Gå til innhold

Plassere arv?

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har tenkt til å ta et lån på leiligheten sin som blir ca 5 millioner kroner, den type lån hvor man ikke betaler tilbake men banken tar leiligheten når man dør. Dette er sånn at jeg og broren min kan få egenkapital til leilighet, jeg vil da få ca 2.5 millioner kroner.

Men jeg ønsker ikke å kjøpe nå som det er så dyrt, jeg vil heller ruge på pengene og kjøpe den dagen renta stiger og prisene faller. Hva er den beste og minst risikofylte måten å sitte på disse pengene? Fond hvor man kan risikere å tape penger er helt uaktuelt.

Takk for svar.

Anonymous poster hash: ab12c...b9c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Da setter du dem på en høyrentekonto du finner på finansportalen.no

Uten binding vil du få nær 2% rente.

Alternativt kan foreldrene dine la være å ta ut hele lånet nå.

Jeg ville tro at renten/betingelsene på lånet foreldrene dine tar ikke er gunstig. Den beste løsningen er vel at de står som kausjonister for deres lån. Avkastningen på deres bolig vil jo tilfalle dere/barna ved arv.

Det å tro boligprisene faller har vist seg og ikke stemme, og dermed vil det sjelden være lønnsomt å vente med å investere i bolig.

Kanskje en enda bedre løsning er å overføre leiligheten til foreldrene dine med 50% til deg og broren din, så kan foreldrene dine ha borett inntil de dør. Du vil da kunne ta lån med pant i din nye leilighet og boligen til foreldrene dine (som nå er din og broren din sin). Hør med banken om dette er en bedre løsning.

Løsningen som dere har kommet frem til tror jeg rett og slett er svært dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...