Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det forteste DU har kjørt?


JaguarXKR

Anbefalte innlegg

Inferno Skrevet 16/10/2004 : 13:45

  QUOTE (chil @ 28/09/2004 : 18:13)

11000kmh fly  

 

 

Hmmmmm....

 

Jaggu lyst til å vite hvilket fly du har flydd gitt, nesten 10 MACH er ganske så fort...... Ja, faktisk fortere enn noen fly har klart  

Ehh... kan det ha vært under en av fartsforskningsturene til NASA på 50 - 60 tallet? er ikke sikker på farten da, men var jævlig mye i alle fall.

Husker du om du hang under buken på et større fly, før farten virkelig tok av chil..? :p

Den raskeste bemannede farkost er vel romraketter/romferger...utenom SR-71 blackbird, ikke alle fly som flyr fra alt som heter våpen.... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raskeste jeg har kjørt er i 110 i 90 sone, fattern satt på sia og muttern i baksetet (er bare 17år), bilen er en Toyota Carina E 2.0 120hk, tidligere lennsmannsbil, vet ikke om politiet modifiserer/chipper bilene...

 

Ellers har jeg suttet på i 175 i en sliten Kadett GSi 1,6.

 

Men den "ekleste" eller skumleste opplevelsen er 135 i en trang skogsvei med broren min i samme Toyota, skummelt :scared:

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
80km/h, motorvei. Som seg hør og bør.

 

Folk som råkjører burde fått kneskålene hakket av med en sløv skje.

Var just det jeg skulle til å si. :wee:

 

Jeg er selvsagt litt over inni mellom, men jeg skjønner ikke poenget med å kjøre i 200 km/t. Det dør mange mennesker pga det der, tenk litt på det.

joa, men så er det jo ikke noe fartsgrense på autobahn'n heller da, eller rudskogen. Men er enig i at det er dumt å kjøre over 200km/t på en vanlig vei her i norge.

Lenke til kommentar
men så er det jo ikke noe fartsgrense på autobahn'n heller da

Hvor har du fått dette fra? Det er jo mange steder hvor fartsgrensen er 120km/t.

Sorry, jeg blitt er rettet. Og du har helt rett. Men det er strekning det ikke er det på da. Poenget var vel egentlig at om man hadde lyst å kjøre så fort burd man ta det på steder der det faktisk var lov, og hvertfall ikke faren for fotgjengere var tilstede.

 

Edit: la til ett lite ord.

Endret av bugbear
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det gjennomgående at folk i byene kjører mer vettig enn folk på landet? Vi ser jo eksempler her også, Kongen på Karmøy for eksempel, som etter alt og dømme bor på Karmøy, en liten øy langt ute i havet.

 

Ja, det er mye grisekjøring i byen også, men jeg tror de på landet vinner med god margin. På Knarvik nord for Bergen der det, hos noen, er førstemann til å miste lappen f.eks. :roll:

 

...Men så er det jo flere kontroller i byene også da...

Lenke til kommentar

Flere kontroller, biler, folk og dyr, dermed større sjangs for å ødelegge/skade/drepe bil/folk/dyr.

 

Jeg legaliserer ikke tullete kjøring, men om forholdene er riktige (ingen folk, biler, god sikt, godt veigrep), hvorfor ikke teste bilen?

Men ikke test for mye, skader kan fort skje, og da kan bilen gå dukken (om du er heldig), eller du kan dø. (eliminerer andre kan dø, for det er ingen andre der)

 

Liker heller ikke de som skal kjøre som noen duster pga at de skal være så tøffe, blir bare faenskap av det. test bilen og dere selv på en lukket bane/god vei uten biler/folk.

Lenke til kommentar

Fikk brev av politiet på jobb i dag. Firmabilen som vi deler tre stykker, var tatt i fotoboks, 59 i 50 sone. 1200 i bot.

 

Siden det var på en kant av byen der kun jeg stort sett kjører, og siden jeg er en trafikkversting ble det kjapt og brutalt avgjort at det var meg som hadde kjørt bilen på det aktuelle tidspunktet.

 

Jeg var ikke det spor uenig... Det har jeg bare ikke samvittighet til å være :roll:

Dog, jeg lurte litt, siden jeg vet om alle fotoboksene og alltid kjører rolig i disse områdene...

 

Anyways, fyllte ut "ja, jeg var den som kjørte-papirer" og dro ned til politiet for å få forenklet forelegg. Skrev under på forelegget, snakket litt pc med politidama som satt der (hun slet med en compaq :cry: ) og var egentlig klar til å dra derfra med bota i hende...

 

Så tenkte jeg... hvorfor ikke ta en titt på fotoboks-bildet. Se om jeg hadde pulehår eller noe sånn, om jeg pillet nese i det akutelle tidspunktet eller hva... HEHE

 

Jauda, sa jeg gauda. Politidama fant frem noen negativer fra den aktuelle dagen. Utrolig mange som hadde vært uheldig den dagen også! Så bladde hun frem til #17. Meg. Råkjøreren.

 

Bildet var klart og tydelig. Jeg sjekket faktisk først kun nr på bilen og så lett at det var vår bil. Men så... så la jeg merke til noe. Det var ei dame som kjørte bilen!!! OG det var ikke meg? (nei, jeg er ikke en dame)

 

Det var faktisk samboeren til kolegaen min... Hun så rimelig konsentrert ut der hun satt med ansiktet presset frem i frontruta :w00t::w00t:

 

1200,- spart tenkte jeg! Til og med politidama lo litt der hun satt.

Måtte jo ringe tvert til kollegaene mine og bedyre min beviste uskyld! De igjen ringte til "den mere aktuelle kandidaten" avbildet på fotoboksnegativene og kjeftet henne opp litegrann!

 

Godt humør ja!

 

DrE

(nå skal jeg kjøre hjem. I fartsgrensa)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...