Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det forteste DU har kjørt?


JaguarXKR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt lappen i over to år nå, men holder meg i skinnet. Liker ikke tanken på å forvandle meg selv og andre uskyldige til:

makrell.jpg

 

Pallespikring frister heller ikke noe særlig. Fengselsstraff for råkjøring syns mange er for strengt, men når man leser denne tråden er det kanskje like greit at det ikke er fritt frem?

 

Det forteste jeg har kjørt selv er forresten med ettmotors småfly av typen Piper. De går godt over 200km/t, og bråker som et helvete. :w00t:

Med bil har jeg kjørt i ca 150 km/t. Fort nok for meg. Liker bedre aktiv kjøring på svingete veier med lite trafikk, enn å kjøre i sikksakk mellom bilene på en tett trafikkert motorvei.

Lenke til kommentar

Dette er jammen den værste tråden jeg har sett i hele mitt liv, blir nesten flau bare av å lese... :blush:

En og annen sann historie er det jo innimellom, men folk som har kjørt 245 med 80 talls Golf GTI osv.. spar oss a!

 

Som alle vet dobler luftmotstanden seg 4 ganger for hver gang farten dobles, det vil altså i enkelhet si at det trengs vanvittig mye mer effekt for å komme seg fra 200 kmt, og opp til 250kmt.

 

Bare for å illustrere kan vi si at hvis vi trenger 100 Hk for å kjøre i 150 Kmt, så trenger vi 400 Hk for å kjøre i 300 Kmt...

Det er selvsagt ikke så enkelt, jeg prøver bare å belyse noen fysike lover som ikke ser ut til å gjelde på denne tråden :D

 

 

Hvor dum er det lov å gjøre seg??

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Til dere som kjører fort der det er "forsvarlig"

(steder der det ikke ferdes noen andre)

Fortsett med det :thumbup:

 

Til dere som kjører fort der det ikke er "forsvalig"

(trafikerte veier, tett bebygde støk osv)

 

Har dere noen gang tenkt på hva som skjer hvis dere av en eller annen grunn mister kontroll over bilen og deiser i en imøte kommende bil der det fks sitter en helt uskyldig barne familie??

 

Jeg kan si det slik at hvis jeg og min familie hadde kjørt og en drekk og mekk kar med sin blod trimma bil hadde kommet i full fart og smellt inn i oss så mine barn hadde blitt skadet/blitt drept, så ville han/hun bokstavelig talt blitt henrettet på den værst mulig måte som min fantasi hadde greid å tenke frem <---bokstavelig talt

 

Dette er ingen "jeg er så tøff og hard" erklæring men det er rett og slett en en familiefars mening om hva som hadde skjedd hvis dette marerittet hadde skjedd!

 

Bare til ettertanke

Endret av Hooligan
Lenke til kommentar

Vultur Gryphus Skrevet 18/09/2004 : 13:48

  Levang-Leinesodden (1988)

Ford Granada 2.3L 1978 mod.

220 km/t 

 

:blush: Dere gir dere ikke...

 

Dette var jo atter et glimrende eksepel på åt tåpelighetene ikke har noen grenser i denne tråden..

 

Som også "Ezekiel" er inne på, lurer også jeg litt på sånn ca hvilket turtall den gamle V sekser`n faktisk var oppe i under denne fantastiske turen din?

Lenke til kommentar
Til dere som kjører fort der det er "forsvarlig"

(steder der det ikke ferdes noen andre)

Fortsett med det :thumbup:

 

Til dere som kjører fort der det ikke er "forsvalig"

(trafikerte veier, tett bebygde støk osv)

 

Har dere noen gang tenkt på hva som skjer hvis dere av en eller annen grunn mister kontroll over bilen og deiser i en imøte kommende bil der det fks sitter en helt uskyldig barne familie??

 

Jeg kan si det slik at hvis jeg og min familie hadde kjørt og en drekk og mekk kar med sin blod trimma bil hadde kommet i full fart og smellt inn i oss så mine barn hadde blitt skadet/blitt drept, så ville han/hun bokstavelig talt blitt henrettet på den værst mulig måte som min fantasi hadde greid å tenke frem <---bokstavelig talt

 

Dette er ingen "jeg er så tøff og hard" erklæring men det er rett og slett en en familiefars mening om hva som hadde skjedd hvis dette marerittet hadde skjedd!

 

Bare til ettertanke

:thumbup: Støttes :thumbup:

Lenke til kommentar

Vultur Gryphus Skrevet 18/09/2004 : 13:48

  Levang-Leinesodden (1988)

Ford Granada 2.3L 1978 mod.

220 km/t 

 

:blush: Dere gir dere ikke...

 

Dette var jo atter et glimrende eksepel på åt tåpelighetene ikke har noen grenser i denne tråden..

 

Som også "Ezekiel" er inne på, lurer også jeg litt på sånn ca hvilket turtall den gamle V sekser`n faktisk var oppe i under denne fantastiske turen din?

Så vidt jeg kan huske var det full trøkk hele veien! Det var ikke noe særlig akks i det gamle jernet, men et voldsomt bunndrag! I tillegg er det rett strekke nesten hele veien, makan til fartsstripe skal du lete lenge etter! Jeg er helt enig i at det er totalt idotisk å oppføre seg på en slik måte i trafikken, noe jeg har sluttet med for lenge siden, selvfølgelig. Men si det til en 18 åring som som har et blodferskt sertifikat i lomma og som syns at fart er tøft, og som ikke er redd for å dø!

Selv har jeg gått over til tråsykkel..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...