Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det forteste DU har kjørt?


JaguarXKR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjørt selv i 175 km/t med min Opel astra 1,6i. Gi meg lengre strekning, så får du større fart!

hmm du får nok ikke den i så mye mer..... eller spørs hvilken årsmodell det er da. Jeg hadde min '95 astra 1,6 16v i litt over 180 på nåla, det var på autobahn, og brukte et par mil fra 170-180 :)

Lenke til kommentar
Kjørt selv i 175 km/t med min Opel astra 1,6i. Gi meg lengre strekning, så får du større fart!

hmm du får nok ikke den i så mye mer..... eller spørs hvilken årsmodell det er da. Jeg hadde min '95 astra 1,6 16v i litt over 180 på nåla, det var på autobahn, og brukte et par mil fra 170-180 :)

hmm rart jeg har samma bil 1.6 16v jeg fikk min 197 på nåla..

 

skal bare være sagt at jeg har byttet hele understellet på bilen, den er stiva og senka med senkesatser fra Sachs, så jeg har faktisk veldig bra kjøreegenskaper på bilen, veldig stiv

Lenke til kommentar
og da har du tatt med misvisning også? Eller har du målt med gps?

 

Ofte misvisning på opp til 20km/t og mer i den farta der faktisk.

 

Min astra 1.8 har en misvisning på 8km/t i 80 km/t. Dvs, speedometer viser 88, men jeg kjører i 80.

 

Og jo fortere man kjører da jo mer misvisning blir det.

Dette varierer vel en del fra bil til bil og om du kjører med orginal dim på dekka...det er jo tross alt det speedometeret er kalibrert for...

Lenke til kommentar

Det har selvfølgelig gått unna i utlandet, for det meste på to hjul. Kan love at det tar på å ligge en times tid mellom 200 og 270. Da er det uansett tid for å tanke...det er sjelden det er forhold til slik også på utenlandske motorveier, for trafikken setter sine begrensinger store deler av døgnet. Slik kjøring bedriver man kun når man er alene på veien. Når det gjelder bil har jeg ikke oppnådd de hysteriske hastigheter, men greide 240 på nåla på en Passat 1.8T m/BSR-chip i år 2000. Dette skjedde for øvrig på motorveien sør for Lyon.

 

Greide faktisk å få fartsbot i på Autobahn, 140 i 100-sonen. Dette skyldtes kort og godt at jeg trodde 100-grensa var opphevet. Ingen god følelse å bli innhentet av en tysk politibil med to morske politimenn inni. "Bitte Folgen"....

 

Har egentlig alltid foretrukket entusiastisk kjøring på svingete vei framfor de hysteriske hastighetene på rettstrekninger. Derfor var den siste sykkelen jeg eide en ny 1999 R6. Samtidig hadde jeg en lett og lav bil med V8 som bød på masse kjøreglede på svingete vei.

 

For tiden kjører jeg som en skikkelig hatt-kaill. Faktisk ikke ulikt kjøremønsteret jeg hadde det første året med MC...

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Har egentlig alltid foretrukket entusiastisk kjøring på svingete vei framfor de hysteriske hastighetene på rettstrekninger. Derfor var den siste sykkelen jeg eide en ny 1999 R6. Samtidig hadde jeg en lett og lav bil med V8 som bød på masse kjøreglede på svingete vei.

Jeg er helt enig. Hva er morsomt med å trykke gassen i bunn og holde i rattet? Ikke trenger man være spesielt flink for å klare det, alt avhenger av effekt og gir-ratio. Det værste er at skal man sette slike rekorder så utsetter man seg for ekstremt HØY risiko i noen få sekunder (vanligvis) mot for å heller ha det morro over lengre tid.

 

Det morsomste er aktiv kjøring!

 

Gi meg en volvo240 (sidewaysbilen #1), svingete vei med hardpakket snø og litt pudder oppå. DET er morsomt det!

 

Har også hatt det ufattelig morro med en Granada (V6, 2.3) i skogen. Gi meg et nedlagt grustak, skogsvei og et par utmarker som ikke er i bruk! Dette er også morsomt! (forøvrig slik jeg lærte meg å kjøre bil, onkel startet en Datsun 180B for meg og sa "lykke til, vær snill gutt". Onkel er kul :thumbup: )

 

Det er også morsomt med Celica GT-4 og svingete asfaltvei, men dette også nærmer seg grensen mellom morro og idioti.

 

QED

 

DrE

Lenke til kommentar
svingete asfaltvei, men dette også nærmer seg grensen mellom morro og idioti.

Kommer an på veiens beskaffenhet, det. Har egentlig aldri hatt det særlig gøy på grus annet enn med 4-hjulsdrevne biler. Asfalt-cowboy....

 

Når det gjelder kjøreglede med bil er det ikke mye som slår følelsen av varme dekk med godt grep mot tørr asfalt...og det å styre bilen gjennom svingene med gasspedalen. Men da kreves det dreiemoment hvis det skal kunne kontrolleres. På den riktige veien kan man ha det mye gøy med moderat hastighet og med minimal risiko for seg selv og andre.

 

Helkette. Nå kjenner jeg hattkaill-hatten holder på å ramle av her. Kanskje jeg skal spørre søskenbarnet mitt om å få en liten tur i Skyline`n hans...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...