The Hound Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Hei.Har nylig anskaffet meg en Suzuki RM-Z 450 2011, og skal bestille inn olje m oljefilter og luftfilter til sommerens aktiviteter. Har en Honda CR250R stående fra før av, og dette er min første 4takts sykkel. Har diskutert litt med søskenbarnet mitt som har hatt en CRF450 en stund, men vi kom ikke frem til noen mellomgrunn, så derfor sniker jeg meg innom forumet her i håp om at noen vil titte frem å gi meg en rask leksjon.Som tittelen sier, så er spørsmålet angående oljebytte på en 4takts sykkel. Jeg er vandt med å blande olje i bensinen, og bytte girolje med kort intervall(avhengig av kjøring). Har sett noen videoer på nettet av hvordan man skal bytte på 450 4takt, så her kommer spørsmålet. Smører motoroljen også girkasse og clutch, eller er det egen påfylling/tapping av dette? Demovideoene jeg har sett viser til en avtapping og påfylling, men det kan godt hende det er jeg som har leita dårlig. Anbefalt motorolje er 10W40.Takk for svar. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Motor og girkasse er jo én enhet på disse så det ville være veldig rart hvis det var separat motor- og girolje på disse. Lenke til kommentar
The Hound Skrevet 26. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2017 Han var bestemt på at det var separat, og jeg var uenig. Han hadde en eldre type CRF450, så om det var forskjell der kan d godt hende, men for meg høres det veldig rart ut. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Den har kombinert. http://www.crservice.dk/Suzuki%20cross/RM-Z250/RM-Z250_01A_L1.pdf Lenke til kommentar
daruu Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Kjøp olje beregnet på mc motor, fra feks mx24.no Der har de også filter til din sykkel, gjerne billigst med pakke om man først skal handle. Jeg har aldri vært borti at det er flere separate oljesystemer på 4 takt, men det er (ihvertfall på Yamaha) flere tappeplugger man må skru ut for å få ut all oljen. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Suzuki har kombinert. Jeg hadde RMZ selv. Honda har separert, i hvert fall på "nyere". For å gjøre dem mer driftsikker. Men som alle vet så er Honda bare tull nå fortiden. Endret 26. mars 2017 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
The Hound Skrevet 26. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2017 Forslag til olje, eventuelt pakke med filter? Er mye forskjellig, men finner ikke filterpakke med riktig viskositet på oljen . 10W40 er anbefalt, men kan jeg bevege meg litt utenfor det? I så fall, hvor mye?Snakke pent om Honda, CR250'en min har fungert som en drøm. Bare byttet stempel og hjullager på 4 sesonger, og den er fantastisk morsom å kjøre . Lenke til kommentar
daruu Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) https://www.24mx.no/motorolje-a9-halv-syntetisk--3pk-oljefilter-twenty/suzuki-rm-z-450-2011#?p ? Hvis du vil ha castrol https://www.24mx.no/motorolje-4l--castrol-twenty-power1-delsynt-10w40-1/suzuki-rm-z-450-2011#?p Helsyntetisk alternativ: https://www.24mx.no/lucas-oil-sae-10w-50w-synt-motorolje-5l-m3pk-oljefilter/suzuki-rm-z-450-2011#?p Endret 26. mars 2017 av daruu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå