Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er det forteste DU har kjørt?

JaguarXKR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fatter fortsatt ikke hvorfor denne tråden ikke er stengt... Dette har ingenting med entusiasme å gjøre.

Som jeg har sagt tidligere i tråden. Høyest fart kan du som sjåfør ha oppnådd på bane, men også i utlandet. Altså "Hva er det forteste DU har kjørt?" behøver ikke å bety "Hva er det forteste DU har råkjørt?".

At du synes dette ikke har noe med entusiasme å gjøre er din mening.

Lenke til kommentar
Fatter fortsatt ikke hvorfor denne tråden ikke er stengt... Dette har ingenting med entusiasme å gjøre.

Som jeg har sagt tidligere i tråden. Høyest fart kan du som sjåfør ha oppnådd på bane, men også i utlandet. Altså "Hva er det forteste DU har kjørt?" behøver ikke å bety "Hva er det forteste DU har råkjørt?".

At du synes dette ikke har noe med entusiasme å gjøre er din mening.

Men er det ikke TEIT!?!? Hvor interessant og givende er det EGENTLIG? Blir du på noen måte opplyst eller opphisset av å høre en fortelle at han har kjørt i 240 km/t? Og ikke gi meg bullshit om at det er interessant å vite hvor fort en Toyota Corolla 1.6 går for du vurderer en slik bil. Det blir omtrent som å spørre meg "Du, hvor fort går Mustangen din... jeg vurderer en slik bil og da er det kjekt å vite hvor lenge jeg kan sove på morgenen før jeg drar på skolen".

Jeg vil gjerne vite av DEG hvordan du kan definere hvor fort man har kjørt på vanlig vei med entusiasme (for det ble det nevnt sist gang at det var - entusiaster som ville vite hvor fort en aktuell bil gikk) slik at jeg selv kan forstå.

Det er ene og alene en FARLIG skrytefaktor.

Og nei, jeg trenger ikke noe surr ala "hvis du ikke liker fart, hold deg vekk fra veien!!" eller "Noen synes kanskje det er dritspennende å kjøre fort.. å tenke på det at man kanskje kan dø så hold deg vekk!"

Lenke til kommentar

Å, glemte nesten å si det.. Jeg er verken redd store hastigheter eller kjører 10 km/t under/akkurat i fartsgrensa. Jeg er vel en av de få som faktisk HAR kjørt i 300 km/t og det var akkurat like spennende som å hekle et forkle de 10 sekundene det varte. Btw, jeg har har hatt høyeste fart på ca 170 km/t på Rudskogen (Volvo S40 - langstrekka), så vet du det. Har også hatt 162 km/t på 402m med en 1991 Mustang med 5.0 + mod. Hva du trenger å vite det til, aner jeg ikke. Noen må hvertfall ha fått et stort kick nå som de vet det.

Lenke til kommentar

Why can't we all get along???

Å til alle dere som er så imot at folk kjører litt over fartsgrensene.....

Hva med alle de andre tingene som folk har lov til som kan skade andre??

F.Eks Røyke.........., Sex.........., Hunder............., OSV

Har på følesen at det siitter jæ*vli mange foran data'en å ikke vite en dritt om hvordan verden fungerer, men alikevel skal fortelle andre hvordan ting er.

Til dere har jeg bare en ting å si. Grow Up

Men å ha en skrytepost av hvor fort man har kjørt er litt latterlig, det er jeg enig i.

Å den tullingen som mente politiet måtte slke får å få lov til å kjøre i 180......Dummeste jeg har hørt. De prøvde å henge på meg når jeg kjørte sykkel langt over 180, å de søkte ikke om tilatelse........................

Å nå som jeg sa i begynnelsen.

Why can't we all get along???

Lenke til kommentar
Men er det ikke TEIT!?!? Hvor interessant og givende er det EGENTLIG? Blir du på noen måte opplyst eller opphisset av å høre en fortelle at han har kjørt i 240 km/t?

Som det ble sagt på det gamle forumet: "Dette er en bilside hvor folk faktisk har litt interesse i å høre hvor fort biler går." (noe i den rettningen iallfall, og nei, jeg har ikke så stor interesse av å lese om hvor fort folk kjører)

Jeg vil gjerne vite av DEG hvordan du kan definere hvor fort man har kjørt på vanlig vei med entusiasme (for det ble det nevnt sist gang at det var - entusiaster som ville vite hvor fort en aktuell bil gikk) slik at jeg selv kan forstå.

Entusiasme har for meg ikke så mye med fart å gjøre på vanlig veg (på bane er det selvsagt anderledes). Som bilentusiast akselererer jeg gjerne raskere enn personer som ikke er SÅ stor interesse i bil. Samtidig ligger jeg nok noe mer bredt i svingene vintertiders enn de som ikke har den samme interessen. Men det at jeg har interesse for bil, liker bil osv gjør ikke at jeg legger på litt ekstra fart (dog legger jeg gjerne på en 5-10km/h når jeg kjører E6 eller over 80km/h, men det er pga ekstrem misvisning på speedometeret i bilen jeg kjører)

PS: jeg påstår ikke at jeg er noen engel i trafikken, men jeg råkjører da ikke i det minste :)

En ting til: Ja, jeg skal si meg enig i at det er rimlig dumt å skryte på seg mer fart enn det man faktisk har vært med på.

Lenke til kommentar
Hva med alle de andre tingene som folk har lov til som kan skade andre??

F.Eks Røyke.........., Sex.........., Hunder............., OSV

Ja, hva med dem? Har man en ansvarlig "fører" bak sigaretten, en som tar hensyn til at andre ikke nødvendigvis blir fra seg av lykke av å bli puffet røyk på hvert tiende minutt, så er ikke det et problem.

Det samme gjelder hunder.. er eieren en noenlunde oppegående person som har brukt tid og energi på å oppdra hunden, skal det heller ikke være et problem.

Sex skjønner jeg ikke helt hvordan du klarer å blande inn der. Skader du andre når du har sex, gjør du noe galt.

Lenke til kommentar

Om du kjører i 75 eller 83 så kjem du fra A til Å uansett, kanskje 5 minutt seinare, men det er verdt det med tanke på at du kan kjøre både deg sjølv og andre i hjel om du skal ha de ekstra 5 minuttene.

Folk har det ikkje travelt, de er for utålmodige. Dersom det har seg slik at du ikkje kan kjøre etter fartsgrensen fordi du kjem for seint til jobb så får du stå opp 10 minutter før.

Sex skjønner jeg ikke helt hvordan du klarer å blande inn der. Skader du andre når du har sex, gjør du noe galt.

:lol: :lol:

Å skryte av sin overklokkede Intel Pentium 4 2,4 CPU har eg ingen motsetninger mot, men å skryte av å kjøre 20-50 km\h fortere enn fartsgrensen er skremmende.

Lenke til kommentar

Sex = Sykdom, og uventet svangerskap.

Det jeg ville frem til var at alt er farlig hvis man ikke tar hensyn. Råkjøring, ja, men også røyking, hunder sex og andre ting.

Er folk her bare for å krangle eller? Prøv å se ting fra mange perspektiver så hjelper det. Å til alles opplysning, så tar ikke jeg side ved noen her. Prøver bare å åpne øynene til folk :yes:

Ha en forsatt fin morgen

Lenke til kommentar

Okeiokei, jeg gir opp...

Jeg er bilentusiast og vil gjerne vite hvor for en Ford Sierra 2.0i 1988-1993 modell går da jeg vurderer å kjøpe en slik. Kan noen som har en sånn kjøre så fort de kan og sjekke hva toppfarta er? Jeg stoler ikke på de tallene jeg finner på nettet, så jeg trenger noen til å sjekke i real life.

Trenger også å vite hvor fort denne går på bane, så hvis noen kan kjøre på Rudskogen for meg og gi meg høyeste fart på langstrekka, så hadde det vært fint. Trenger ikke vite rundetiden, det er jo ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
Det jeg ville frem til var at alt er farlig hvis man ikke tar hensyn. Råkjøring, ja, men også røyking, hunder sex og andre ting.

Uhm ... jeg har fortsatt tilgode å se noen dra fem-seks andre tilfeldige med seg i døden ved å tenne seg en sigarett da - i trafikken derimot ...

Lenke til kommentar

Første dagen jeg hadde lappen hadde jeg 170 med min Opel Senator -88 modell, vil ikke si hvor though...

Skal jo også nevnes at tre dager etter endte ferden i grøfta i et tre etter å ha tatt med et skilt...kjipt å måtte klare seg hele jula++ uten bil i grunn :thumbdown:

Lenke til kommentar

phsyco: dakars niten  :laugh:

hehe, regna med at den kom til å komme. Men jeg kan jo nevne at jeg da lå under fartsgrensa og at grunn til at jeg havna utafor veien i det hele tatt var at det ene bakhjulet punkterte...

Endret av phsyco
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...