Skatteflyktning Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Alle land som kriminaliserer færre handlinger (spesielt victimless crimes) vil ha mindre kriminalitet. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 26. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2017 Alle land som kriminaliserer færre handlinger (spesielt victimless crimes) vil ha mindre kriminalitet.Kommer an på hva man regner som kriminalitet da. Hadde man gjort det forbudt å se på TV så hadde det selvfølgelig blitt mere kriminalitet. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 26. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2017 Sorry. Leste feil Skatteflytning. Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Verdens største barnehage. Landet der lover og regler stanser en hver borger i fra å være seg selv. Bare glem drømmene dine hvis du er noe mer enn et A4 menneske. Er det noen som kanskje har stått opp på feil bein i dag? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Passer kanskje bedre under Helse tråden dette? Psykiske problemer er ikke tabu å snakke om lengre. 4 Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Verdens største barnehage. Landet der lover og regler stanser en hver borger i fra å være seg selv. Bare glem drømmene dine hvis du er noe mer enn et A4 menneske.Jepp. Fortsatt leder vi vel frihetsmålinger gang på gang så ift alle andre er det bra. Men på tide å kaste idioter som setter egne prinsipper forran andres frihet ut av politikken. Hvordan føler DU det da? Sånn bortsett fra målinger og alt du får levert. Føler jeg har mye frihet og alle muligheter. Mye jeg ville endra selv og som jeg skrev har jeg lite til overs for moralisme som står for de fleste frihetsstjelende og idiotiske regler. Når det er sagt er ting som forbud mot våpen og fartsgrenser prisen man må betale for at 1% av befolkningen ikke oppfører seg og et er en pris jeg betaler fordi jeg ser nytten av det og det vil gå ut over uskyldige hvis det er fri flyt av våpen f.eks. Men ting som å forby proffboksing eller å straffe folk for å ruse seg er eksempler der folk som ikke vet hva de snakker om er de som setter lover der forbud gjør ting mye værre. Men å kalle Norge "Verdens største barnehage" er naturligvis feil selv om barnehagemerkelappen kan forsvares i alle land. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Verdens største barnehage. Landet der lover og regler stanser en hver borger i fra å være seg selv. Bare glem drømmene dine hvis du er noe mer enn et A4 menneske. Hva er det som er så viktig for deg som du ikke får gjort i Norge? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Verdens største barnehage. Landet der lover og regler stanser en hver borger i fra å være seg selv. Bare glem drømmene dine hvis du er noe mer enn et A4 menneske. Hvilke regler lover og regler tenker du på da? Jeg kommer på noen få eksempler, som sexkjøpsloven og det at det er lov å omskjære guttebabyer. Men ut over det? Hva hindrer deg fra å være deg selv? Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 26. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2017 Passer kanskje bedre under Helse tråden dette? Psykiske problemer er ikke tabu å snakke om lengre. Ja psykiske problemer tuller man med. Du får tulle med kreft også til noe du er glad i dør av det. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Ja psykiske problemer tuller man med. Du får tulle med kreft også til noe du er glad i dør av det. Tuller ikke med psykiske problemer. Har hatt det siden jeg var bare barnet og har den dag idag. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Livet er for mange ett digert psykologisk problem i seg selv, så da så .. Lenke til kommentar
På den andre siden. Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Verdens største barnehage. Landet der lover og regler stanser en hver borger i fra å være seg selv. Bare glem drømmene dine hvis du er noe mer enn et A4 menneske. Hvilke lover og regler tenker du på da? 1 Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 31. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2017 https://www.dt.no/meninger/politikk-og-samfunn/drammen/hvorfor-skal-vi-ha-forbud-mot-alt-mulig/o/5-57-597169 Godt skrevet. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 31. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2017 Verdens største barnehage. Landet der lover og regler stanser en hver borger i fra å være seg selv. Bare glem drømmene dine hvis du er noe mer enn et A4 menneske. Hvilke lover og regler tenker du på da? Da vet jeg ikke hvor jeg skal begynne. Er ikke konkrete regler jeg tenker på i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Jeg er meg selv. Går på jobb, kommer hjem, spiller data/konsoll, legger meg, repeat. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 Verdens største barnehage. Landet der lover og regler stanser en hver borger i fra å være seg selv. Bare glem drømmene dine hvis du er noe mer enn et A4 menneske. For noe vas, er ikke lover og regler som stanser noen fra i å være seg selv, det er det at man bryr seg om hva andre mener. Og de mener mye. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 31. mars 2017 Del Skrevet 31. mars 2017 https://www.dt.no/meninger/politikk-og-samfunn/drammen/hvorfor-skal-vi-ha-forbud-mot-alt-mulig/o/5-57-597169 Godt skrevet. Kanskje, men har han faktisk et godt poeng? Eller skjønner han kanskje ikke helt bakgrunnen for regelen? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Verdens største barnehage. Landet der lover og regler stanser en hver borger i fra å være seg selv. Bare glem drømmene dine hvis du er noe mer enn et A4 menneske. Hvilke lover og regler tenker du på da? Da vet jeg ikke hvor jeg skal begynne. Er ikke konkrete regler jeg tenker på i denne sammenhengen. Det er umuligå være deg selv, men du klarer ikke hoste opp et eneste eksempel på hva som er så fryktelig vanskelig? Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 4. april 2017 Forfatter Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Verdens største barnehage. Landet der lover og regler stanser en hver borger i fra å være seg selv. Bare glem drømmene dine hvis du er noe mer enn et A4 menneske. Hvilke lover og regler tenker du på da? Da vet jeg ikke hvor jeg skal begynne. Er ikke konkrete regler jeg tenker på i denne sammenhengen. Det er umuligå være deg selv, men du klarer ikke hoste opp et eneste eksempel på hva som er så fryktelig vanskelig? Jeg snakker generelt. Men skal du absolutt ha eksempler så kan du jo prøve å bygge ditt eget hus og se hva slags problemer du støter på da. Eller prøve å gjøre noe moro som innebærer litt risiko for deg selv. Sjansen er stor for at det er ulovlig. Eller du kan kjøpe deg noe som ikke er "nødvendig" og undersøke hvor mye av det du betaler som går til staten. Endret 4. april 2017 av mr.wolf 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. april 2017 Del Skrevet 4. april 2017 Ja, prisen man må betale for å leve i et samfunn er at man må ta hensyn til de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå