HamiltonII Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Men skal jeg fortsatt betale skyhøye forsikringspremier fordi dere finner det bedre å parkere bilen i et autovern enn i et tre? Ja,fartsovertredelser kommer alltid til å forekomme men det som provoserer meg her er at det sitter en bunch med 18-20 åringer å forventer at det er resten av samfunnet sin oppgave å tillfredstille deres "behov" for fart. Skal mine skattepenger finasiere deres vorspiel skryting,så dere kan komme i buksene på en eller annen fjortiss jente som bare syns det er sååååååå kult med gutter som har egen bil asså...?? Neste er vel at jeg skal sponse fallskjermer til folk som føler for å hive seg utfor fjell også..... Endret 6. desember 2003 av HamiltonII Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 At alle skal følge fartsgrensene er en utopi, det kommer aldri til å skje. Strengere straffer, vettu. Inndragelse av førerkort + livstids-forbud mot å ta det på nytt. Som jeg har sagt før, det er ikke bare deg selv det går ut over når du fiser opp i 150-200km/h. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 En skrytetråd om hvor dum man har vært er ikke helt forsvarlig mener jeg , tenk om noen tester p.g.a. denne tråden og kjører rett i fjellveggen , eller i en annen bil. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Survival of the fittest, er det ikke det man sier? Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Det siste som sies her nå er det jeg prøvde å si sist gang dette var oppe. Da var gjalt visstnok tråden om erfaringer og kunnskap slik at man kunne vite hvor fort en bil gikk osv ble det sagt. Du trenger ikke være rocketscientist for å forstå hvor fort en bil kan gå, ei heller "skryte" om det. Jeg forstår veldig godt at endel ønsker å teste grensene sine og diverse kjøretøyer, men det er ikke såååå spennende å kjøre fort på veien. Jeg tror heller ikke en dritt i helv... på de som sier "det er så spennende for man kan jo dø, det gir skikkelig adrenalinkick!". Jeg tror ikke det ga så forbanna mye adrenalinkick til de drittungene som klinte en Mazda 323 GT-R inn i en fjellvegg i Larvik i høst. De overlevde visstnok, men ble liggende på sykehuset endel måneder. Hvor spennende var det? Det ER faktisk ikke så forbanna tøft å være dø, for ikke en ****** husker deg etter et års tid fordi du kjørte i 250 og ikke klarte å kontrollere bilen i den hastigheten. Sånn tilslutt kan jeg opplyse om at jeg har en forbanna kjapp bil sjøl og det er skikkelig kos å kjenne trykket i seteryggen når jeg gir gjernet når lyset blir grønt. Det er digg når jeg passerer 160-170 km/t etter 401 meter også. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 pers, Honda Prelude, ca 185kmt Honda Accord 1.6 170kmt, da fikk jeg ventilflyt satt på med en venn i en trimmet/moddet Ford Granada 2.9I GIAH (orginalt 2.8f.gass men byttet motor til en blodtrimmet 2.9I fra en scorpio) i rundt 240+ over ørskogfjellet.. har aldri før brukt så kort tid å reise fra ålesund til molde før, kommer nok aldri til å gjøre det igjen.. personlig så syns jeg det kan være greitt å vite hva bilen egentelig greier å oppnå av fart. når jeg bytter bil så bruker jeg ett par uker til å bli kjent med hvordan den oppfører seg og så en fin ettermiddag så leter jeg opp en fin strekke uten trafikk og peiser bilen for det den går en gang eller to for å så roe meg ned igjen og kjøre sånn 'normalt' som jeg vanligvis bruker å gjøre. dette gjør jeg rett og slett for å lære kjenne bilen under mest mulige 'kontrollerte' forhold. etter min personlige mening så blir jeg en bedre sjåfør når jeg kjenner bilen og vet hvordan den vil oppføre seg under forskjellige forhold og farter, mye bedre enn de som aldri har bikket 80kmt iværtfall Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 316 km/t på en flyplass i en nissan skyline var dragløp der Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Neste er vel at jeg skal sponse fallskjermer til folk som føler for å hive seg utfor fjell også..... Du vet at det er du som betaler for de sinnsvakt dyre redningsaksjonene med helikoper og det hele når de setter seg fast midt i fjellveggen. Det gjelder også hvis det er utlendinger som komemr hit kun for å hoppe, de blir likt behandlet. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Du vet at det er du som betaler for de sinnsvakt dyre redningsaksjonene med helikoper og det hele når de setter seg fast midt i fjellveggen. Det gjelder også hvis det er utlendinger som komemr hit kun for å hoppe, de blir likt behandlet. Ja og nei,man kan faktisk få regress krav på redningsaksjoner,og det synes jeg er helt på sin rett. Jeg mener faktisk at folk får gjøre akkurat som de vil,så lenge jeg eller mine på ingen måte blir skadelidende. Liker du å kjøre fort,så lag deg en bane,har du ikke penger så få fler med,vil du dø eller ende opp som en grønnsak skal ikke jeg legge meg bort i det,men om jeg er villig til og betale for det? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 vel.... rundt 50 mph (dvs rundt 80km/htror jeg) ned korketrekkeren med Kona mi (sykkelen heter kona pahoehoe) Norge er satan meg ikke saerlig fort... En yamaha scooter rundt 110paa nordstrand i oberst rohdes vei, hold farten i ca 20 sekunder... for jeg matte bremse ned for et satans kryss og en politit bil Har faktisk ikke kjort raskere med bil i norge... Derimot paa autobahn, laante en porsche gt3 i Hannover, kjorte i rundt 200, vet jeg kunne kjort fortere, men det er grenser paa hvor daarlig samvittighet(raad) du onsker aa faa om du krasjer i den farten med en laant bil som den... Her i statene har jeg kjort i 90mph, har ikke snoring hvor fort det er i km/h kjorte det i el paso, montana vista... med en pontiac firebird 1979 formula 6.6liter Lenke til kommentar
anbar Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 men naa vil jeg bare legge til en ting... aa kjore fortere enn fartsgrensen, er forferdelig dumt, spessi norge hvor veiene er blitt laget for LAV hastighet, med mange unodvendige kurver som tar liv av folk som holder for hoy fart opg krasjer.... hadde vegvesenet rette ut veien hadde det vaert et mindre problem, men samtidig invitert til hoyere fart.... en annen ting, norske veier er for smale, se paa auobahnen, Du HAR GOD plass om du sovner bak rattet eller noe uventet komemr, til aa svinge unna... I norge ligger du i sjoen for du vaakner...om du vaakner... Pluss at boter er ikke alltid saa kjekt aa ha. Men saa maa vi ikke glemme det viktigste, Du er kasnkje en god sjofor, kanskje den aller beste, og du er tilogmed saa flink at du kjorer ekstremt fort paa veien mens andre kjorer 80 km/h under deg, men hva med disse som du deler veien med, er de like gode som deg? takler de "traffikken" like godt som deg, eler stilt bedre.... Takler de DEG naar du kjorer fort som fa'en?? "never underestimate traffic, road or your viechle, all three off them is a the fastest way to a certain deathbomb if you dont observe them" Tror jeg ble prentet inn dette da jeg tok drivers ed.... det var to andre paa kurset mitt som dode i traffikken mens kurset holdt paa... begge to 'speedet' og kjorte dwi, driving while intoxicated.. det verste av alt var at den ene jenta var FIN og jeg akkurat hadde fatt nummeret hennes.. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Skal prøve denne før jeg dør - SkyCar M400 - Passengers: 4 Top speed @ 20,000 ft: 380 mph Cruise speed @ 29,000 ft (80% Max Range): 300 mph Cruise speed @ 29,000 ft (Max Range): 210 mph Cruise speed @ Sea Level (Max Range): 140 mph Maximum rate of climb: 5500 fpm Maximum range: 900 miles Net payload: 750 lbs Fuel consumption: 28 mpg Operational ceiling: 29,000 ft Gross weight: 2400 lbs Installed engine power: 645 hp Power boost (emergency): 70% Dimensions (LxWxH): 19.5' x 8.5' x 7.5' Takeoff and landing area: 35 ft dia Noise level at 500 ft: 65 dba (Goal) Vertical takeoff and landing: yes Uses automotive gas: yes Emergency parachutes: yes M400 Skycar will sell for a price comparable to that of a four-passenger high performance helicopter or airplane, approximately $500,000. As the volume of production increases substantially, its price can approach that of a quality automobile ($60,000-$80,000). Lenke til kommentar
Intrudah Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Det er tydelig at det er forskjellige meninger om fart og sikkerhet. I mine øyne er du dummere hvis du kjører i 50-60km/t i et boligfelt.. Enn om du kjører i 160km/t på en landevei uten trafikk på. Ikke alle er enig i dette, og det er greit for meg. Jeg liker fart, og jeg liker å ta sjanser.. Men jeg prøver å gjøre dette så forsvalig som mulig. Jeg har vært oppe i hastigheter over 200km/t.. Men da sjekket vi strekningen først, og forsikret oss om at det ikke var noen i nærheten. Dette ble også gjort på plass og tidspunkt der det var mindre sansynelig å møte biler eller folk. Ganske sikkert i mine øyne. Det optimale hadde vært bane, men det finnes desverre ikke i nærheten av meg. De fleste liker fart, og det tror jeg ikke mange kan nekte på. Så jeg synes ikke det er rart folk liker å teste bilene sine litt Jeg har bestandig vært gla i fart.. Det har medført knekte armer, og flere sting.. Men har aldri påført andre skade. Poenget mitt er vel at: Fart er morro, bare gjør det tryggest mulig.. Tenk på andre, hvis du ikke bryr deg om deg selv! Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Skjønner tankegangen i innlegget over og kan forsåvidt si meg enig. Dersom jeg hadde hatt muligheten ville jeg mye heller tilbragt lørdagen ved å kjøre rundt en bane i min egen bil enn å være fyllesjuk etter fredagskveld. Hadde jeg kunnet kjøre på bane ville jeg også droppet å kjøre rundt på vanlige veier dersom jeg ikke hadde behov for det. JA til baner hvor man virkelig kan kjøre bil Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) på Pappa sin Yamaha Fazer 1000 så gjorde vi ca 220 med 2 på..ganske fort med tanke på at vi var 2 stk..men aleine har han hatt 270 (Dette har da Foregått på en lukka bane..) den går fortere..men lar seg nesten ikke gjøre pga av det er en Street fighter og ikke Hel kåpe...har ca 190hk på bakhjulet....gjør 0-100 på ca 3-4 blank..men risken for at du havner på ryggen i grøfta er for stor...alt for mye hester mener jeg da!... btw Fazer 1000 har den samme motoren som sitter i en Yamaha R1.. men motoren i en Fazer 1000 drar glatt ifra en R1 pga Tenings oppsettet... En Yamaha R1 kommer ikke først etter 140km/t mener jeg at det var..og etter det har ikke Fazer'n en sjangs.... og til sist bruk huet! og ikke bena/hånda på gassen! har mista 1 Nær venn pga av idioti!... andre kompisen min som satt på ble kasta mange meter gjenom fronten.. og har problemer med å snakke, drikke vann, Take a piss, og ha det fint med ei dame + er ikke 100% sikkert at han kan få barn... tenk på det... uansett hvor fet bil du har,,..greit den er fet/rå..men ikke vært å risikere ditt/andres liv...+ tenk på de som bryr seg om deg...mamma, pappa... Takk... Endret 9. desember 2003 av darapa Lenke til kommentar
audunbk Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 BMW M5 '00 : 260 km/t S60 R AWD '03 : 180 km/t Sted : ******* Lenke til kommentar
JonV Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 fart dreper uansett nei, nå må du ta deg sammen gutt! Det er den ******* bråstoppen som tar livet av folk ja men farta påvirker inslaget. 5Kmt F*** jeg bulka 80+ Oh død så sant ikke gudene er med deg. Så jo Farta Dreper. Nå skal det nevnes til eget forsvar at jeg Kjører ikke slik som nevnt tidligere i tråden til daglig. Maks 100 motorveien Ja var "ung" og dum. Nå som jeg har fått unge og har det bra så ser jeg hva som kan skje hvis jeg skulle vært uforsiktig og det vil jeg ikke. Jeg har hatt kjørekurs på RudSkogen og i forbindelse med jobben i Sverige, så har da fått noen tips Armert S80 er TUNG bil. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 70 i 80 sonen, i en Opel Ascona 88 modell (den går fortere). Er 16 og får ikke lov å kjøre fortere enn 10km/t under fartsgrensen når jeg øvekjører (kjipt)... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 70 i 80 sonen, i en Opel Ascona 88 modell (den går fortere). Er 16 og får ikke lov å kjøre fortere enn 10km/t under fartsgrensen når jeg øvekjører (kjipt)... Ligge under fartsgrensen kan skape farlige situasjoner. Hvis Opelen har feilvisning på 10% så kjører du da 63 i 80-sonen. Kommer den en bak med speedometer som viser helt rett så blir det forbikjøring, og det er under forbikjøring mange ulykker skjer. I tillegg kan det også bli fin kø, og det er heller ikke bra. Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 av nøyaktig samme grunner som sjefen_ nevner så mener jeg at det er bedre at trafikken flyter jevnt, selv om det kan bety at hastigheten er 10km/t over fartsgrensa. Da slipper man forbikjøringer og alle bilistene er glade og fornøyde. Mange land ser litt gjennom fingrene ang hastighet så lenge det skaper en fin trafikkflyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg