Kilronan Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Har ikke så mange sletter der jeg bor, så 316i'en min har jeg ikke fått over 170 ennå. Ellers har jeg sittet på i en Mercedes ML270 CDi AMG i ca. 190 km/t i Nederland. Ja, AMG ruler! I min E200 CDI AMG har jeg en gang rundet 200. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 185 med en mitsubishi lancer 1.3 75hk sak. I manualen står det at top farta er 170km/t er ganske fornøyd med 185km/t da Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) I manualen står det at top farta er 170km/t er ganske fornøyd med 185km/t da Speedometer overdriver på alle biler Men mulig 185km/t på speedometer = 175 km/t in real life Endret 12. februar 2004 av JaguarXKR Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 "Speedometer overdriver på alle biler " Nei, på dyre sportsbiler er ting nøyaktig (lamborgini, ferrari, porsche). MB har stort sett nøyaktige instrumenter de og. Lenke til kommentar
E1rik Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) 195km/t på krafttrimma Honda NSR 125cc. 180c sylinder + Effektannlegg på. Skummelt Endret 12. februar 2004 av E1rik Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Sted: E6 ved Olavsgård retning nord fra Oslo. 190kmh med Mazda 323 (Min andre bil), 215kmh med Opel Monza (go' brakke og min første bil), 200kmh i Chrysler Neon (sperret på 200kmh, spesiell følelse, kamerat sin bil), 205kmh i en tunnel ved Drammen i en Honda CRX Del Sol (min tredje bil) 160kmh i en av tunnelene mellom Oslo og Moss i en Hyundia Accent med fire i bilen og fulle kofferter rett fra syden (svigers sin bil). Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 "Speedometer overdriver på alle biler " Nei, på dyre sportsbiler er ting nøyaktig (lamborgini, ferrari, porsche). MB har stort sett nøyaktige instrumenter de og. tja... grunnen til at speedometeret har misvisning er fordi vi har noe som heter dekkslitasje. Altså, bilen vil ha en raskere fart ved 100km/h på speedometeret hvis dekkene er nye og visa verca. Det som selvsagt varierer er hvor mye produsenten setter misvisningen til å være, men den vil alltid være slik at speedometeret aldri vil vise for lite. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) tja... grunnen til at speedometeret har misvisning er fordi vi har noe som heter dekkslitasje. Altså, bilen vil ha en raskere fart ved 100km/h på speedometeret hvis dekkene er nye og visa verca. Det som selvsagt varierer er hvor mye produsenten setter misvisningen til å være, men den vil alltid være slik at speedometeret aldri vil vise for lite. Jau...Det viser 5-10% mer enn reell hastighet. Endret 13. februar 2004 av Opus Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hvor fort en bil går er proposjonalt med sjåførens manglende respekt for trafikkreglene og andres sikkerhet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hvor fort en bil går er proposjonalt med sjåførens manglende respekt for trafikkreglene og andres sikkerhet. Genialt formulert. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hvor fort en bil går er proposjonalt med sjåførens manglende respekt for trafikkreglene og andres sikkerhet. Helt enig. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Kjører egentlig ikke så ekstremt fort. Man skulle jo tro det, siden jeg er i den verste bilbølle-alderen (19,5 år). Har vel vært oppe i 120 km/h ved et par anledninger siden jeg fikk lappen for ett og et halvt år siden. Det forteste jeg har bevegd meg var drøyt 1100 km/h i en Md 11 over atlanteren sist sommer. Tror piloten hadde flatt jern da, siden et slikt fly vanligvis marsjer på snaut 900 km/h. Han skulle vel fort hjem for å spille litt golf med gutta eller noe i den duren. Ganske egoistisk å råkjøre slik med ca 300 uskyldige passasjerer ombord. Han burde jo tatt hensyn til andre flyvende i motgående retning og spesielt folk i mindre fly som er langtfra så sikre ved en kollisjon som et digert md11. Siste gang jeg flyr med KLM, ja... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 (endret) 12 sider tråd på rappen .. får vell slenge med mine Galskaper WW golf 1,8 stv 95mod :170-180KmT (min) Ford eskort 1.6 xr3i 80 etelleranna mod: 180KmT (var ikke eu god kjent , manglet dempere BLOD senka Exosen skrapa tidvis nedig bakken) Ford transit 2.0l 86mod: 140KmT++ spedometret slutta dem men nåla fortsetta bare vidre til jeg ikke turte og presse motoren lenger opel manta :100KmT på traktor vei .. Store skader på under stell (Pasasjer) sne skuter :180KmT (Pasasjer) Buss MB 95+mod :92 fartsperre (var på jobb etter rute tom på tur hjemm) Scania 143 86mod: 80KmT med 40tonn last har nesten sluttet og Kjøre extremt fort siden jeg lever på setfikatet mitt (kjører buss firma nevnes ikke) men aller hastig heter er gjort på Øde veier i enten Danmark eller nordnorge (der er det mange ØDE veier som aldri har svinger EDIT: er 82 mod selv da Endret 16. februar 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Det var i en Volvo V70 2.4T meteret lå litt over 250. Det var i Bruxelles, hvor motorveien plutselig ble veldig svingete. Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 I min ville ungdom kjørte jeg 185 km/t gjennom en 60-sone med en Opel Manta GSI. Politiet sto i veikanten, men klarte ikke å måle farten. Ble tatt igjen i tettbygd strøk vel 10 km derifra, etter at jeg hadde slakket ned og kjørt rolig en stund. Hadde ikke peiling på at politiet var på hjul før de plutselig lå rett bak med blålys og sirener. Ble fotgjenger en stund, men siden de ikke hadde målinger fikk jeg igjenn lappen etter noen mnd. Dette er noen år siden nå, og jeg må innrømme at jeg blir redd lenge før jeg nærmer meg slike hastigheter nå. Det kan komme av at jeg har sett konsekvensene av høy hastighet flere ganger i ettertid, ved at jeg har kommet som førstemann til to trafikkulykker. Å se en person sitte inneklemt i et bilvrak og dø uten at du kan gjøre noe med det er en håpløs situasjon som du vil gjøre alt for å slippe unna. Kjør forsiktig. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Dette er noen år siden nå, og jeg må innrømme at jeg blir redd lenge før jeg nærmer meg slike hastigheter nå. Det kan komme av at jeg har sett konsekvensene av høy hastighet flere ganger i ettertid, ved at jeg har kommet som førstemann til to trafikkulykker. Å se en person sitte inneklemt i et bilvrak og dø uten at du kan gjøre noe med det er en håpløs situasjon som du vil gjøre alt for å slippe unna. Håper du ikke bøffer nå... Fikk du hjelp i etterpå? Pratet med noen? Lenke til kommentar
GreenBeret Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 veien blir ganske smal når du passerer 180km/t med en bil som har dødstyring til 1000. Jeg skal ikke teste det med en gammel bil en gang til! En gang var nok for meg men en får et kick akkurat da du har den høye farten da Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Pneh heh heh Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 For de som ikke har kjennskap til slike lystgassystemer så virker den artikkelen der mye mer alvorlig enn det egentlig er. Flasken kan ikke eksplodere. Og det er naturlig at gassen sprøytes inn i motoren. Avisa får det til å virke som om det var noe skikkelig hightech som kom rett fra formel1. Det at kranen var åpen er også vanlig. Ellers kommer det jo ikke gass fram til ventilen som åpner når man velger å spraye litt gass inn i motoren. "Sjåføren sprøytet lystgass rett inn i motoren. Sekunder senere dundret bilen inn i tunnelveggen og skled 100 meter på taket oppover Puddefjordsbroen." det kunne like gjerne stått: "Sjåføren blinket til venstre i krysset. Sekunder senere dundret bilen inn i tunnelveggen og skled 100 meter på taket oppover Puddefjordsbroen." en fjær blir til fem høns er klassisk for aviser når det kommer til bil Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Stadig flere ungdommer bruker lystgass for å presse bilene opp i vanvittige hastigheter. Både politiet og veivesenet advarer sterkt mot den nye trenden. LOL! Som om det er en "ny" trend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg