alos Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 kjørte i 190 med en subaru forrester 2l 2003 mod, versjonen uten turbo. Sted var på den mye veien mellom hokksund og kongsberg. Mulig bilen kan komme opp i 200, men da må sletta være veldig lang. Lenke til kommentar
JonasGab Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 - location: hemmelig - suzuki gsx-r 1000 med zuuuper trim - 310 km/ t MVH moi Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 JonasGab: Har du noen gang regnet ut hvor lang stripe med kjøttdeig du hadde blitt omgjort til hvis du hadde gått på trynet der? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Tror egentlig ikke det hadde blitt så mye stripe. Med slik fart vil han nok sprette mye bortover og legge igjen litt her og der. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 JonasGab: Har du noen gang regnet ut hvor lang stripe med kjøttdeig du hadde blitt omgjort til hvis du hadde gått på trynet der? Fall på ren asfalt med skikkelig utstyr går greit, så lenge du ikek treffer noe. Men det gjør du garantert. Og da er det game over. Møtet med autovernet i 300 blir nok ikke særlig behagelig. Regner med at 310 var et stor kick. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Hvis vi da sier at han kjørte med shorts og t-skjorte, uten noe som helst form for sikkerhets utstyr. (noe han sikkert ikke gjorde) EDIT: Kan mistolkes veldig. Mente at han sikkert brukte skikkelig utstyr. Endret 16. mars 2004 av sluffy Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Har falt i høye hastigheter Men med strikk på bena da Verdens høyeste btw, som ikke er fra luften. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Er det sant at noen politikere har kommet opp med et forslag om å fartssperre alle nye biler ved 100 km/t? Aldri hørt om det og aldri vil jeg høre om det heller. Det er idioti. Hvorfor? Fordi man trenger mer fart enn det, f.eks ved forbikjøring. Dessuten må man legge til misvisning, altså det må _minimum_ være 110km/h. I tillegg tviler jeg på at bilfabrikanter vil implementere slikt utstyr bare fordi det knøttlille landet Norge ønsker fartsperre. Dessuten; man kan jo alltids importere Edit: for ikke å snakke om at man får reduserte bøter ved forbikjøring hvis farten er 20-30% over fartsgrensen, mener iallfall det er noe sånt. Hehe dette høres litt for dumt ut. Ikke det at jeg er for fartsperre, men en slik sperre er meget enkelt og implementere for produsentene, software har de allerede utviklet. Knøttlite land som Norge du . Du må ha mer fart enn 110 km/t når du skal foreta en forbikjøring? For det første; hvis du må ha en så høy fart for å komme forbi han foran deg, så er det ikke noe vits å kjøre forbi (da bryter du fartsgrensen siden han foran deg allerede holder den maksimalt tillate fart). For det andre så må du fortsatt holde fartsgrensen for veien du ferdes på når du skal foreta en forbikjøring. Kommer du da ikke forbi kan du ligge bak, siden du ikke vinner en dritt på å kjøre forbi. Maks fart i Norge er 100 km/t på visse klasse A motorveier. Jeg spør meg da hvorfor du trenger MER fart enn 110 km/t i knøttlille Norge, som kan sammenlignes med land hvor man tar i mot Slotti ved bomstasjonene . Det er bare tull å si at du trenger mer enn 110 km/t i Norge. Det blir såklart påkrevd at man monterer en slik sperre på import biler som kommer til Norge. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Du må ha mer fart enn 110 km/t når du skal foreta en forbikjøring? For det første; hvis du må ha en så høy fart for å komme forbi han foran deg, så er det ikke noe vits å kjøre forbi (da bryter du fartsgrensen siden han foran deg allerede holder den maksimalt tillate fart). For det andre så må du fortsatt holde fartsgrensen for veien du ferdes på når du skal foreta en forbikjøring. Kommer du da ikke forbi kan du ligge bak, siden du ikke vinner en dritt på å kjøre forbi. Det er bare tull å si at du trenger mer enn 110 km/t i Norge. At man MÅ ha mer enn 110 er kanskje litt å ta i ja, men for å foreta tryggere forbikjøringer er det best å øke farten mye sånn at man kommer fort forbi. Det må jo du også forstå at hvis man kjører forbi en annen bil med 5km/h høyere fart så tar det veldig mye lenger tid enn hvis man holder 15km/h høyere fart. Altså ligger man i feil kjørefelt kortere tid og har mindre sjans for å støte på noen der. Som kjørelærern min sa: Det er ikke tillatt å bryte fartsgrensene ved forbikjøring, men det er lov til å bruke hue! Edit: trykkleif Endret 17. mars 2004 av phsyco Lenke til kommentar
-=Nike=- Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Tviler nok litt på 190 med golf 1,4. Da viser iallefall speedometeret feil. Golf 3 ble vel ikke levert med 1,4, men golf 4 har. Den har oppgitt toppfart til 171, 190-10% er ganske nøyaktig 171..... Joda , Golf III er levert i 1,4Liter (har en selv) Sted : AutoBhan Bil/Mc : Ducati 748sps Fart : ca 265km(reelt ca245) Lenke til kommentar
Dj-Olsen Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Hmm forteste jeg har kjørt er vell 240 km/t på en bonde vei i Sverige. Kjørte vell Golf 4'en min er vell en 2.0 liters motor.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 (endret) 70km/t ned fra Fanafjellet på en Everest Bison (ja, sykkel med pedaler) KICK (Kjørte omtrent parallellt med en bil litt lenger nede, mamma altså) Satt på med pappa på Autobahn: 210km/t Audi A8 2,5 TDI Edit: Skriveleif Endret 23. mars 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Har kjørt ned korketrekkeren på sykkel før.... UTEN å bremse for å si det slik ! Det var fort det... shit veldig uansvarlig. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 70km/t ned fra Fanafjellet på en Everest Bison (ja, sykkel med pedaler) KICK (Kjørte omtrent parallellt med en bil litt lenger nede, mamma altså) Satt på med pappa på Autobahn: 210km/t Audi A8 2,6 TDI Audi har 2.6 bensin eller 2.5 tdi. Du må bestemme deg.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 70km/t ned fra Fanafjellet på en Everest Bison (ja, sykkel med pedaler) KICK (Kjørte omtrent parallellt med en bil litt lenger nede, mamma altså) Satt på med pappa på Autobahn: 210km/t Audi A8 2,6 TDI Audi har 2.6 bensin eller 2.5 tdi. Du må bestemme deg.. Mente 2,5TDI Skriveleif Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Har ikke kjørt så veldig mye selv... Men en gang satt jeg på med fattern, på vei hjem fra et sted LANGT utti landet, I en merc E300 som var trimma til 180hk... Husker ikke hvor stor motor... Ergo: Trimma E300 Fart: 170km/t på svingete landvei (R4) Sted: nittedal (akershus?) Endret 30. mars 2004 av King_mephisto Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 klarte å dra en VW 95mod caravell med 1,8 disel, ca 90hk og 3 passasjerer+ sikkert 200kg pc utstyr ol. opp i 120 mitt på fjellet, i nedover bakke med utrolig god utsikt fremmover. Ooo det var fort, men har liksom ikke kjørt biler som går så forferdelig fort :/ satt foressten på med samme bil, bar -50 liter øl og cola i 130, det gikk fort Lenke til kommentar
felge Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 - location: hemmelig- suzuki gsx-r 1000 med zuuuper trim - 310 km/ t MVH moi hvor gammel er du a? Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 200 bakpå en CBR 900 RR Fireblade, det gikk fort Bra oppvarming til litt banekjøring med Aprillia RS 125 banesykkel :thumbsup: Prøve å få lånt en 600 kubikker på bane til sommeren... Det blir kos! Lenke til kommentar
slimer Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 motorveien fra drammen til sande..nåla viste 260kmh...trimmet audi RS2 Samme bil nåla viste 220kmh i tunellen mellom mjøndalen og drammen Bilen min, bmw 316I '96 nåla viste litt over 200kmh i en slakk nedoverbakke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg