Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det forteste DU har kjørt?

JaguarXKR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

speedometeret (som forøvrig viste ca 15km/h +/- for lite) på en volvo 240 vogn til en kompis viste 200km/h over svenskefjellet sist sommer. Og da ble vi forbikjørt av en BMW :p (... kjørte ikke selv)

men det var ikke gøy. Liker heller litt mindre fart og heller kjøre litt rally istedet :D

forteste jeg har kjørt selv (øvelseskjørt) er vel i overkant av 120 med en ford focus 2001 mod, 1.6, ca. 96hester (og alle går på høy..). Var vel på vei fra stjørdal elns.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
forteste jeg har kjørt selv (øvelseskjørt) er vel i overkant av 120 med en ford focus 2001 mod, 1.6, ca. 96hester (og alle går på høy..).

:lol:

Btw. Speedometeret viser kun ca.15 km/t feil, ved en viss hastighet.

Feildifferansen kan kun måles nøyaktig i %.

Lenke til kommentar
Btw. Speedometeret viser kun ca.15 km/t feil, ved en viss hastighet.

Feildifferansen kan kun måles nøyaktig i %.

ok! Gikk ut fra at det var 15km/h feil fordi han ble stopped i 65 km/h i 80 sonen på "mæresmyra" :p og ja... tror du ikke den forbanna snuten tok en teknisk kontroll med det samme, selv om det egentlig bare var fartskontroll? JODA. Når en ungdom for en gangs skyld ikke svinekjører, så er det pinadø ikke fred å få da heller! (og nei, han lagde ikke kø)

Lenke til kommentar

Denne tråden er skapt for dumme kommentarer.

Det er liksom ikke meningen at man skal legge ut her om hvor fort man har kjørt hvis man har hatt 80 i en 80-sone som maks.

Og nei, jeg er absolutt ikke for å kjøre for fort selv om jeg har gjort det selv for noen år siden.

PS. Kraft måles aldri i kg (som er en enhet for masser).

Lenke til kommentar

Fart er gøy når man kan det, ikke fordi man vet at nå kan man dø... (som en her klarte å prestere å si.. men det er nå igjen bare min mening).

Jeg har sitti på i en GAMMEL Mercedes Benz 230 Gelenderwagen i litt over 180km/t på autobanen i Tyskland. En traumatisk opplevelse, kjentes ut som hele bilen når som helst kunne dette fullstendig fra hverandre. Så for meg, igjen & igjen, at jeg skrapa bortover asfalten etter at alle bilens deler hadde blåst til helvete bort. Men det gikk heldigvis bra... hehe.

Lenke til kommentar

PS. Kraft måles aldri i kg (som er en enhet for masser).

ok idiotisk skrevet av meg. Men var noko eg lærte på skulen for ca. utregning av førerens vekt ved bråstopp. Står lit om det her

Edit: Bør jo gå opp eit lys for dei fleste.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hater sånne skinnhellige idioter, "Ånei, dere som kjører fort kan brenne, kjøre over fartsgrensene er fy-fy"!

Noen hopper i fallskjerm, andre kjører fort. Er det dermed sagt at man kjører ned masse folk? Selvsagt skjer det, og da er det jyplinger som nettopp har fått lappen som skal presse sin harry-bil opp i 250, men ikke har peiling på hvordan en bil oppfører seg.

Men så er det folk som har peiling da, og ikke tar sånne sjanser. Kjøre fort er gøy...

EDIT: Nå skal det sies at jeg ikke er for ungdom som kjører gris fordi det er kult, så sånn sett er jeg enig med mange her. Det bare kom litt feil ut.

Synes heller ikke det er så kult å ligge i 300 på en rett strekke. Mye fetere å ligge breit på vinterføret, eller på grusveiene oppe i fjellet.

Endret av pZion
Lenke til kommentar
Har ikke kjørt så veldig mye selv...

Men en gang satt jeg på med fattern, på vei hjem fra et sted LANGT utti landet, I en merc E300 som var trimma til 180hk... Husker ikke hvor stor motor...

Ergo: Trimma E300

Fart: 170km/t på svingete landvei (R4)

Sted: nittedal (akershus?)

Pisk meg hvis jeg tar feil nå, men har ikke E300 rundt 180HK orginalt??

Lenke til kommentar

Vel har iallefall utskrift fra politiets radar der jeg hldt 152 km i 60 sona ,i tillegg stoppa jeg ikke når de vinka meg inn :) Dette var på en Audi Qauttro .

Jeg var nemmelig på tur til sykehus med en dødssyk pasient ,på retur ble jeg stoppet ,men det morroe var at jeg hadde med lapp fra legen at det stod om liv.

Han så litt skuffa ut upèn når han leste den.

Dette var i min tid som Taxi sjåfør .

Fart er greit så lenge det skjer under sikre forhold, derfor skulle det vert mange flere baner rundt omkring som var gratis å bruke.

Men idiotkjøring langs veiene er jeg imot,det finnst ikke et menneske med sunn fornuft som kan påstå at det har kontroll i 200 km/t.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...