sjefen_ Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Satt på med en kamerat her om dagen. Speedometeret viste 140km/h. Han tømte 1., 2., 3. og 4. gir. Vi stod dog riktignok ganske stille på den ganske glatte parkeringsplassen... 140 på 4. var da litt lite? Hvordan bil? Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 jeg klarte 200 i 4.gir. Det var riktignok på speedometeret (og blankisen). Sperra slo inn :\ Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 140 på 4. var da litt lite? Hvordan bil? En jeg kjenner pleier å ha 140 som march fart når han sladder i gata. Nissan Patrol gammelt vrak Lenke til kommentar
jevel Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 [sarkasme] Onkelen min (som forresten er tøffere enn alle andre onkler tilsammen og banker pappaene deres lett...) har en Ladal med 720 hestekrefter som han kjører i 290km/t i 30 grensa. Han har full kontroll og kommer aldri til å krasje![/sarkasme] Nå vet ikke jeg med dere, men den typen mikkemusoppførsel bedrev vel mange i alderen fem til ni? Dere vet at man skal ha fylt atten for å få førerkort og ha lov til å kjøre bil? Synes det er skremmende hvor lite enkelte i denne tråden skjønner av fysikk. En bil som veier ca. ett tonn kan gjøre overraskende mye skade på det meste, ikke minst møtende trafikk eller myke trafikanter, og da særlig i 140km/t. Er dette noe du ønsker å gamble med? Tror du virkelig så fullt og fast på at du er ufeilbarlig bak rattet? I såfall er det bare å søke på Dale Erhardt Crash Death på nettet. Retorisk spørsmål: Hvor mange timer tror du han hadde bak rattet? Tror du hans bil var spesiallaget med tanke på sikkerhet? Moralen må bli at det er bedre å bruke nepa til tankeaktivitet enn til pynt sånn som enkelte her ser ut til. Jeg blir rett og slett oppgitt. -KJ Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Satt på med en kamerat her om dagen. Speedometeret viste 140km/h. Han tømte 1., 2., 3. og 4. gir. Vi stod dog riktignok ganske stille på den ganske glatte parkeringsplassen... 140 på 4. var da litt lite? Hvordan bil? Er ikke sikker på om han tømte 4. helt ut. Han girte hvertfall ikke om til 5. Det er en BMW 525e 1984 mod. Endret 1. mars 2004 av fUsiOn Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Mye bra. -KJ Helt enig. Vet hvor mye skade en bil kan få hvis den treffer et tre i 70km/h. Det ser ikke pent ut. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Sett bil kjøre i 60 inn i siden bak på en annen (altså mykt sammenstøt) og da blir det fine skader. nå man da vet at e=1/2mv^2 så sier det seg selv at det smeller godt i høyere hastighet. Tar man da meg bevegelsesmenge så fatter man fort at fotgjengere har tapt. Men kjører fortsatt fort jeg, bare på veier der det ikek er fotgjengere (for det meste da) Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Opus: Bobla har bare 4-gir Det er snakk om en A200 tq 20v. Skjønnte det ikke var bobla det var snakk om, sier bare at du neppe får den opp i slike hastigheter. Bare vent og se hva det blir til med bobla du. Har fått tak på puma-forstilling og 2.1l fra gamle coach.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 I såfall er det bare å søke på Dale Erhardt Crash Death på nettet. Retorisk spørsmål: Hvor mange timer tror du han hadde bak rattet? Tror du hans bil var spesiallaget med tanke på sikkerhet? Dale Earnhart hadde overlevd krasjen om han hadde helhjelm har de funnet ut. Han var vel den eneste som hadde "gammeltypen" hjelm. Dessuten mener jeg å minnes at de fant ut at han fikk et illebefinnende rett før bilen traff muren. men det var meget offtopic Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Bare vent og se hva det blir til med bobla du. Har fått tak på puma-forstilling og 2.1l fra gamle coach.. Ahhh.......112 hk Wasser boxer... Har en 2.0 l T4 med 120+ hk. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 syns ikke fart i seg selv er så spennende eller gir adrenalinkick. derimot å kjøre fort i svinger og kjenne g-kreftene jobbe og virkelig bruke bilen for det den er verdt er artig. akselerasjon er mye artigere enn å ligge og cruise i xxx antall kilometer. ingenting slår den følelsen av å bli presset ned i bøttesetene mens du hører i mitt tilfelle to turboer vine av glede. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Er det sant at noen politikere har kommet opp med et forslag om å fartssperre alle nye biler ved 100 km/t? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Er det sant at noen politikere har kommet opp med et forslag om å fartssperre alle nye biler ved 100 km/t? Aldri hørt om det og aldri vil jeg høre om det heller. Det er idioti. Hvorfor? Fordi man trenger mer fart enn det, f.eks ved forbikjøring. Dessuten må man legge til misvisning, altså det må _minimum_ være 110km/h. I tillegg tviler jeg på at bilfabrikanter vil implementere slikt utstyr bare fordi det knøttlille landet Norge ønsker fartsperre. Dessuten; man kan jo alltids importere Edit: for ikke å snakke om at man får reduserte bøter ved forbikjøring hvis farten er 20-30% over fartsgrensen, mener iallfall det er noe sånt. Endret 2. mars 2004 av ernie85 Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Aldri hørt om det og aldri vil jeg høre om det heller. Det er idioti.Hvorfor? Fordi man trenger mer fart enn det, f.eks ved forbikjøring. Faktisk så skal man ikke trenge å overgå fartsgrensen for å ta en forbikjøring! Om du "må" kjøre forbi en fordi han ligger 10-15 Km/T under fartsgrensen så skal det fint gå ann å ta en forbikjøring uten å bryte fartsgrensen. Fordi så fort man starter å kjøre forbi, det vil si når man kommer på sida av bilen, så skal den bilen du kjører forbi vike. Med det er det ikke alle som vet dessverre Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Joda, dere må følge med mer i politikken. Frølen Skogsholm ville ha fratssperre i alle biler. Og det måtte bileieren selv betale for. Forslaget ble vel lettere nedstemt. Ikke mange ukene siden Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Faktisk så skal man ikke trenge å overgå fartsgrensen for å ta en forbikjøring!Om du "må" kjøre forbi en fordi han ligger 10-15 Km/T under fartsgrensen så skal det fint gå ann å ta en forbikjøring uten å bryte fartsgrensen. På landeveien mener jeg 5 km/t under grensa er grunnlag for forbikjøring. Dessuten tar det aaaalt for lang tid og komme seg forbi hvis man ikke skal bryte fartsgrensa, dermed økt risiko for en ulykke. Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 ontopic: det blir lenge til jeg slår hastighetsrekorden min. "Ny" bilen går bare i 150km/t (sier opel iallefall) 0-100 går vel ikke så veldig bra heller kan jeg tenke meg, 60hk og 94Nm er ikke allverdens på ett tonn bil Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Som passasjer 220 km , skulle til legen Selv 135 km med skolebilen faktisk , ble fartsblind. Til vanlig holder jeg alltid fartsgrensen er ikke verdt aa ta sjanser , er da blitt advart mot aa kjoere fort . Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Audi A6 i Tyskland hehe, bra audi-bilde! Kjører selv familiens A6 2,4 V6 m 170 hk iblant. Har ikke hatt den i mer enn 140 da. Herregud, det er jo ikke min bil, så litt respekt må man ha. Endret 8. mars 2004 av Jon@s Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Selv 135 km med skolebilen faktisk , ble fartsblind. nice one Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg