Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det forteste DU har kjørt?


JaguarXKR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høyre side der kunne jeg ha sittet på Skremmer ikke meg.. det trenger ikke nødvendigvis være villmannen i gaten som gjør feil... selvom det er han som kjører for fort... Fordi om det er staten som setter lover og regler så betyr ikke det at de har rett i alle sine avgjørelser... Det er faktisk maks frustrerende og kjøre i 35-40 km/t i en 50 sone, og nesten like teit som å kjøre for fort...:innocent: Fartsgrensen er til for å holdes i Norge (rett meg hvis jeg tar feil nå?), og hvis du ikke klarer det bør du vurdere deg å skaffe deg en ny bil eller slutte å kjøre... Kommer seff ann på vinter eller vår sant, men ja... fred ut

*off topic*?

Lenke til kommentar
Høyre side der kunne jeg ha sittet på Skremmer ikke meg.. det trenger ikke nødvendigvis være villmannen i gaten som gjør feil... selvom det er han som kjører for fort... Fordi om det er staten som setter lover og regler så betyr ikke det at de har rett i alle sine avgjørelser... Det er faktisk maks frustrerende og kjøre i 35-40 km/t i en 50 sone, og nesten like teit som å kjøre for fort...:innocent:  Fartsgrensen er til for å holdes i Norge (rett meg hvis jeg tar feil nå?), og hvis du ikke klarer det bør du vurdere deg å skaffe deg en ny bil eller slutte å kjøre... Kommer seff ann på vinter eller vår sant, men ja... fred ut

*off topic*?

Øh, mulig jeg nå er trøtt og alt det der, men uansett. Problemet med bil er at du aldri har kontroll over andre elementer i trafikken enn deg selv og bilen din. Så enkelt er det. Problemet er at man er av en oppfatning av lavere fart=mindre ulykker, selvfølgelig blir det mindre ulykker om bilen står stille....

Selvfølgelig er lavere fart=mindre ulykker enkelte steder, men jeg ser over hodet ingen grunn til at det feks. skal være 100 på en vei som er konstruert for 120....spesiellt ikke når 1 av 50 holder 100 og resten 110-120.

 

Kom akkurat hjem fra hyttetur, snittfart 75km/t, høyeste fart 150(fordi en GJØK med ATV på henger ga på når jeg skulle forbi i nedoverbakke), laveste 40km/t, gjennom et gardstun... Utenom dette stod fartsholdern på 100, da ligger bilen i ca 95. Fartsgrensa var 80. Kjører aldri fortere enn at jeg vet at jeg har kontroll på meg selv og bilen, mer kan jeg ikke gjøre for å unngå ulykker.

 

Det jeg ser som mer trafikkfarlig er slike som han jeg nevnte med en ATV på en MINI henger som kjører over 100 hvor lasten ikke er sikkret sikkelig,eldgamle småbiler som omtrent ikke har luft i bakdekkene og vingler fra og tilbake, ser på dette som mer trafikkfarlig enn å ligge litt over fartsgrensa. Ellers er det og vogntog og busser som kjører som om de var alene på veien.

 

Som man kanskje skjønner så liker jeg fart, og haddeikke gått av veien for å være med i Gumball... :innocent:

Lenke til kommentar
287km/t med en BMW Alpina B9. Målt med GPS. Seriøst redd. Komplett idioti.

Her er en til som tror på julenissen.Var vel "litt"fort dette med en gammel holk.Det er veldig vanskelig å tro på deg uten mer doc.

Vims:

 

En Alpina B9 er ingen standard 518 ;). Toppfarten er vel oppgitt til rundt 250 originalt fra fabrikk. Med litt feilvisning og nedoverbakke kan det fort bli ca 280 på speedoen

Lenke til kommentar

Hvis han har hatt alt for høy fart mener jeg at sånne folk ikke har livets rett. Hadde det vært en urutinert fører av en Nissan Micra '89 som møtte Sierraen, hadde nok Micra-føreren vært ganske kake nå. Hva gir Sierra-føreren rett til å ta livet til den andre føreren?

 

Alle biler med Cosworth i navnet burde vært forbeholdt aldersgruppen 35+

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Høyre side der kunne jeg ha sittet på Skremmer ikke meg.. det trenger ikke nødvendigvis være villmannen i gaten som gjør feil... selvom det er han som kjører for fort... Fordi om det er staten som setter lover og regler så betyr ikke det at de har rett i alle sine avgjørelser... Det er faktisk maks frustrerende og kjøre i 35-40 km/t i en 50 sone, og nesten like teit som å kjøre for fort...:innocent: Fartsgrensen er til for å holdes i Norge (rett meg hvis jeg tar feil nå?), og hvis du ikke klarer det bør du vurdere deg å skaffe deg en ny bil eller slutte å kjøre... Kommer seff ann på vinter eller vår sant, men ja... fred ut

*off topic*?

Fartsgrensen i Norge er den maksimalt tilatte fart på strekningen. Når det er gode forhold er det som regel ingen problem å holde 80kmh. Men er det glatt og dårlig brøytet, er ikke forholdene gode nok for 80kmh. Da skal du som ansvarsfull bilist finne en passende fart under 80kmh.

 

 

Forteste jeg har kjørt er 180kmh på et islagt vann under kontrollerte forhold. Sånn villmarkskjøring kan jeg gå god for...

Lenke til kommentar
287km/t med en BMW Alpina B9. Målt med GPS. Seriøst redd. Komplett idioti.

Her er en til som tror på julenissen.Var vel "litt"fort dette med en gammel holk.Det er veldig vanskelig å tro på deg uten mer doc.

Greit nok at du ikke tror på det. Du satt ikke på, og jeg går ut i fra at det er naturlig å være skeptisk.

 

Ang. bilen: Tviler sterkt på at gutten som eier den ikke har gjort noe med den selv. Ingen som har en Alpina BMW lar den være som ny lenge.

 

PS: har heller ingen dokumentasjon på råkjøringen (driver ikke noe slags wannabe-Getaway In Stockholm her..)

Lenke til kommentar
Ca 60 på rulleskøyter.

 

Har kjørt ganske fort på firefelten ved Uddevalla.

Jeg tør mene det er ganske stor forskjell på å kjøre hardt og å kjøre rått.

Feks 80 i en 50-sone er ikke fort; Det er bare dumt.

Spørs hvilken 50 sone. Har en her med et par hundre meter slette med god oversikt. Aldri folk som går langs veien, siden det er jorde på hver side vil du se de for alikevel. Opplyst er den også. Og 50. Teit. Burde vært høyere.

Farten en velger avgjøres av 3 faktorer:

 

- Fartsgrensen

- Troen på egen ferdighet

- Sansynlighet for å bli tatt

 

Om du mener at du har nok kompetanse til å kjøre raskere enn oppgitt fartsgrense, er det mulig at jeg ikke ville turt å kjøre på samme vei som deg. For da anser jeg deg som en trafikkfare. Husk, det er det uventede som dreper.

 

Det er mange som bryter fartsgrensen, men ikke alle lever like lenge ;)

 

Hvis man blir frustrert av å kjøre sakte mener jeg man ikke er skikket til å kjøre bil.

 

</off-topic>

 

Jeg forsøkte 160 på a-banen i tyskland rett etter Berlinmuren...var en av de første forbi grensen faktisk :w00t: . En 86 opel ascona. Ble rent imponert jeg faktisk...

Endret av fjartan
Lenke til kommentar
Inferno Skrevet 16/10/2004 : 13:45

  QUOTE (chil @ 28/09/2004 : 18:13)

11000kmh fly 

 

 

Hmmmmm....

 

Jaggu lyst til å vite hvilket fly du har flydd gitt, nesten 10 MACH er ganske så fort...... Ja, faktisk fortere enn noen fly har klart 

Ehh... kan det ha vært under en av fartsforskningsturene til NASA på 50 - 60 tallet? er ikke sikker på farten da, men var jævlig mye i alle fall.

Husker du om du hang under buken på et større fly, før farten virkelig tok av chil..? :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...