detaljer på maks? AA/AF? Er ute etter 100fps... krever spillet mest av CPU eller skjermkort? Holder min NGT linje (800noe / 384)? takk for svar.... Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Viss det er til noen hjelp så fant jeg disse systemkravene: Minimum: System: Pentium III 1GHz or equivalent · RAM: 256 MB RAM · CD-ROM: 4X CD-ROM · Video Memory: 64 MB VRAM · Hard Drive Space: 3000 MB · Mouse: Yes · Sound Board: Yes · DirectX: DirectX v8.1 Prefered: · System: Pentium 4 1.8GHz or equivalent · RAM: 512 MB RAM · CD-ROM: 16X CD-ROM · Hard Drive Space: 3500 MB · 3D Sound Card: Yes · Multiplayer supported on: internet · Number of players: unlimited · Windows 98/2000/ME/XP · Direct3D compliant video card with 32MB RAM · DirectX 8.1 compatible sound card · 56k + Internet connection · 4X speed CD-ROM · 3.25 GB hard drive space · DirectX 8.1 or greater Endret 3. desember 2003 av The_evil_blue_toad Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) På den tiden jeg spilte Planetside så var det i hvertfall sinnsykt system krevende. Selv med: P4 3,1GHz 1GB 400MHz ram Radeon 9800pro Så var det til tider lite fps. Det var vel ikke egentlig mangel på fps, men store dropper og ustabilitet. Riktignok så spilte jeg bare 2måneder etter release så det kan jo hende at patcher og tilleggspakken har gjort noe med dette. Kan jo nevnte at det var slikt for meg nesten uansett hvilke grafiske innstillinger jeg hadde på, og NEI det var ikke lag som var årsaken. Hadde helt grei ping. Endret 6. desember 2003 av bamsefar Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Planetside er fortsatt sinnsvakt hardware krevende. Dette er ikke på grunn av grafikken (som forøvrigt ikke er mye å skryte hurra for) men på grunn av den elendige kodingen til spillet. Dette har blitt forbedret i løpet av de siste månedene, men er fortsatt elendig. Selv med et Radeon 9800 pro eller GeforceFX 5950 faller fps til 10-15 i store kamper. Eneste grafikkmessige innstillingen som påvirker fps i større grad er "Texture Quality". Endret 4. desember 2003 av Zlash Lenke til kommentar
genesis Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 da ble det ikke det planetside, dårlig koding + dårlig prinspp = altfor mye akkurat som Halo: dårlig koding + dårlig prinsipp (ikke MP COOP) Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Hakket ganske bra hos meg også. Hverfall når det var store kamper. Ikke at det skjedde så ofte. Synes i det hele tatt det var ganske kjedelig. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 En kamerat av meg spilte det glatt med et GF2-kort. Riktig nok ikke i Gigantiske kamper, men småstruggels med en 50+ folk eller noe. Gikk helt greit... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 da kommer jeg igjen, tilbake til mitt hovedproblem... (http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176992) lurer på om kommende grafikkbrike fra ati vil være billig, og om den vil takle dette spillet, morrwind, og lock on som så ganske interessant ut..... damid. 50 fps+ er bare ikke bra nok og når jeg tenker på hl2, halo og de mange andre spill som maskinen heller ikke vil kjøre helt 100 (100fps ).... Disse updatene for kodingen, hvor mange slike er kommet ut? (pekepinn på hvorvidt det jobbes med å forbedre spillet) Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 da ble det ikke det planetside, dårlig koding + dårlig prinspp = altfor mye akkurat som Halo: dårlig koding + dårlig prinsipp (ikke MP COOP) Nå er det ikke SÅÅÅ dårlig koding som Halo. De har også slått sammen servere slik at det skal bli større kamper Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Planetside er også langt i fra å være blandt de meste krevende titlene på markedet og langt i fra et spill med dårligere prinsipp enn fleste parten av spillene i hyllene... Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Planetside er også langt i fra å være blandt de meste krevende titlene på markedet og langt i fra et spill med dårligere prinsipp enn fleste parten av spillene i hyllene... Men det blir ganske kjedelig å drive å gjøre det samme igjen og igjen og igjen. Se det som om du skulle spilt første brettet til half-life (eller et hvilket som helst annet spill) om og om igjen. Blir fort kjedelig Ellers er jeg sikker på at de har stappet narkotika inn i spillet. Får abstinens når jeg ikke har spilt det på en stund. Aner ikke hvorfor Lenke til kommentar
storeelg Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Du bør iallefall kaste inn en 512 meg med minne til. Det hjelper betraktelig. Jeg merket stor når jeg gikk fra 512 - 1 gig minne. Planetside er en memory hog av dimensjoner... Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Planetside krever mye...det vil nok gå på maskinen din men du bør nok sannsynligvis ha nytt skjermkort og hvertfall 1gb ram for å få den beste gleden ut av det. Kjører spillet på en 2.51ghz med 1gb ram og Radeon 9800 Pro... går bra på 1280x1024 med alt på fullt og 4x AA og 8x AF, men det var med MYE tweaking (også av noen av .ini filene til planetside for å justere memory bruk). Er en del bugs til tider som også gjør spillet middelmådig, men det tar det igjen ved å være det eneste hvor du kan føre krig med rundt 500 spillere samtidig på samme kontinent. -ZombieBobie Lenke til kommentar
Spiffen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 HAr store planer om å prøve dette, jeg har holdt meg unna pga. lite penger og drep-prinsipper (om en med seint modem skyter meg på sin skjerm dør jeg, tross at jeg faktisk ikke stod der...... sucky suck, hva heter dette forresten?) Men det er vanskelig, har så lyst å bli pilot.... Hvor mye krever det av hardware? Kan dere som har TALL komme med dem, og maskin spec. Jeg sitter pr. idag på xp25@xp28 120G 7200 & ata-100 512mb pc2700 ram gf4ti-4200 @ 306/485 holder dette? hvilken fps minumum og maksimun og snitt oppnår dere? hvilken oppløsning? detaljer på maks? AA/AF? Er ute etter 100fps... krever spillet mest av CPU eller skjermkort? Holder min NGT linje (800noe / 384)? takk for svar.... er det ikke bare å tite på en PS box eller gå på hjemme siden å sjekke ? Planetside Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 kan opplyse om at "recommended specs" for planetside er LANGT under det man bør ha for å virkelig *spille* planetside og ikke se et slideshow av bilder. Det bør tross alt ikke lagge altfor mye i ett FPS spill..særlig når det er online... hater å dø pga hardware. -ZombieBobie Lenke til kommentar
Vyper Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Vil bare bekrefte det de fleste sier. 1 gig med ram er et must. Jeg har dessuten et Raedon 9500 modda til Pro og må skru av endel detaljer for å få det nogenlunde spillbart. Har ikke på AA/AF. Jeg spiller med 1280x960 oppløsning og har fra 5-15 fps i store kamper til 150 fps når det er stille. Blir nok et 9800 Pro i julegave til meg selv. Eriksen BR20 CR5 TR Werner. Endret 15. desember 2003 av Vyper Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg har 512K i ram, og Planetside funger bra nok med det synes jeg. Uansett, nå kan alle som har windows XP laste ned spillet gratis fra hjemmesiden til SOE. (30 dagers gratis prøvetid, for så eventuelt å betale den faste månedsavgiften.) Uansett, jeg spiller NC på Werner, så hvis noen norske er klar for en runde med Teamspeak, bare si ifra... Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 øy..Eriksen...har sett deg...hehe ZombieB, MoX BR20/CR5 Werner, TR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå