Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det forteste DU har kjørt?


JaguarXKR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sted: E6 ved Olavsgård retning nord fra Oslo.

190kmh med Mazda 323 (Min andre bil), 215kmh med Opel Monza (go' brakke og min første bil), 200kmh i Chrysler Neon (sperret på 200kmh, spesiell følelse, kamerat sin bil),

205kmh i en tunnel ved Drammen i en Honda CRX Del Sol (min tredje bil)

160kmh i en av tunnelene mellom Oslo og Moss i en Hyundia Accent med fire i bilen og fulle kofferter rett fra syden (svigers sin bil).

Lenke til kommentar
"Speedometer overdriver på alle biler "

 

Nei, på dyre sportsbiler er ting nøyaktig (lamborgini, ferrari, porsche). MB har stort sett nøyaktige instrumenter de og.

tja... grunnen til at speedometeret har misvisning er fordi vi har noe som heter dekkslitasje. Altså, bilen vil ha en raskere fart ved 100km/h på speedometeret hvis dekkene er nye og visa verca. Det som selvsagt varierer er hvor mye produsenten setter misvisningen til å være, men den vil alltid være slik at speedometeret aldri vil vise for lite.

Lenke til kommentar
tja... grunnen til at speedometeret har misvisning er fordi vi har noe som heter dekkslitasje. Altså, bilen vil ha en raskere fart ved 100km/h på speedometeret hvis dekkene er nye og visa verca. Det som selvsagt varierer er hvor mye produsenten setter misvisningen til å være, men den vil alltid være slik at speedometeret aldri vil vise for lite.

Jau...Det viser 5-10% mer enn reell hastighet.

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Kjører egentlig ikke så ekstremt fort. Man skulle jo tro det, siden jeg er i den verste bilbølle-alderen (19,5 år). Har vel vært oppe i 120 km/h ved et par anledninger siden jeg fikk lappen for ett og et halvt år siden.

 

Det forteste jeg har bevegd meg var drøyt 1100 km/h i en Md 11 over atlanteren sist sommer. Tror piloten hadde flatt jern da, siden et slikt fly vanligvis marsjer på snaut 900 km/h. Han skulle vel fort hjem for å spille litt golf med gutta eller noe i den duren. Ganske egoistisk å råkjøre slik med ca 300 uskyldige passasjerer ombord. Han burde jo tatt hensyn til andre flyvende i motgående retning og spesielt folk i mindre fly som er langtfra så sikre ved en kollisjon som et digert md11. Siste gang jeg flyr med KLM, ja...

Lenke til kommentar

12 sider tråd på rappen ..

 

får vell slenge med mine Galskaper

 

WW golf 1,8 stv 95mod :170-180KmT (min)

 

Ford eskort 1.6 xr3i 80 etelleranna mod: 180KmT (var ikke eu god kjent , manglet dempere BLOD senka Exosen skrapa tidvis nedig bakken)

 

Ford transit 2.0l 86mod: 140KmT++ spedometret slutta dem men nåla fortsetta bare vidre til jeg ikke turte og presse motoren lenger

 

opel manta :100KmT på traktor vei .. Store skader på under stell (Pasasjer)

 

sne skuter :180KmT (Pasasjer)

 

Buss MB 95+mod :92 fartsperre (var på jobb etter rute tom på tur hjemm)

 

Scania 143 86mod: 80KmT med 40tonn last

 

har nesten sluttet og Kjøre extremt fort siden jeg lever på setfikatet mitt (kjører buss firma nevnes ikke)

 

men aller hastig heter er gjort på Øde veier i enten Danmark eller nordnorge (der er det mange ØDE veier som aldri har svinger

 

EDIT: er 82 mod selv da

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

I min ville ungdom kjørte jeg 185 km/t gjennom en 60-sone med en Opel Manta GSI. Politiet sto i veikanten, men klarte ikke å måle farten. Ble tatt igjen i tettbygd strøk vel 10 km derifra, etter at jeg hadde slakket ned og kjørt rolig en stund. Hadde ikke peiling på at politiet var på hjul før de plutselig lå rett bak med blålys og sirener. Ble fotgjenger en stund, men siden de ikke hadde målinger fikk jeg igjenn lappen etter noen mnd.

 

Dette er noen år siden nå, og jeg må innrømme at jeg blir redd lenge før jeg nærmer meg slike hastigheter nå.

 

Det kan komme av at jeg har sett konsekvensene av høy hastighet flere ganger i ettertid, ved at jeg har kommet som førstemann til to trafikkulykker.

Å se en person sitte inneklemt i et bilvrak og dø uten at du kan gjøre noe med det er en håpløs situasjon som du vil gjøre alt for å slippe unna.

 

Kjør forsiktig.

Lenke til kommentar
Dette er noen år siden nå, og jeg må innrømme at jeg blir redd lenge før jeg nærmer meg slike hastigheter nå.

 

Det kan komme av at jeg har sett konsekvensene av høy hastighet flere ganger i ettertid, ved at jeg har kommet som førstemann til to trafikkulykker.

Å se en person sitte inneklemt i et bilvrak og dø uten at du kan gjøre noe med det er en håpløs situasjon som du vil gjøre alt for å slippe unna.

Håper du ikke bøffer nå...

Fikk du hjelp i etterpå? Pratet med noen?

Lenke til kommentar

For de som ikke har kjennskap til slike lystgassystemer så virker den artikkelen der mye mer alvorlig enn det egentlig er. Flasken kan ikke eksplodere. Og det er naturlig at gassen sprøytes inn i motoren. Avisa får det til å virke som om det var noe skikkelig hightech som kom rett fra formel1.

 

Det at kranen var åpen er også vanlig. Ellers kommer det jo ikke gass fram til ventilen som åpner når man velger å spraye litt gass inn i motoren.

 

"Sjåføren sprøytet lystgass rett inn i motoren. Sekunder senere dundret bilen inn i tunnelveggen og skled 100 meter på taket oppover Puddefjordsbroen."

 

det kunne like gjerne stått:

 

"Sjåføren blinket til venstre i krysset. Sekunder senere dundret bilen inn i tunnelveggen og skled 100 meter på taket oppover Puddefjordsbroen."

 

en fjær blir til fem høns er klassisk for aviser når det kommer til bil

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...