Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det forteste DU har kjørt?


JaguarXKR

Anbefalte innlegg

Vultur Gryphus Skrevet 18/09/2004 : 13:48

  Levang-Leinesodden (1988)

Ford Granada 2.3L 1978 mod.

220 km/t 

 

:blush: Dere gir dere ikke...

 

Dette var jo atter et glimrende eksepel på åt tåpelighetene ikke har noen grenser i denne tråden..

 

Som også "Ezekiel" er inne på, lurer også jeg litt på sånn ca hvilket turtall den gamle V sekser`n faktisk var oppe i under denne fantastiske turen din?

Så vidt jeg kan huske var det full trøkk hele veien! Det var ikke noe særlig akks i det gamle jernet, men et voldsomt bunndrag! I tillegg er det rett strekke nesten hele veien, makan til fartsstripe skal du lete lenge etter! Jeg er helt enig i at det er totalt idotisk å oppføre seg på en slik måte i trafikken, noe jeg har sluttet med for lenge siden, selvfølgelig. Men si det til en 18 åring som som har et blodferskt sertifikat i lomma og som syns at fart er tøft, og som ikke er redd for å dø!

Selv har jeg gått over til tråsykkel..

220 med en gammel Granada...GLem det :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en Granada 1977 modell med 2,3 V6 og det er så totalt uaktuelt at den bilen gjorde 220 at det er helt skummelt!

 

Greit nok, det var en morsom bil å ha til russebil i 1996, men at den parkerer min tidligere 1983 Golf GTi er ikke annet enn en røverhistorie.

 

Merkelig hvor folk lar seg rive med når det er snakk om hastigheter over 200...

 

DrE

Lenke til kommentar

toyota camry 1987 1,8l

speedometer ble makset på autobahnen, dette var for en del år siden, vi snakker om 10 år tilbake... men fortsatt...

Den er nå moden for skraphaugen, den rister om du kjører mer enn 100...

 

ps: kan være feilvisning på 10%, så av 220 kan det være at vi bare har kjørt i 200

Lenke til kommentar

Død, det endelige opphør av livsprosessene hos en organisme. Tidl. fastslo man at et menneskes d. hadde inntrådt ved opphørt hjertevirksomhet og åndedrett, samt gjenkjenning av de såkalte dødstegn. I dag har nye metoder til kunstig opprettholdelse av livsfunksjonene gjort det mulig å holde hjerte- og lungefunksjonen i gang hos et menneske med utslukket hjernefunksjon, noe som har ført til debatt om det er hjernedød el. hjertedød som skal legges til grunn for d.-begrepet. Hjernedød er blitt d.-kriteriet i stadig flere land; dermed kan et uskadd organ tas fra en hjernedød i transplantasjonsøyemed før opphør av blodsirkulasjonen har ført til skader på organet.Frister dette gutter,nei jeg trodde ikke det.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at en CLK 200 kompressor gjør ca 140-150 med taket nede og 4 pers i bilen...rimlig ustabil når man dundrer i 130 inn i en sving:). Ble frakjørt av en Taxi, menmen, kan vel ikke klage, Taxien var enten en E270 eller E320. Ble parkert på rullende akserellasjon...

 

Btw. Hvordan kan man være redd for å dø når livet er det mest dødlige som fins? :green:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...