Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det forteste DU har kjørt?

JaguarXKR

Anbefalte innlegg

Men jeg kan jo nevne at jeg da lå under fartsgrensa og at grunn til at jeg havna utafor veien i det hele tatt var at det ene bakhjulet punkterte...

Karma, esse. Det du gjør, får du tilbake trefold.

whoohoo ..

bra jeg er så bra da ...

eneste gangene jeg leker meg er i en 80sone midt mellom 2 åkere hvor det skjeldet er biler ..

går bare såvidt over grensa noen ganger ..

er ikke toppfart som er spennende .. er akselerasjonen!

bare prøv på en øde vei .. ...

bryter ingen lover ved å stoppe på en vei ... så lenge du ikke hindrer andre ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bil: Toyota Supra 89`

Fart: mmhhmm!

Sted: Tjelsund bru - Evenes flyplass

Tid: 1997

Bil: Toyota Celica GT4 94`

Tid: ca 1998

Bil: Taxi (jeg bare holdt meg fast jeg...)

Fart: 200

Sted: Hirtshals - Hjørring

Tid: 2003

Når det er sagt så var det ikke det spor morsomt å kjøre så fort... (KUN skummelt og teit) Det som er morsomt er å kjøre "aktivt", altså f.eks presse en Volvo 240 det den er god for på vinterføre :devil: , eller kjøre en Granada V6 2.3 på skogsvei... Eller prøve å komme seg frem med en Camaro på vinterføre :thumbdown:

DrErling

Lenke til kommentar
Bil: Toyota Supra 89`

Tid: 1997

Bil: Toyota Celica GT4 94`

Tid: ca 1998

Bil: Taxi (jeg bare holdt meg fast jeg...)

Fart: 200

Sted: Hirtshals - Hjørring

Tid: 2003

Når det er sagt så var det ikke det spor morsomt å kjøre så fort... (KUN skummelt og teit) Det som er morsomt er å kjøre "aktivt", altså f.eks presse en Volvo 240 det den er god for på vinterføre :devil: , eller kjøre en Granada V6 2.3 på skogsvei... Eller prøve å komme seg frem med en Camaro på vinterføre :thumbdown:

DrErling

Hadde vært greit med tall i stedet for "mmhhmm" på fart.. Det med camaroen er ikke morsomt, men irriterende..

Lenke til kommentar
Fatter fortsatt ikke hvorfor denne tråden ikke er stengt... Dette har ingenting med entusiasme å gjøre.

Som jeg har sagt tidligere i tråden. Høyest fart kan du som sjåfør ha oppnådd på bane, men også i utlandet. Altså "Hva er det forteste DU har kjørt?" behøver ikke å bety "Hva er det forteste DU har råkjørt?".

At du synes dette ikke har noe med entusiasme å gjøre er din mening.

Bare lurte på en ting...

Ang. å skru tilbake km-telleren på bilen-tråden som du stengte:

"Dette er strengt forbudt. Oppgir man for liten kjørelengde risikerer du å måtte betale større eller mindre deler av selve skaden (i tillegg til egenandelen) hvis man skulle bli utsatt for en ulykke." -tråden stengt

Hvorfor er dette langt mer ille enn denne tråden her? Trodde det var strengt forbudt å kjøre for fort også (+200 som mange her har gjort på vanlig vei)? Kan man virkelig skade noen like hardt ved å skru tilbake km-telleren?

Just wondering...

Lenke til kommentar

det kan jo hende at han som skulle stille tilbake telleren bor i sverige, eller tyskland for den del. For å sette poenget ditt på spissen. Da har du jo ikke grunnlag for å stenge posten. Isåfall må du stenge denne også

Lenke til kommentar

Nei nei nei. Det kan finnes mange grunner for å justere antall km. Bytte av motor, drivverk eller annen ombygging feks. Det eneste som regnes som lovbrudd er dersom du "glemmer" å fortelle forsikringsselskapet den nye km-standen. Jeg har justert km på to av bilene mine, begge ganger pga motorbytte, og begge ganger ga jeg beskjed til forsikringsselskapet.

Selv om jeg i starten var litt giret for å få se alle de dumme innleggene som etterhvert ville komme her, og som kom, samt at jeg har hatt en diskusjon med ThomasK tidligere, mener jeg også nå at denne tråden ikke bare bør stenges, men også fjernes. Det er bare dumt at folk "skryter" av hastighetene. Spesielt når det også er uinteressant hva halvparten har hatt sittende i taxi, romferge eller på sin kjemperåe blodtrimmede moped.

Dette er ikke Trygg Trafikk's forum, men vi som ansvarlige burde faktisk holde litt standard herinne uansett. Tråder av denne typen egner seg kun for Vg's forum og dess like.

Og tilbake til Moderators "dømming" av Km.stand-tråden, minner meg litt om misbruk av makt. Når flere av oss som bruker forumet anbefaler å stenge denne tråden, bør kanskje det taes opp til vurdering? Istedet for at mod skal stenge tråder de "mener" er ulovlige... :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Psilo: Du bor i Bergen meiner eg å ha lest. Kom deg opp i S&Fj. til smale veier, og svingete som f.... Dette er veier som en fint kan ligge i 80 km/t i, og komme seg forbi møtende trafikk om en er kjent på veien. Men og da ligge bak en som er ukjent som ligger i 40-50....fører til aggresjon.

Ett anna poeng til alle her inne som er imot folk som køyrer for fort. Reis då rundt på alle skuler der folk tar lappen og be dei køyre etter fartsgrensene. Funker det så skal du få medalje!

Ellers har eg sjøl hatt 190km/t med faderns 320i (midt på natta)

En kompis av meg har hatt 280 km/t på samme strekka (som innebærer tre svinger i tillegg) og ikkje fatter eg korleis han greidde det. (Hadde en kompis som satt på som kunne vitne for dette og var nær å pisse på seg). "kompisen" min er forresten gal, nevnte eg det :D

Ellers køyrer eg kun fort med bil når eg er åleine i bilen, då sjansen er mindre for å skade andre.

Og til han som hadde køyrt i nærmare 200 km/t med en golf 88-mod som ikkje var gti, ka golf var det i så tilfelle? Skulle tru dette var umulig. (om det då ikkje er snakk om en g60 osv..)

Lenke til kommentar

Forteste jeg har kjørt :

100 mph (160 km/t) med en GMC Jimmy (stor SUV) 4,2L 190hk, da ville den ikke mer. Hvor? Death Valley, California. :-)

Og så har jeg kjørt 150 km/t med Accent'en min, i tåsen tunellen. 1,3L 84hk. Den vil mer, men jeg tør ****** ikke. Da må jeg ha gebiss etterpå.

Siden dere blander inn båter, sykler og alt annet kan jeg jo skryte av å ha sitte på med en Boeing 747-200 i litt over 1100 km/t. :scared:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...