Gå til innhold

UVÆR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vær radarparet Smaken og Baken som blander seg borti nå rjeg nevner en beskjæring nede sp diagonalen som nå går mellom to kortsider går rent ut på nedre ramme med litt luft fram til nedre venstre hjørnet da linje og element mellom kortside og lang side ofte skaper best spenning i et bilde.

Lys, skarphet og farger er det ingenting å si på.

Men jeg er litt inne på økt kontrast og ørlite lysdemping på himmelen og det snødekte fjellet for å markere. men på den annen side så er kanskje intensjonen at fjellet skal sige inn i tåka?

Roar

Lenke til kommentar

Kan vær radarparet Smaken og Baken som blander seg borti nå rjeg nevner en beskjæring nede sp diagonalen som nå går mellom to kortsider går rent ut på nedre ramme med litt luft fram til nedre venstre hjørnet da linje og element mellom kortside og lang side ofte skaper best spenning i et bilde.

Lys, skarphet og farger er det ingenting å si på.

Men jeg er litt inne på økt kontrast og ørlite lysdemping på himmelen og det snødekte fjellet for å markere. men på den annen side så er kanskje intensjonen at fjellet skal sige inn i tåka?

Roar

Takker for god kommentar og innspill.

Jeg ville at lyset skulle bli gjengitt mest mulig likt virkeligheten. Ellers når det gjelder beskjæring av forgrunnen . . . Joda, men jeg liker å ha litt forgrunn

og var redd for å skjære bort for mye av den. Har jo hørt det er gunstig å ende diagonale linjer i et hjørne,

men har ikke alltid lagt like mye vekt på ditto normer.

Jeg følger som oftest "mitt indre blikk" som det heter.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar

Lekkert uværsbilde, det der. Liker! (anbefales å se i full størrelse, absolutt)... :)

Takk for fin kommentar. Problemet med dette bildet er at det krever en god monitor for å få fullt utbytte. Jeg har selv en 28" UHD skjerm og ser jo stor forskjell på bildet på denne og på et alminnelig godt nettbrett jeg også har.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar

De fleste tenker ikke fotografering i slikt et vær, men ser man på dette bildet ved å trykke på link, blir det meget flott og levende, med detaljer og fargenyanser i fleng.

Fotografisk kvalitet meget overbevisende.

Mitt første svar til deg forsvant, så nå lager jeg et nytt:

Takk fin kommentar.

Ikke særlig hyggelig å fotografere i vind og blåst.

Litt problematisk blir det også når det det kommer periodiske sluddbyger som dekket til linsa. Skjønner godt hvorfor det ikke blir fotografert mere i skikkelig dårlig vær.

Litt greit var det da at resultatet faktisk ble bedre enn forventet.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...