salte aper Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Sted:oslo-Lillestrøm Bil:Audi A6 (helt ny) Fart:170-190km slalom mellom bilene! jeg bare satt på og var livredd og ikke lenge etter ble han stoppet av purken og mista førekortet og fengsel :!: Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Sted: Belgisk Motorvei Bil: Volvo V70 2.4t Fart 250 på klokka (dvs noe mindre) Lenke til kommentar
everex Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 80 km/t på et avsperret område... Har ikke lov til å øvelseskjøre engang... Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Har hatt lappen i over to år nå, men holder meg i skinnet. Liker ikke tanken på å forvandle meg selv og andre uskyldige til: Pallespikring frister heller ikke noe særlig. Fengselsstraff for råkjøring syns mange er for strengt, men når man leser denne tråden er det kanskje like greit at det ikke er fritt frem? Det forteste jeg har kjørt selv er forresten med ettmotors småfly av typen Piper. De går godt over 200km/t, og bråker som et helvete. Med bil har jeg kjørt i ca 150 km/t. Fort nok for meg. Liker bedre aktiv kjøring på svingete veier med lite trafikk, enn å kjøre i sikksakk mellom bilene på en tett trafikkert motorvei. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Piper Cub? Pappa har lyst på en slik Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Dette er jammen den værste tråden jeg har sett i hele mitt liv, blir nesten flau bare av å lese... En og annen sann historie er det jo innimellom, men folk som har kjørt 245 med 80 talls Golf GTI osv.. spar oss a! Som alle vet dobler luftmotstanden seg 4 ganger for hver gang farten dobles, det vil altså i enkelhet si at det trengs vanvittig mye mer effekt for å komme seg fra 200 kmt, og opp til 250kmt. Bare for å illustrere kan vi si at hvis vi trenger 100 Hk for å kjøre i 150 Kmt, så trenger vi 400 Hk for å kjøre i 300 Kmt... Det er selvsagt ikke så enkelt, jeg prøver bare å belyse noen fysike lover som ikke ser ut til å gjelde på denne tråden Hvor dum er det lov å gjøre seg?? Endret 14. september 2004 av pcp160 Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Hvor dum er det lov å gjøre seg?? Visste du ikke at å spille dum nordmann er godtrikset over alle? DrE Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Tror nok ikke det var en Piper Cub, Fragletrollet! De går ikke noe særlig fortere enn 100 km/t. Det var nok en comanche eller noe liknende Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Det var nok en Piper Cherokee jeg fløy Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 - Sted: Nye Gardermoen-tunnelen ved Harestua - Bil/MC: Audi A4 2003 mod, 100 hk tdi -ting - Toppfart 225 km/h Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Sted: utenfor Hønefoss Bil: VW Passat 02 Fart: 140 km/t Det var under øvelseskjøring. Fyller 18 i november Lenke til kommentar
laerda Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Sted: Mellom jevnaker og Bjonerua Bil: VW Passat '97 Fart: 160 km/t Da gikk det litt for fort i forhold til veien syns jeg Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Til dere som kjører fort der det er "forsvarlig" (steder der det ikke ferdes noen andre) Fortsett med det Til dere som kjører fort der det ikke er "forsvalig" (trafikerte veier, tett bebygde støk osv) Har dere noen gang tenkt på hva som skjer hvis dere av en eller annen grunn mister kontroll over bilen og deiser i en imøte kommende bil der det fks sitter en helt uskyldig barne familie?? Jeg kan si det slik at hvis jeg og min familie hadde kjørt og en drekk og mekk kar med sin blod trimma bil hadde kommet i full fart og smellt inn i oss så mine barn hadde blitt skadet/blitt drept, så ville han/hun bokstavelig talt blitt henrettet på den værst mulig måte som min fantasi hadde greid å tenke frem <---bokstavelig talt Dette er ingen "jeg er så tøff og hard" erklæring men det er rett og slett en en familiefars mening om hva som hadde skjedd hvis dette marerittet hadde skjedd! Bare til ettertanke Endret 18. september 2004 av Hooligan Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Levang-Leinesodden (1988) Ford Granada 2.3L 1978 mod. 220 km/t Endret 18. september 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
GigaBob Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 - Sted: Hellas, Naxos - Bil: Nissan Skyline (onkelen min sin) - Toppfart: 50 km/t er ikke gammel nok til å ta lappen enda! Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Levang-Leinesodden (1988)Ford Granada 2.3L 1978 mod. 220 km/t godt jobba, granada kom ikke med 5trinns kasse før i 83, så dersom du ikke hadde automat må det ha vært medvind og nedoverbakke (5trinnskassa klarer ca 200km/t på 4. giret, da varver motoren rundt 6000+ rpm) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Vultur Gryphus Skrevet 18/09/2004 : 13:48 Levang-Leinesodden (1988) Ford Granada 2.3L 1978 mod. 220 km/t Dere gir dere ikke... Dette var jo atter et glimrende eksepel på åt tåpelighetene ikke har noen grenser i denne tråden.. Som også "Ezekiel" er inne på, lurer også jeg litt på sånn ca hvilket turtall den gamle V sekser`n faktisk var oppe i under denne fantastiske turen din? Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Levang-Leinesodden (1988)Ford Granada 2.3L 1978 mod. 220 km/t Ja det tror du på. Lenke til kommentar
Vims Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Til dere som kjører fort der det er "forsvarlig" (steder der det ikke ferdes noen andre) Fortsett med det Til dere som kjører fort der det ikke er "forsvalig" (trafikerte veier, tett bebygde støk osv) Har dere noen gang tenkt på hva som skjer hvis dere av en eller annen grunn mister kontroll over bilen og deiser i en imøte kommende bil der det fks sitter en helt uskyldig barne familie?? Jeg kan si det slik at hvis jeg og min familie hadde kjørt og en drekk og mekk kar med sin blod trimma bil hadde kommet i full fart og smellt inn i oss så mine barn hadde blitt skadet/blitt drept, så ville han/hun bokstavelig talt blitt henrettet på den værst mulig måte som min fantasi hadde greid å tenke frem <---bokstavelig talt Dette er ingen "jeg er så tøff og hard" erklæring men det er rett og slett en en familiefars mening om hva som hadde skjedd hvis dette marerittet hadde skjedd! Bare til ettertanke Støttes Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Vultur Gryphus Skrevet 18/09/2004 : 13:48 Levang-Leinesodden (1988) Ford Granada 2.3L 1978 mod. 220 km/t Dere gir dere ikke... Dette var jo atter et glimrende eksepel på åt tåpelighetene ikke har noen grenser i denne tråden.. Som også "Ezekiel" er inne på, lurer også jeg litt på sånn ca hvilket turtall den gamle V sekser`n faktisk var oppe i under denne fantastiske turen din? Så vidt jeg kan huske var det full trøkk hele veien! Det var ikke noe særlig akks i det gamle jernet, men et voldsomt bunndrag! I tillegg er det rett strekke nesten hele veien, makan til fartsstripe skal du lete lenge etter! Jeg er helt enig i at det er totalt idotisk å oppføre seg på en slik måte i trafikken, noe jeg har sluttet med for lenge siden, selvfølgelig. Men si det til en 18 åring som som har et blodferskt sertifikat i lomma og som syns at fart er tøft, og som ikke er redd for å dø! Selv har jeg gått over til tråsykkel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg