Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Irriterende lyd fra vindusviskere.

Anbefalte innlegg

Jeg  har en stund vært plaget med lyd fra vindusviskere på min BMW 525d 2011-modell. Lyden kommer når pusserne snur retning - både når de er helt nede og helt oppe. Det er ingen lyd mens de sveiper over ruta.

I januar tok jeg bilen til Bavaria for å få dem til å se på dette. De tok seg 800 kroner betalt (!) for å anbefale total utbytting av hele vindusvisker-mekanismen fordi det var så mye slark i mekanismen. Det de skulle ha for denne jobben var 8000 kroner - i tillegg til de første 800! Etter å ha tenkt meg om en god stund, bestilte jeg jobben etter at jeg hadde forsikret meg om at verkstedet mente dette ville fjerne lyden.

Vel - problemet ble ikke borte. Det er kanskje LITT mindre lyd, men selv med helt nye Bosch viskere er det fortsatt lyd når viskerne skifter retning. Når jeg snakket med Bavaria sist, mumlet de noe om at frontruten var slitt og at jeg burde vurdere å skifte denne. Det kunne de sagt før!

Jeg vet nå ikke hva jeg skal gjøre. Har ennå ikke betalt Bavaria. Men hvor mye lyd skal jeg tåle? Ved hastigheter på 80 og over hører jeg ikke så mye til lyden fordi hjul- og luftmotstand overdøver det meste, men lyden blir plagsom ved lave hastigheter. Jeg vet mange biler har denne lyden - er det kanskje jeg som er overfølsom og at INGEN lyd av vindusviskere er uoppnåelig?

Har jeg grunn til å nekte å betale hele regningen for utskiftingen? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slet selv med dette på en 523 08 modell. 

En "klappe" lyd, og eg så at viskerene "hang" seg fast på ruten når de gikk over .

Byttet viskere, uten at det hjalp. 

Byttet hele vindusvisker-rmekanismen, uten at det hjalp

Smørte inn ruten med rain-of, uten at det hjalp

Vasket med alle slags mulige midler, uten at det hjalp. 

Så etter å ha brukt en haug med penger ( gjorde alt selv) så ga eg opp. 

Jæger hadde heller ingen tips.. 

Tror rett og slett at viskerene er for store, og konstruksjonen for svak for denne størrelsen

Har dessverre ikkje flere tips til deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...