Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det forteste DU har kjørt?


JaguarXKR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det geniale hadde vært elektroniske skilt på f,eks hele e 18. Alle koblet sammen. Så har man temperatursensor, trafikkmengde-måler, siktmåler, nedbørsmåler (sjekker om det regner), føler som vet om veien er glatt osv. Så kan tillatt hastighet tilpasses dette. Da vil folk få respekt for fartsgrensene, for da er det en god grunn til at det en dag står 70 på skiltet. I tillegg burde politiet kunne stille farten, kjekt å sette ned fartsgrensen før folk ser kø, ulykker osv. Så kan store kjedekolisjoner unngås. Desverre blir nok dette for dyrt til at det blir gjennomført.

Jamen hva er det vil betaler årsavgift for da? i det hele tatt skatter og avgifter? Skal ta et lite eksempel:

Det finnes et apparat (dyrt dessverre) som man kan sjekke mage, tarmer og fordøyelses systemet med. Norge fikk nettopp sin første maskin. Frankrike har 33 allerede mens i USA er det godt over 150 av dem fra før. Sier litt om hvor ansvarlig staten er for med et apparatet blir diagnostikk og undersøkelse av mage, tarmer og fordøyelses systemet noe enklere.

 

Det jeg vil frem til er at dyr prislapp ikke bør stå i vegen. Andre land klarer slike ting som dette bedre enn oss med mindre penger. I Sverige finnes det en bomstasjon, den er på Øresundbroen ellers er vegen totalt gratis, samme gjelder fergene. Det bør vi kunne greie i Norge også.

Betaler gjerne litt ekstra skatt hvis staten tar en del mer ansvar. :yes:

Jepp enig i at staten må ta mer ansvar,vi må ha større kontroll av hormonsprengte 18 åringer i topp trimmete biler,som på toppen av det hele synes at diverse elektroniske hjelpemidler er BS fordi de håndterer bilen bedre.. :roll:

 

Og jeg er ikke så gammel at ikke jeg husker hvordan jeg var selv,få HK grense på biler slik som det er ccm grense på mc'er er min mening!

Lenke til kommentar
Folk ville fremdeles strøket med når de krasjer i 200 km/t med en Supra

Men supraen har så gode bremser at den sikkert hadde vært nede i 140 i det den traff veggen i motsettning til 1987 Escorten som blokkerer hjulene og seiler flott bortover i 200. Hvorfor skal det være så forbanna dyrt med nye biler i norge? Hvorfor skal en ny bil med motor som er mye snillere med naturen og som er mye sikrere for føreren og andre bilister koste dobbelt så mye som en 10 år eldre bil i avgifter?

 

Og jeg har selv kjørt i ca 120 med en liten Hundai, ca 100 med en Escort og 80 (maks) med en Renault 5 som vi også lekte håndbrekk leken til det stinket svidd noe i hele bilen.

Regner med at jeg kommer til å ta lappen rett etter nyttår :)

 

Har sittet på med Xr3i/Celica i 160-170, men det beste var 145 i en Sierra som begynte å riste som ******. Både jeg og sjåføren var dritredde.

 

Vi var også 5stk i en Volvo 244 + en på taket :) i 100 km/t. (Den volvoen landet vi i grøfta med dagen etterpå. Den hoppet 4-5 meter utover et jorde og landet på siden som vi skled 10 meter bortover på. Det eneste som skjedde med den var at den fikk en liten bulk på førersiden. PANSERSTÅL. Volvoen ble nettopp kjørt på knakki og på veien bort gikk det hull i motorblokken eller noe, og det sto en flamme ut av den, men fortsatt gikk den fremover. (Eieren har vist filmet hele turen) )

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Fartsrekorden min er 110km/h. Nå er jeg 16år og prøvekjører, så jeg kommer nok aldri opp i raskere hastigheter før jeg får lappen.

 

Ellers har jeg klart 55km/h med Puch'en min, uten å trå pedalene. Det var på flaten etter flere hundre meters kjøring. Kunne kanskje fått den til 60km/ hvis jeg hadde tråkket alt jeg hadde :roll:

Lenke til kommentar

psilocybe: Du forstår vel at enkelte liker å kjøre bil? Da er det meget aktuelt å ønske seg lukkede baner hvor man virkelig kan kjøre bil. Ser du på formel 1 førere som kamikazesjåfører?

 

Det virker som om du mener fart er synonymt med død, noe som absolutt ikke er tilfellet.

Endret av Ezekiel
Lenke til kommentar

:w00t: TUUUSEN TAKK

 

akkuratt det jeg mente.. fart er gøy. men det burde sje under mere kontrollerte former en i dag.. men ikke sån Uber nazi kontroll da.. da er d ingen vits.. da vil folk rett å slett ikke gidde å kjøre på lukka baner

Lenke til kommentar
Men, joda.. det hadde vært bedre om folk krasjet der og døde alene, enn at de tok med seg en familie på motorveien, eller meide ned en unge på vei over gaten.

Her illustrerer du din uvitenhet, og konstaterer en gang for alle at det er kun dine meninger du kommer med.

 

Hvor mange kræsjet og drepte seg på bane i år? Nettopp... Ingen!

 

Derfor er vi for baner hvor folk kan få teste både seg og bilene under kontrollerte forhold. Det er ikke for å "rase fra seg", men mange vil gjerne teste både seg selv og bilene, og det er trygt i trafikken. Det betyr derimot ikke at de ikke har noe bak rattet å gjøre, som du sier. Det er tross alt mange som ser på bilen som noe mer enn et transportmiddel fra A->B.

Lenke til kommentar
Her illustrerer du din uvitenhet, og konstaterer en gang for alle at det er kun dine meninger du kommer med.

Klart det er. Jeg mener det er totalt unødvendig at uskyldige blir involvert i (døds)ulykker fordi et eller annet naut vil "teste grensene til bilen og seg selv". Det er det det koker ned til. Jeg godter meg inni meg når jeg hører om dødskrasj hvor høy fart har vært involvert.. mindre risikofylt kjøring for oss andre.

 

Hvor mange kræsjet og drepte seg på bane i år? Nettopp... Ingen!

 

Hvor mange kjører på bane i forhold til ellers i trafikken? En halv promille?

 

Derfor er vi for baner hvor folk kan få teste både seg og bilene under kontrollerte forhold. Det er ikke for å "rase fra seg", men mange vil gjerne teste både seg selv og bilene, og det er trygt i trafikken.

 

For all del. Flott initiativ.. få vekk fartsbøller og annet rusk fra veiene for en liten stund. Men for meg virker det som om dere vil at skattebetalerne skal betale for kalaset.

Lenke til kommentar
For all del. Flott initiativ.. få vekk fartsbøller og annet rusk fra veiene for en liten stund. Men for meg virker det som om dere vil at skattebetalerne skal betale for kalaset.

Tingen er vel at fok skal kunne kjøre fort på banen (må betale avgift for å kjøre, ikke ulikt vanlig vei det) og så kjører de gris der. Da trenger man ikke crazy-stunt-driving på vanlig vei for å få testa bilen. Så får man oppfylt behovet for fart på banen og kan kjøre roligere på vanlig vei.

 

Virker som du mener at alle fartsovertredelser er gale, så her er et lite spørsmål: Hvis du ligger i venstre felt på motorveine og følger trafikken som går i 120 og holder god avstand, er det en fare for deg og andre?

Lenke til kommentar

Man skal faktisk ikke ligge i venstre felt å cruise i x antall km/t, venstre felt er kun et felt beregnet på forbikjørsel.

Så ja hvis du cruiser avgårde i 120 i venstrefelt er du en fare fordi du da hindrer han/henne som kommer i 130+.......

 

Edit:edit

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar

slo recorden min i dag...fra 130 til 140...dvs i følge speedometeret da, men det er vel ikke emr en 5 km/t seinere en det det viser..eller?

Men det var ikke pga denne tråden at jeg gjorde det...bare så det er sagt.

Tror det var sperregrense da...turtallet var på rundt 5 av 7(9 men kommer ikke mer en til 7)i 5. gir.

 

Er litt morsomere en å kjøre nfsu :)

Lenke til kommentar

Hmmm... kom til å tenke på en ting. Hvor mye koster en dødsulykke og større ulykker staten?

Husker ikke helt men jeg tror det faktisk er snakk om noen millioner totalt sett (mulig det er for samfunnet generelt, men staten har i så tilfelle en stor andel av det). Der er det ikke bare inkludert rene skader, men også betalinger i form av sykehusbesøk osv. Tenk hvor mye man kan gjøre for 1 million. Nå man setter det i en slik sammenheng så er det merkverdig at staten er så late som de er... Bare en tanke...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vert inspirert til å kjøre fortere av denne tråden, men noen blir kanskje det?

Konkuranser osv...så dere moderatorer bør følge tråden ganske nøye.

Men det var kanskje ikke noe problem i den forige tråde så det blir kanskje ikke det nå? Men bare pass på sier jeg.

 

Oppslag i VG.

 

Stor bilulykke i skien.

 

En person hadde stor fart...osv.

 

De finner ut hva han heter, og kjentfolk sier han har skrivd det og det i forumet...

 

Lite sansynlig da men. Kunne vert noe å ha på samvittigheten det.

Lenke til kommentar
Så får man oppfylt behovet for fart på banen og kan kjøre roligere på vanlig vei.

Jeg tviler på at akkurat det kommer til å skje. Jeg tror ikke det å kjøre fort kan sammenlignes med f.eks. tobakk.. at du føler behovet melde seg, tar deg en kjapp 350km/h-tur på banen, og så kjører fint i en uke eller to.

 

Virker som du mener at alle fartsovertredelser er gale, så her er et lite spørsmål: Hvis du ligger i venstre felt på motorveine og følger trafikken som går i 120 og holder god avstand, er det en fare for deg og andre?

 

Jeg ligger ikke i venstre felt.

 

Jeg sier ikke at alle fartsovertredelser er helt forferdelig og ender med døden, men du kan ikke nekte for at høyere enn anbefalt fartsgrense kan ha litt å si når folk fyker utenfor veien, krasjer i et tre og får fremste del av bilen integrert i brystkassen sin.

 

ernie85: Så du mener at staten må ta ansvar for alle dødsulykkene som oppstår fordi de ikke lager baner til dere?

 

Hvor mye koster en dødsulykke? Én million kroner pluss pluss, sier du.

Hvor mye koster det for drittunger og annet pakk å holde seg til fartsgrensen? Null fuckings kroner.

Lenke til kommentar
Jeg ligger ikke i venstre felt.

 

Jeg sier ikke at alle fartsovertredelser er helt forferdelig og ender med døden, men du kan ikke nekte for at høyere enn anbefalt fartsgrense kan ha litt å si når folk fyker utenfor veien, krasjer i et tre og får fremste del av bilen integrert i brystkassen sin.

Det er det som er geinalt med skikkelige veier. 2 felt i hver retning gjør at du kan velge å kjøre 90, mens andre kan kjøre litt fortere uten problemer. Har man da i tillegg autovern så får man ikke most bilen i et tre heller. Der kan samfunnet spare mye penger. At alle skal følge fartsgrensene er en utopi, det kommer aldri til å skje.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...